Gå til innhold

Gode menn er tapere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utenfor tema men…

Vurderer du ikke språket ditt når du forfatter innlegg?

Anonymkode: d536e...776

Nei jeg gjør ikke det, jeg skriver og skriver og tenker mest på hva jeg må huske. Siden jeg føler jeg mæ tenke for fler her inne. 

Så driter jeg i gramatikken og tenker, OMG igjen etter å ha postet. Blir flau. Gramatikk er ikke prioritert i det hele tatt i hjernen min, der kan vi sammarbeide. Jeg hjelper dere med å tenke, dere meg med å skrive det jeg tenker.

Er tulle frekk fordi jeg blir lei av dere, som dere blir av meg.

Anonymkode: a7cf0...a1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke bare «gramatikk…» (graMMatikk). Det er ord og det meste. Fryktelig tungt å lese.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei jeg gjør ikke det, jeg skriver og skriver og tenker mest på hva jeg må huske. Siden jeg føler jeg mæ tenke for fler her inne. 

Så driter jeg i gramatikken og tenker, OMG igjen etter å ha postet. Blir flau. Gramatikk er ikke prioritert i det hele tatt i hjernen min, der kan vi sammarbeide. Jeg hjelper dere med å tenke, dere meg med å skrive det jeg tenker.

Er tulle frekk fordi jeg blir lei av dere, som dere blir av meg.

De fleste enheter (mobil, pc, ipad etc.) har vel en rettefunksjon som enten retter for deg eller markerer i rødt det som er feil. Ved å bruke noen få sekunder etter man er ferdig med å skrive kan man se over og luke ut de verste skrivefeilene. :)

Ellers er det naturligvis ikke tungt å lese, om man ikke sliter med f.eks. lesevansker, men det gir mindre tyngde til det du skriver. Jeg bryr meg ikke så mye, men det er folk som ikke kommer seg forbi skrivefeil i innlegg her inne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Katten.2.0 skrev (8 minutter siden):

De fleste enheter (mobil, pc, ipad etc.) har vel en rettefunksjon som enten retter for deg eller markerer i rødt det som er feil. Ved å bruke noen få sekunder etter man er ferdig med å skrive kan man se over og luke ut de verste skrivefeilene. :)

Ellers er det naturligvis ikke tungt å lese, om man ikke sliter med f.eks. lesevansker, men det gir mindre tyngde til det du skriver. Jeg bryr meg ikke så mye, men det er folk som ikke kommer seg forbi skrivefeil i innlegg her inne.

Det har da ingenting med lesevansker å gjøre. Språket bør flyte til en viss grad. Man tåler selvsagt noen feil her og der. Dette ble i overkant mye.

AnonymBruker
Skrevet

Simper er tapere som tar over ansvaret for andres moro, feks oppdragelse og andres barn. Selv hadde jeg aldri gått inn for noe sånt. Da er det best å være særbo/venner og ikke flytte sammen for min del.

Anonymkode: 79709...8db

Skrevet

Gode menn et taperne ja, men det er ikke som menn flest tror at det å være god gjør deg mindre attraktiv. Gode menn med selvtillit er faktisk de mest attraktive. Men de taper allikevel og her er hvorfor:

Gode menn er ofte i lange forhold. Det betyr at de har færre sexpartnere av den enkle grunn. Dårligere menn har derimot flere partnere og kjæresten man en dag får vil sannsynligvis ha ligget med disse dårlige mennene da de oftere er tilgjengelige. Det betyr at gode menn ofte må møte damene etter at de har vært med ekle menn.

Gode menn har moral. Det betyr at de sjeldent dater ekstremt langt nedover i alder. Dårlige menn har ikke de samme begrensingene og får dermed større utvalg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (1 minutt siden):

Gode menn et taperne ja, men det er ikke som menn flest tror at det å være god gjør deg mindre attraktiv. Gode menn med selvtillit er faktisk de mest attraktive. Men de taper allikevel og her er hvorfor:

Gode menn er ofte i lange forhold. Det betyr at de har færre sexpartnere av den enkle grunn. Dårligere menn har derimot flere partnere og kjæresten man en dag får vil sannsynligvis ha ligget med disse dårlige mennene da de oftere er tilgjengelige. Det betyr at gode menn ofte må møte damene etter at de har vært med ekle menn.

Gode menn har moral. Det betyr at de sjeldent dater ekstremt langt nedover i alder. Dårlige menn har ikke de samme begrensingene og får dermed større utvalg

Du glemte helt i ligningen din at gode menn med moral kan møte dårlige damer. En naturlig slutning vil da være at gode menn kan ha flere forhold bak seg enn først antatt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (32 minutter siden):

Som en annen kommenterte her, kan gode menn ha vært innom en og annen dårlig dame før de finner den rette. 

Men jeg skjønte ikke hvor i oppsettet ditt gode menn ender med å tape. Hva er det de har tapt? Du skriver at de er de mest attraktive og ender i lange forhold...  Høres ut som vinnere, spør du meg. 

Anonymkode: aa820...896

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har ikke lest hele tråden, men bad-boys er ikke nødvendigvis populære pga deres oppførsel, men fordi bad-boy oppførsel aldri var blitt sosialt akseptert av en mann med normal utseende, og at både menn og kvinner vil ha pene partnere er vel ingen nyhet?

Så enkelt er det ikke. Det er stort mannsoverskudd i Norge og dermed er det umulig at det ikke blir noen som taper. Jeg er likevel enig i utsagnet "Nice guys finish last". Det gjelder ikke bare hos damer, det gjelder i arbeidsmarkedet også.

Anonymkode: bc24d...5bf

Det er fordi du er en av de mange som mener det å bære beskjeden, stilletiende, underkastende, dumsnill og valideringssøkende er det samme som å være en "god mann". Det er det ikke. 

Det er en vanlig offerrolle og moralposering som tapere inntar for å skape et narrativ de trives med. Disse menneskene er ikke gode. De bruker godhet som en valuta for å få det de vil, og når det ikke fungerer så spiller de dette offer-kortet. Dette er rett og slett manipulering fordi de ikke har guts til å stå opp for seg selv, sette grenser og prioritere. Ekte gode menn klarer dette og tar vare på de rundt seg som fortjener det uten å ofre seg selv. 

Litt lenger inn i forholdet vil nok disse nice guys være needy, sutrete passiv-aggressive og dårlige til å kommunisere. Å håndtere hverdagslivet med en simp, betyr i praksis at dama må være "mor" og "far".  Vel å merke finnes det parforhold hvor en sånn dynamikk fungerer, men da må man finne en dame som liker å ha en maskulin morsrolle og som liker å ta seg av en labrador i mannekropp.  De finnes. Jeg vil våge å påstå at ultrafeminister gjerne kan like å ha en mann som snakker dem etter munnen (Bare en antagelse. De får snakke for seg selv) 

M50

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, jeg var ikke sinnt når jeg skrev det, men litt lei ja.

Poenget var ikke et poeng. Du beskriver tilfeldige oppførsler begge kan ha, tilegner det vær sin gruppe utifra hva du vil fremheve dem som, så sier du, bli venner basert på hva dere gjør.

Men det er ikke noe menn gjør, og damer gjør med akkurat de tingene du nevnte.

Det som er en tydeligere forskjell er 3 ting, men det er heller ingen hovedregel.

1. Menn er i større grad ute etter sex om de ikke liker noen. Men ingen garanti. Eller liker fler for sex, men ærligtalt tviler jeg og at de heller presser seg gjennom det kun for å ha hatt seg eller noe.

Det er bare trenden. Og mange damer vil også ha kun sex. Hadde ikke apper vist noe annet har jeg tenkt at begge grupper bryr seg om sex like mye. Det er jo egentlig individuelt. 

2. De er ikke bestandig like serriøse med hvor de viser interesse eller at de søker noe som passer dem, som blir til uinteresse siden han fremstår som at ingen damer betyr noe mer for han, bare at det er dame. Men også individuelt. Er nok av damer som fremstår useriøse også. Vet av ei som er en skikkelig player, sier hun vil ha noen men hun befinner seg aldri på et nytt sted uten å ha kikkerten på en ny mann. Naturlig ulojal og desperat. Liker ikke å kalle noe  desperat, men det er virkelig slik det fremstår.

3. De snakker mindre om personlige ting, og det går utover deres mentale helse. Men noen er jo såklart flinke til det å, eller damer som er dårlige. 

Leste om forskning hvor de sa, vi har funnet ut at kjønnene er overaskende like. Det tror jeg på.

Poenget er at veldig mange sliter. Damer beskylder selverklærte gode menn for å ikke være så snille egentlig. Mens de samme damene som kritiserer disse gode mennene har sitt å stri med. Med andre ord så sliter veldig mange her inne, og i stedet for å se på seg selv så skylder de på alle andre. Å innta offerposisjonen er lite attraktivt for både damer og menn. 

Jeg forholdt meg til hovedinnlegget. Som påstår at «gode menn» er taperne, og prøvde å balansere det litt med «gode damer». Hvor likheten er at begge tror de gjør alt riktig - derfor må det være alle andre det er noe galt med.

Anonymkode: d60c3...fc8

AnonymBruker
Skrevet

Hva man synes er spennende i ungdommen er noe helt annet enn hav man ønsker å ende opp med. Ingen i min omgangskrets, kollegaer eller andre jeg kjenner til er samme med "bad boy".  Når hjernen er utviklet rundt 23 års alderen og man blir eldre og vil stifte familie er det stabilitet og menn med omsorg de aller, aller fleste søker.  Hvor det ryktet om kvinner og bad boy kommer i fra aner jeg ikke. Det er garantert en viss kvinnetype som faller for bad boy, men majoriteten tror jeg vokser det av seg.

Anonymkode: dff04...3c1

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Poenget er at veldig mange sliter. Damer beskylder selverklærte gode menn for å ikke være så snille egentlig. Mens de samme damene som kritiserer disse gode mennene har sitt å stri med. Med andre ord så sliter veldig mange her inne, og i stedet for å se på seg selv så skylder de på alle andre. Å innta offerposisjonen er lite attraktivt for både damer og menn. 

Jeg forholdt meg til hovedinnlegget. Som påstår at «gode menn» er taperne, og prøvde å balansere det litt med «gode damer». Hvor likheten er at begge tror de gjør alt riktig - derfor må det være alle andre det er noe galt med.

Anonymkode: d60c3...fc8

Det finnes ikke bare "Gode" menn.

Mennesker på godt og vondt er mer dekkende.

Å sette andre mennesker på en piddestall er ikke bra. 

Det er ingen som gjør alt riktig hele tiden. Ingen som er perfekte.

Det handler om evnen til og ville det beste for hverandre, og prøve å forstå hverandre.

Har man det i bakhodet, så har man ganske så mye etter min oppfatning.

Endret av Strigiformes
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva man synes er spennende i ungdommen er noe helt annet enn hav man ønsker å ende opp med. Når hjernen er utviklet rundt 23 års alderen og man blir eldre og vil stifte familie er det stabilitet og menn med omsorg de aller, aller fleste søker.  

Etter å ha pult rundt med kjekkjaser vil damene slå seg til ro med mennene de ignorerte tidligere. Ha det gøy med å være på tiende plass gutter. 

Anonymkode: d44ec...4b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Etter å ha pult rundt med kjekkjaser vil damene slå seg til ro med mennene de ignorerte tidligere. Ha det gøy med å være på tiende plass gutter. 

Det er dine ord. Det å synes noen er spennende er ikke det samme som å "pule rundt". Jeg vil tippe dine preferanser også har endret i takt med modning. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ignorert? Stakkars menn...

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvilken "plass" kommer din neste dame på da? 🤪

Eller har du fortsatt aldri hatt en dame og venter fortsatt på førsteplassen? 🤣

Det er totalt hjernehavari å tro at den siste kjæresten er den dårligste. I de flestes øyne er dette vinneren. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

🤪

🤣

Det er totalt hjernehavari å tro at den siste kjæresten er den dårligste. I de flestes øyne er dette vinneren. 

Veldig sjarmerende 😂🙌🙌

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som en annen kommenterte her, kan gode menn ha vært innom en og annen dårlig dame før de finner den rette. 

Men jeg skjønte ikke hvor i oppsettet ditt gode menn ender med å tape. Hva er det de har tapt? Du skriver at de er de mest attraktive og ender i lange forhold...  Høres ut som vinnere, spør du meg. 

Gode menn taper fordi de blir gift med og får barn med bare én dame, som de gjerne blir gamle sammen med.

Mens slemme menn "vinner" fordi de får pule ungjenter med pappakomplekser, får ha unger med og betale barnebidrag til flere forskjellige bitre damer (der de ser ungene minst mulig, for å ha pappahelg går jo utover tiden de har til å lete etter nye ungjenter å pule), får bestille seg en Thai-dame når de er 50 og får gleden av å bo helt alene i ungkarsboligen sin når de er 70+ og thaidama forlengst er lei dem. 

Jeg ser ikke helt hvordan de slemme mennene "vinner", men det er visst en del menn som tenker på det der som drømmelivet. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De "snille" mennene jeg har møtt som kan finne på å ha en slik holdning er kjedelige å snakke, lite maskuline, ikke noe å se på og prøver heller ikke å f.eks trene eller kle seg stilig for å bli mer attraktive. Men de er ikke voldelige og utro da. Sistnevnte har de vel uansett lite sjanse til. 

De som blir stemplet som "bad boysene" i voksen alder er vel typisk de som trener og tar vare på utseendet og har en flørtete personlighet. Kanskje ligger de masse rundt som single. Dette betyr på ingen måte at de vil være utro når de faktisk går inn i et forhold. De kan velge og vrake, så når de først får seg kjæreste, så er det ekte kjærlighet. Dette er mitt inntrykk i hvert fall. 

Anonymkode: cc18e...bd6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mye lettere for de fleste menn å oppnå kjæreste enn ons og ff. Motsatt for de fleste kvinner. Og når gode menn møter damer har damene ofte vært med dårlige menn før dem. Man vil heller være nummer en enn nummer ti

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...