Chantielle Skrevet 28. juli #41 Skrevet 28. juli Ryddet for brukerdebatt,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 28. juli #42 Skrevet 28. juli Majer skrev (13 timer siden): Det kan stemme det, men hvorfor ta sjansen? Tror eks det er mange damer med små pupper som ville unngått en mann som være har datet silikon tidligere En bedre analogi vil være at de vil unngå en mann som har datet modeller tidligere Anonymkode: d44ec...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #43 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En bedre analogi vil være at de vil unngå en mann som har datet modeller tidligere Anonymkode: d44ec...4b1 Det er kanskje sånn enkelte menn føler det når damer som har vært sammen med mange badboys omsider viser interesse for dem. Anonymkode: d44ec...4b1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #44 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er kanskje sånn enkelte menn føler det når damer som har vært sammen med mange badboys omsider viser interesse for dem. Anonymkode: d44ec...4b1 Jeg skjønte aldri hva som menes med "omsider viser interesse". Bor de i ei bygd med bare 1 vei ut gjennom en trang tunell sånn at alle bare dater eller prøver å date folk i samme bygd eller vennegjeng? Anonymkode: 96a5e...b13 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #45 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønte aldri hva som menes med "omsider viser interesse". Bor de i ei bygd med bare 1 vei ut gjennom en trang tunell sånn at alle bare dater eller prøver å date folk i samme bygd eller vennegjeng? Anonymkode: 96a5e...b13 Forklar bedre. Anonymkode: d44ec...4b1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #46 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forklar bedre. Anonymkode: d44ec...4b1 Det er vel temmelig sjeldent at en blir avvist av en en prøvde å sjekke opp, mens mange bad boys steinere får man bli kjæreste med akkurat den samme personen? Det de fleste mener, er nok at det gjør dem irritert å ha dårlige drag og at når de først får seg kjæreste - som de aldri konkret prøvde å date før, kanskje har de aldri møtt personene før heller - så har den kjæresten vært med andre folk før, inkludet ikke fantastiske folk. Anonymkode: 96a5e...b13 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #47 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (På 25.7.2025 den 10.58): De som sier det tror de er gode menn selv, men er egentlig ikke det. Som regel er det incels som har et urealistisk syn på verden og datinglivet. Anonymkode: bf73f...f29 Dette, har sett utrolig mange sånne innlegg her inne fra menn som skriver de er snille, og så spyr de på med oppgulp mot kvinner så man umiddelbart forstår hvorfor de ikke får seg noe. Anonymkode: 2d84d...559 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli #48 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette, har sett utrolig mange sånne innlegg her inne fra menn som skriver de er snille, og så spyr de på med oppgulp mot kvinner så man umiddelbart forstår hvorfor de ikke får seg noe. Anonymkode: 2d84d...559 Tja. Det at man er en god mann betyr ikke at man sitter og godtar hva som helst man får slengt etter seg. Her på KG er det nok av troll som vrir og vender på ting og tillegger debattanter meninger og uttalelser de faktisk aldri har vært innom. Så at det koker litt, kan fullt ut forstås. Det burde gå an med litt sakligere diskusjonskultur. Anonymkode: aa820...896 1
Sannhetsøkende Skrevet 28. juli #49 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (På 25.7.2025 den 10.52): Mann her, men ikke en mann som skriver sånt. Det er vel mest av alt et uttrykk for frustrasjon. Når man ikke selv lykkes i dating er det, psykologisk sett, mer behagelig å finne en forklaring der det er kvinner som velger feil menn heller at man ikke er spesielt attraktiv som partner selv. Forklaringen "jeg er snill og nettopp derfor blir jeg ikke valgt" er lettere å leve med enn den virkelige forklaringen. Og i den grad man da må legge om for å få seg dame, da er det eventuelt i mer kynisk, mer drittsekk-retning. Det passer jo også godt inn i gradvis økende frustrasjon: Nå har jeg et påskudd for å bli mer sint og tverr og kjip, og det passer jo også med det jeg har bestemt meg for at kvinner liker. Det er nå heller ikke helt uvanlig at kvinner som også sliter med å finne seg en solid, mannlig partner finner seg forklaringer om at menn bare ikke verdsetter de verdifulle kvalitetene man selv besitter. At vi bare bryr oss om utseende, at vi kun går etter bimboer, at vi rett og slett velger feil kvinner. Jeg er for all del enig i at skikkelig "incel-kultur" fra menns side alt i alt er et større samfunnsproblem, men den tendensen til å forklare egne utilstrekkeligheter på datingscenen med at det er andre som gjør feil kan man nå se hos både menn og kvinner. Dette mener jeg ikke som et "ædda bædda, dere er også sånn", og jeg skjønner godt at du spør. Jeg mener bare at årsaken til denne typen utsagn gjerne er at vi mennesker trenger å trøste oss selv litt når vi ikke helt mestrer noe. Særlig noe såpass sårt som det å prøve å finne oss en kjæreste, en mor eller far til våre barn, en livspartner. Da er det lett, uten man selv er bevisst på det eller ei, å gripe til forklaringer som ikke tvinger deg til å gjøre noen særlig kritisk vurdering av egen fremferd. Anonymkode: f4b06...633 Syns dette var bra forklart. Og enig i at damer også sier noe likt. Jeg kjenner evig single damer jeg skjønner menn styrer unna. Det er væremåten og desperasjon som gjør at menn ikke tør å satse, men såklart de damene påstår menn bare vil ha perfekte damer. Akkurat som menn som påstår alle damer kun vil ha bad boys. Ofte evner ikke enkelte mennesker å se inn i seg selv, så det er da bedre å skylde på andre. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette var flaue greier. Tenk å være en mann og tommelhore for damene på KG....dersom du er en mann da... Svaret på HI er selvfølgelig at utallige menn har erfaring med at når de kun er snille og vennlige så havner man fort i en friendzone med damer, men er ikke den som de tenner på. Så er vi mange som har erfart at når vi ble litt vanskeligere, litt slemmere, så blir de samme damene mye mer seksuelt interessert. For ikke å snakke om at de fleste damene ikke liker vaniljemenn i senga. De fleste menn har selv opplevd dette. Det er slik verden fungerer. Anonymkode: ad915...f37 Syns det han skrev var bra. Og er enig. Kvinner ønsker ikke bad boys. Kjenner ingen som ønsker det, men noen har blitt lurt av en som I begynnelsen var utrolig snille ,men visste sine sanne sider når det hadde gått en stund. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #50 Skrevet 28. juli MizzVic skrev (5 timer siden): Så du er tafatt og han er det tak i? Å jobbe i omsorg, gjør deg ikke snill. Ikke i det hele tatt. Utrolig mye rart i omsorgsyrker. På ingen måte tafatt, hvor får du det fra? Er sosial, har masse venner og en god omkgangskrets. Er fortsatt den utro fyren de går etter, uansett hvordan man oppfører seg eller behandler kvinnene på Og jeg beundrer han heller ikke, slik som andre insinuerer. Han er utro, og det er merkelig at han har så draget synes nå jeg Anonymkode: d73b3...b2b
Trolltunge Skrevet 28. juli #51 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (På 25.7.2025 den 12.03): Gode menn er ikke tapere, men vinnere. De aller fleste av dem er gift i mer eller mindre gode ekteskap, som vil vare livet ut. Så til alle de som roper om "hvor er alle de gode menna", så er dette svaret. Men disse uttrykene brukes om hverandre og ofte på feil måte. Det har aldri vært noe galt i å være en god mann. Det har heller aldri vært noe galt i å være snill. Men rundt dette er det mange misforståelser. "The nice guy" / simp. (ofte menn, men kan også være damer) Mange menn som mislykkes på datingfronten prøver å kompensere med å være "snill" i form av å si "ja" til alt - feks stå opp 03.00 om natta for å kjøre crushen og venninnene hennes til neste fest, enda man sitter med en følelse av at de drar på den festen for å sjekke gutter. De love bomber, de smisker, de dilter og gang på gang ser crushen hooke opp med en annen mann. Og de klager over at alle damene er så "dumme" - på facebook, på KG, overalt. Problemet er to-delt. Man har lav selvtillit, og det synes. Man setter ikke naturlige grenser for seg selv. Man respekterer ikke seg selv, men forventer allikevel at andre skal gjøre det. For det andre blir de uspennende, usynlig og en nyttig hjelper for dama og ikke noe mer. Det er vanskelig for dama å få tenning på en som ikke respekterer seg selv engang. Det blir som å få tenning på lillebroren sin. Dopamin-junkien (ofte damer, men kan også være menn) Stort sett på grunn av mer eller mindre dysfunksjonelt forhold til en eller begge av sine foreldre i barndommen har man ikke lært å gi og motta kjærlighet på en åpen og trygg måte. Man har lært at den må fortjenes. Man har lært at den kommer via materielle goder eller tjenester. Man har til og med lært at den ikke finnes og det beste er å holde seg for seg selv. Dette er den innprogrammeringen man har med seg i voksenlivet. Så man responderer best på det man kjenner seg igjen i. Nemlig spenningen ved å måtte jage, gjøre seg fortjent, tilbakeholdelsen av følelser, falske fasader osv. Hvem er det som har en såpass dysfunksjonell relasjonsstil at de trigger alt dette? Jo, de såkalte "bad boys". De som skaper spenningen via usikkerhet, ustabilitet, uforutsigbarhet, emosjonelt utilgjengeligjet. Push-pull, ghosting, negging, osv. Sjekketaktikker de naturlig bruker, eller har lært på nettet, og mange av damene responderer godt på det fordi det skaper enorme dopaminkick når de en sjelden gang får det de ønsker seg. Og ellers, mellom hvert kick, "hektet" som får dem til å jage neste dopaminkick selv om de i virkeligheten behandles dårlig. Noen ganger overser de til og med vold, fordi dopaminkicket når de får utløst behovet sitt for omsorg er så enormt at de overser alt annet. Nice guy vs Dopamin-junkien Den tristeste og trolig vanligste kombinasjonen på datingmarkedet. Nice guy taper alltid og dopamin-junkien jakter uendelig på dopaminkicket fra de det er vanskeligst å få det fra, siden kicket er kraftigere, jo hardere du må jobbe for det. I det lange løp er begge ulykkelige og de sjeldne gangene de ender i et forhold, så blir det et usunt forhold, som heller ikke varer så lenge. Hvem er den gode mannen? Ofte ser du ham ikke. Han deltar sjelden i spillet og han løper ikke etter damene. Han er ikke kjip, slik som alle de gutta som har lest "the game" eller annen drit, som spiller spill for harde livet for å sjekke damer og utnytte deres eventuelle dopamin-avhengighet. Nei, tvert imot han er veldig raus og beskyttende. - Mot den som fortjener det. Han deler, han gir, han hjelper til og han er tilstede i forholdet. Han holder avtaler og er til å stole på. Men ikke alt dette for enhver pris. Han vet å sette grenser. Han kan si "nei". Han lar seg ikke utnytte, han bruker ikke penger han ikke har, og han fortsetter ikke å kurtisere en dame som ikke gir ham en sunn, trygg og ærlig respons tilbake. Når damer oppdager ham, tiltrekkes de gjerne. Men de oppdager at han ikke uten videre hopper til sengs med dem bare fordi de smiler pent og blunker med øya. Han ser etter mer enn det. Nei. De gode mennene er ikke tapere. De er som regel i gode forhold eller de holder seg single inntil de finner en god dame. Hva er en god dame? Stort sett det samme som en god mann. Anonymkode: aa820...896 Veldig godt innlegg, som jeg håper mange leser. 👏👏👏 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #52 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): På ingen måte tafatt, hvor får du det fra? Er sosial, har masse venner og en god omkgangskrets. Er fortsatt den utro fyren de går etter, uansett hvordan man oppfører seg eller behandler kvinnene på Og jeg beundrer han heller ikke, slik som andre insinuerer. Han er utro, og det er merkelig at han har så draget synes nå jeg Anonymkode: d73b3...b2b Hvorfor tror du han har draget og ikke du? Anonymkode: d44ec...4b1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #53 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor tror du han har draget og ikke du? Anonymkode: d44ec...4b1 Utseende Anonymkode: d73b3...b2b 1
Trolltunge Skrevet 28. juli #54 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er kanskje sånn enkelte menn føler det når damer som har vært sammen med mange badboys omsider viser interesse for dem. Anonymkode: d44ec...4b1 Ja for vi kvinner skal jo være modne og fornuftige fra vi kommer ut av en livmor. Gud bedre, tenk om unge kvinner også kan finne på å gjøre diverse feil før de modnes og lærer å skille dumt fra klokt, og overfladiske verdier fra ekte verdier. Nei det har BARE gutta lov til!!!!! 🤪 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli #55 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Utseende Anonymkode: d73b3...b2b Ah.. 😕 Anonymkode: d44ec...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #56 Skrevet 28. juli Trolltunge skrev (12 minutter siden): Ja for vi kvinner skal jo være modne og fornuftige fra vi kommer ut av en livmor. Gud bedre, tenk om unge kvinner også kan finne på å gjøre diverse feil før de modnes og lærer å skille dumt fra klokt, og overfladiske verdier fra ekte verdier. Nei det har BARE gutta lov til!!!!! 🤪 Da må damer tåle at en mann har vært sammen med modeller tidligere og ikke sky unna han pga av dette. Anonymkode: d44ec...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #57 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (49 minutter siden): På ingen måte tafatt, hvor får du det fra? Er sosial, har masse venner og en god omkgangskrets. Er fortsatt den utro fyren de går etter, uansett hvordan man oppfører seg eller behandler kvinnene på Anonymkode: d73b3...b2b Med "de" damene mener du antageligvis en liten gruppe damer. Du burde ikke generalisere et helt kjønn. Anonymkode: d44ec...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli #58 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Med "de" damene mener du antageligvis en liten gruppe damer. Du burde ikke generalisere et helt kjønn. Anonymkode: d44ec...4b1 Ja, men prøver jo på flere arenaer da, lite hell. Online er ganske lett, men blir bare et møte eller to før jeg enten blir ghostet eller ender opp som en venn😅 Anonymkode: d73b3...b2b
Trolltunge Skrevet 28. juli #59 Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Da må damer tåle at en mann har vært sammen med modeller tidligere og ikke sky unna han pga av dette. Anonymkode: d44ec...4b1 Vi kvinner kan, som dere menn, sky unna absolutt alt og alle vi ikke har lyst til å ha forhold til. Uansett hva det er. Man kan til og med ha så spesielle og spesifikke preferanser at det å få seg kjæreste blir tilnærmet umulig, og det er da vedkommendes problem, ikke noe andre trenger å bry seg om. Men lov er det, det å lage sitt eget liv fryktelig vanskelig med urimelige krav. Det er ikke noen andre sitt problem. Min mann har ikke vært sammen med modell tidligere, men jeg skal være den første til å si at hun han dumpet for min del går meg en høy gang angående utseendet. Hun kunne nok vært modell, om hun ville, og de bena skulle jeg gjerne hatt. Resten også forsåvidt, bare jeg fikk beholde min personlighet. Det var meg han forelsket seg i og ville ha, så det hjalp jo ikke henne mye at hun var penere enn meg, og jeg kan ikke akkurat si at jeg gikk tapende ut av det der. Aldri plaget meg at han har sterkere følelser for meg enn han hadde for en så vakker kvinne heller. Jeg er bare veldig takknemlig for at jeg har opplevd slik gjensidig kjærlighet. 🥰 Jeg tror noen av dere glemmer følelser i alt dette preiket om skal være slik og sånn, og ikke slik og sånn. De fleste av oss går for den vi får en forelskelse for, som også går over til gjensidig kjærlighet. Det er ikke nødvendigvis den peneste, klokeste, flinkeste, eller beste mennesket vi har truffet på, på noen måter. Det spiller ingen rolle når man opplever kjærlighet. Ekte og gjensidig. Personlig falt jeg for mannen jeg i utgangspunktet ikke ville ha, fordi vi passet så vanvittig dårlig sammen. Det blåste følelsene i, begges følelser blåste i det, så oss ble det. Så har vi gått for å utfylle hverandre mer enn vi er like. Litt yin og yang liksom. Funket det også, fordi vi elsker hverandre. Hadde sikkert fungert at vi var like også, bare vi elsket hverandre like høyt. Men for alle del, prat gjerne bare om krav til hverandre. Det blir det nok ikke livsvarig forhold av, men da kan man i det minste hevde seg mest rett og mest berettiget til. For det er jo veldig viktig. Viktigere enn kjærlighet for noen tydeligvis. 😉 Kjærlighet er snål! Det er den bare! Hjelper ikke med lister, krav og gode planer der. Den slår til når den slår til, og kan ikke bestilles. 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli #60 Skrevet 28. juli Trolltunge skrev (16 minutter siden): Vi kvinner kan, som dere menn, sky unna absolutt alt og alle vi ikke har lyst til å ha forhold til. Så bra at du forstår. Anonymkode: d44ec...4b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå