AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Det finnes knapt nok norske håndverkere eller helsefagarbeidere lenger. Alt under bachelornivå ser ut til å være for dårlig for nordmenn. 20 % sluses nå rett ut i ung ufør, fordi de ikke klarer å ta høyere utdanning. De få norske håndverkerfirmaene som finnes, krever 6000 kroner bare for å trå over dørterskelen. Har man ikke enebolig, 2 biler og hytte, så er man fattig. Hvordan kom vi hit, og finnes det en vei ut? Anonymkode: 52596...302 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Fordi folk velger å leve over evne, og tror at eksterne faktorer vil gjøre dem lykkelige. Tvert imot tror jeg at de som lever enkelt, med økonomisk frihet og lave utgifter har det best Anonymkode: dfc79...d48 10 2
Guppy88 Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den boka er bare piss. Anonymkode: 56bfd...8e2 Tusen takk for en innsiktsfull, veloverveid og beskrivende kommentar. Måten du belyser de svake sidene ved denne boka slår oss i bakken! 7 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det finnes knapt nok norske håndverkere eller helsefagarbeidere lenger. Alt under bachelornivå ser ut til å være for dårlig for nordmenn. 20 % sluses nå rett ut i ung ufør, fordi de ikke klarer å ta høyere utdanning. De få norske håndverkerfirmaene som finnes, krever 6000 kroner bare for å trå over dørterskelen. Har man ikke enebolig, 2 biler og hytte, så er man fattig. Hvordan kom vi hit, og finnes det en vei ut? Anonymkode: 52596...302 Jeg har 1 enebolig og en bil, kan bare drømme om og kjøpe hytte, føler meg fattig når jeg ser hva andre har Anonymkode: 29e4e...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli Dette stemmer jo ikke i det hele tatt, TS. Mer enn halvparten av ungdommene velger yrkesfag. Anonymkode: 46cc7...9bb 6 1 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Fordi folk velger å leve over evne, og tror at eksterne faktorer vil gjøre dem lykkelige. Tvert imot tror jeg at de som lever enkelt, med økonomisk frihet og lave utgifter har det best Anonymkode: dfc79...d48 This! Vi lever én gang her på jorden. Hvorfor stresse. Hvorfor jage etter energimerking A og strøken bil. Frigjør heller pengene til å kunne leve mer slik du vil 🤩 Anonymkode: e06fe...84b 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette stemmer jo ikke i det hele tatt, TS. Mer enn halvparten av ungdommene velger yrkesfag. Anonymkode: 46cc7...9bb Men så tar mange av dem påbygg, og deretter høyere utdanning. Anonymkode: bf3c8...dbf 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #9 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Det finnes knapt nok norske håndverkere eller helsefagarbeidere lenger. Alt under bachelornivå ser ut til å være for dårlig for nordmenn. 20 % sluses nå rett ut i ung ufør, fordi de ikke klarer å ta høyere utdanning. De få norske håndverkerfirmaene som finnes, krever 6000 kroner bare for å trå over dørterskelen. Har man ikke enebolig, 2 biler og hytte, så er man fattig. Hvordan kom vi hit, og finnes det en vei ut? Anonymkode: 52596...302 Jasså, det vil jeg gjerne se kilde på Anonymkode: 18623...6ad 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli #10 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Det finnes knapt nok norske håndverkere eller helsefagarbeidere lenger. Alt under bachelornivå ser ut til å være for dårlig for nordmenn. 20 % sluses nå rett ut i ung ufør, fordi de ikke klarer å ta høyere utdanning. De få norske håndverkerfirmaene som finnes, krever 6000 kroner bare for å trå over dørterskelen. Har man ikke enebolig, 2 biler og hytte, så er man fattig. Hvordan kom vi hit, og finnes det en vei ut? Anonymkode: 52596...302 Norge har omtrent lavest utdanningsnivå i OECD og veldig få med master sammenliknet med andre. I finnmark velger 70 % yrkesfag i Asker/Bærum velger 40 % yrkesfag. Nasjonalt 54% Det sier seg selv hvor utdanningsnivået er høyest og hvor kravene til utdanning er. Anonymkode: 42173...972 6 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #11 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan kom vi hit, og finnes det en vei ut? Årsaken er feminismen som aktivt har presset på for at høyere utdanning = høyere lønn, selv for utdanninger/stillinger som ikke egentlig er lønnsomme for samfunnet, men som har en stor kvinneandel og derfor skal ha høyere lønn, tilsvarende menn med like mange år på skolen. Utveien er her allerede. Den heter KI og vil gjøre veldig mange, spesielt kvinner arbeidsløse de neste tiårene om ikke før. Anonymkode: a6cde...321 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #12 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Årsaken er feminismen som aktivt har presset på for at høyere utdanning = høyere lønn, selv for utdanninger/stillinger som ikke egentlig er lønnsomme for samfunnet, men som har en stor kvinneandel og derfor skal ha høyere lønn, tilsvarende menn med like mange år på skolen. Utveien er her allerede. Den heter KI og vil gjøre veldig mange, spesielt kvinner arbeidsløse de neste tiårene om ikke før. Anonymkode: a6cde...321 Mesteparten av kvinnene befinner seg i omsorgsrelaterte yrker som leger, bioingeniører og sykepleiere. Hvordan skal KI kunne overta disse funksjonene tenker du? Tror heller at KI overtar elektro/maskinvarefunksjoner samt prosesser innenfor ulike kontor- og salgsyrker. Jeg mener det ikke handler om feminisme, men om at majoriteten av Norges befolkning mener at man må eie bolig, én bil per voksen, helst minst 1 hytte samt dra til Syden annenhver sommer for å ikke føle seg fattig. Hvorfor har vi blitt så stormannsgale og ekstremmaterialistiske? Anonymkode: 52596...302 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli #13 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Årsaken er feminismen som aktivt har presset på for at høyere utdanning = høyere lønn, selv for utdanninger/stillinger som ikke egentlig er lønnsomme for samfunnet, men som har en stor kvinneandel og derfor skal ha høyere lønn, tilsvarende menn med like mange år på skolen. Utveien er her allerede. Den heter KI og vil gjøre veldig mange, spesielt kvinner arbeidsløse de neste tiårene om ikke før. Anonymkode: a6cde...321 Ja kvinner, roten til alt ondt!! Likevel er det stort sett menn som er ledere, og i makt posisjoner... Anonymkode: 9f04e...979 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #14 Skrevet 25. juli Sitter med master og 2 videreutdanninger. Alt jeg ser i stillingsannonser er jobber for fagarbeidere: rørleggere, snekkere, helsefagarbeidere. Slik har det vært siden i månedsvis. Så ikke tro alt dere leser på KG Anonymkode: ca30a...e9c 9 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #15 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mesteparten av kvinnene befinner seg i omsorgsrelaterte yrker som leger, bioingeniører og sykepleiere. Hvordan skal KI kunne overta disse funksjonene tenker du? Tror heller at KI overtar elektro/maskinvarefunksjoner samt prosesser innenfor ulike kontor- og salgsyrker. Mesteparten av kvinner er sykepleiere som ikke blir erstattet av KI, men mesteparten av de offentlige papirflytterne er kvinner som blir erstattet av KI og må gå over i yrker som sykepleie. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja kvinner, roten til alt ondt!! Likevel er det stort sett menn som er ledere, og i makt posisjoner... Anonymkode: 9f04e...979 Det er da helt naturlig for mennesker at menn er ledere. Både kvinner og menn foretrekker mannlige ledere. Anonymkode: a6cde...321
AnonymBruker Skrevet 25. juli #16 Skrevet 25. juli Det er bare tull ts, iflg SSB har kun 12,5% av den voksne befolkningen mastergrad. Anonymkode: 81271...e10 2 1
Perine Skrevet 25. juli #17 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Sitter med master og 2 videreutdanninger. Alt jeg ser i stillingsannonser er jobber for fagarbeidere: rørleggere, snekkere, helsefagarbeidere. Slik har det vært siden i månedsvis. Så ikke tro alt dere leser på KG Anonymkode: ca30a...e9c Det har du helt rett i. Jeg ler litt i blant, når menn skylder på kvinner, eller at noen påstår det ene og det andre, basta! 2
Majer Skrevet 25. juli #18 Skrevet 25. juli De fleste jeg kjenner har bachelor eller master. Men så er jeg fra Oslo. Tror det var to i klassen på ungdomsskolen som endte opp med yrkesfag. Personlig tenker jeg alle bør ta utdanning uavhengig av om de er håndverkere eller ikke.
Knirke Skrevet 26. juli #19 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det finnes knapt nok norske håndverkere eller helsefagarbeidere lenger. Alt under bachelornivå ser ut til å være for dårlig for nordmenn. 20 % sluses nå rett ut i ung ufør, fordi de ikke klarer å ta høyere utdanning. De få norske håndverkerfirmaene som finnes, krever 6000 kroner bare for å trå over dørterskelen. Har man ikke enebolig, 2 biler og hytte, så er man fattig. Hvordan kom vi hit, og finnes det en vei ut? Anonymkode: 52596...302 I familien vår har alle barna tatt fagbrev, og de har mye bedre råd som 20-åringer enn de fleste 30-åringer med master og studiegjeld. Da jeg studerte fikk vi høre om «mastersyken», og at folk med master jobbet i pølseboder fordi det ikke fantes jobber til dem. Veldig dumt å bruke opp 5 år av livet på å bli arbeidsledig, når man kan ta fagbrev med lønn under opplæring rett etter VGS. 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #20 Skrevet 26. juli Master for å saksbehandle på nav.... eller sitte i kassa? Anonymkode: 77060...087
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå