Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Pluss at de var hot.

Anonymkode: d44ec...4b1

Ikke egentlig. Nå som jeg ikke er forelsket i de, synes jeg de er ganske stygge (en god personlighet gjør folk penere) og de er single alle mann. Mulig det er fordi de vil pule rundt, jeg aner ikke. 
Men de var sjarmerende, i starten.

Anonymkode: 074a2...cc1

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker som kvinne at smart og morsom egentlig trumfer snill. Snill er kjempebra og jeg er ordentlig snill selv også, men jeg ville jo ha en mann som var både intelligent, morsom og snill da jeg var på markedet (fant ham, så ikke der lenger).

Helt personlig får jeg en følelse av at det kryper maur under huden min av folk som viser til YouTube-videor når de skal forklare noe, og folk som ikke leser både saktekster og skjønnlitteratur hadde vært uaktuelt. Ikke er høyt nivå jeg streber mot, men mitt reelle nivå.

Anonymkode: 87e73...0e9

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Husker ikke om jeg har skrevet noe om dette, men jeg tenker at jeg ikke er noe bedre enn den verste personen jeg har ligget med. Har man vært med drittsekker har man operant lært dem å bli enda mer drittsekker. Da blir det litt kunstig å kreve mer av en fremtidig partner.

De fleste vil heller være en av de første en dame faller for enn å være han hun faller for etter å ha brent seg på x drittsekker. Det er mye mer romantisk. Kan ikke huske at prinsessene i Disney gjorde det på samme måte 

Endret av Majer
Oppklaring
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (11 timer siden):

Husker ikke om jeg har skrevet noe om dette, men jeg tenker at jeg ikke er noe bedre enn den verste personen jeg har ligget med. Har man vært med drittsekker har man operant lært dem å bli enda mer drittsekker. Da blir det litt kunstig å kreve mer av en fremtidig partner.

De fleste vil heller være en av de første en dame faller for enn å være han hun faller for etter å ha brent seg på x drittsekker. Det er mye mer romantisk. Kan ikke huske at prinsessene i Disney gjorde det på samme måte 

Prinsessene i Disneyuniverset har vel stort sett blitt tvangsgiftet bort, vært 12 år og tilsynelatende død da en prins kom og tok for seg, blitt bortført til fremmede land eller valgt å gifte seg med noen de ikke kjente for å komme seg bort fra et voldelig barndomshjem. Bare så det er nevnt. 

Anonymkode: e62d5...b5e

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (12 timer siden):

De fleste vil heller være en av de første en dame faller for enn å være han hun faller for etter å ha brent seg på x drittsekker. 

Hvorfor? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvorfor? 

Det føles mer ekte ut. Det er liksom personen hun faller naturlig for og ikke den hun faller for pga andre menn 

• Liker 1
Skrevet
herzeleid skrev (På 26.7.2025 den 0.41):

Nå er jeg ikke enig i påstanden, men skal prøve å tolke noe fornuftig ut av det kan en kanskje peke på at det sjelden er "godhet" som gjør en mann interessant for kvinner og at en sjarmerende drittsekk ofte vil oppleve mer suksess enn en lite sjarmerende men snill mann, rett og slett fordi "snillheten" sjelden kommer til sin rett før en har lyktes å oppnå kontakt gjennom andre positive egenskaper. 

Og dette er nok en reell frustrasjon blant noen; menn som ikke respekterer kvinner og behandler kvinner dårlig kan likevel ha stor suksess blant kvinner. Da er det ikke helt uforståelig at en "snill mann" som ikke helt har egenskapene som gjør ham interessant, lykkes med sjekking eller ønsker å "spille spillet" ergrer seg når de samme kvinnene klager over å bare finne drittsekker. 

Menn er ikke alene om å føle frustrasjon rundt dette, og det er mye vi kvinner er frustrert over også. Generelt er vel de fleste frustrerte til man finner det man ønsker. Til og med kvinner og menn som tilsynelatende ikke har utfordringer med det andre kjønnet kan føle frustrasjon, for å treffe noen det klaffer med kan likevel være vanskelig. 

Uansett, man må faktisk være synlig og ta sjanser for å treffe den rette. Det hjelper ikke å være bra "på papiret ". Snillhet er det heller ikke oss selv som kan definere. Vi er mange kvinner som har truffet menn som selv mener de er snille som ikke var det. 

Å være sjarmerende og uredd i møte med det andre kjønnet er selvfølgelig en stor fordel, men det blir likevel galt å si at gode menn er tapere. God mann er hva alle kvinner vil ha, og det er akkurat gode menn de fleste av oss stifter forhold og familie med. De som viser seg å ikke være gode menn blir ekser, som regel. 

Så kan jo det med gode menn være en uklar formel. Jeg vet ikke om menn generelt ville stemple min mann som en god mann, men det er han virkelig. Kan fint se for meg at noen menn tenker han må være en drittsekk, fordi han er restriktiv på hvem han slipper innpå seg, og han kan sikkert virke som en glatt sjarmør uten stort hjerte, men det er jo fryktelig feil. Det er akkurat hans godhet som medfører at jeg elsker ham. Det er hva et forhold må vare på. Han kan nok være en tøff faen også, men ikke mot sine kjære. Der er han så pus at det er jeg som må være streng ved behov. 😆

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Majer skrev (12 timer siden):

Du har noen merkelige, for ikke å snakke om voldelige, idéer om rettferdighet. 

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (2 timer siden):

Det føles mer ekte ut. Det er liksom personen hun faller naturlig for og ikke den hun faller for pga andre menn 

Kan jo være hun faktisk faller for den mannen, selv om hun var med x antall drittsekker tidligere. Er du ikke enig?

• Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jo være hun faktisk faller for den mannen, selv om hun var med x antall drittsekker tidligere. Er du ikke enig?

Det kan stemme det, men hvorfor ta sjansen? Tror eks det er mange damer med små pupper som ville unngått en mann som være har datet silikon tidligere 

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (28 minutter siden):

Det kan stemme det, men hvorfor ta sjansen? Tror eks det er mange damer med små pupper som ville unngått en mann som være har datet silikon tidligere 

det blir for dumt :P 

Anonymkode: e9278...90c

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (29 minutter siden):

hvordan skal hun vite det i så fall? :P hvis det er synlig og innlysende at han har datet en med silikon så er hun jo "bimbo" ... ikke at det er noe gale med bimboer. 🤪 det blir jo litt som å date en hulk hogan. 

Anonymkode: e9278...90c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.7.2025 den 12.03):

Gode menn er ikke tapere, men vinnere. De aller fleste av dem er gift i mer eller mindre gode ekteskap, som vil vare livet ut. Så til alle de som roper om "hvor er alle de gode menna", så er dette svaret. 

Men disse uttrykene brukes om hverandre og ofte på feil måte. Det har aldri vært noe galt i å være en god mann. Det har heller aldri vært noe galt i å være snill.  Men rundt dette er det mange misforståelser. 

"The nice guy" / simp.

(ofte menn, men kan også være damer) 

Mange menn som mislykkes på datingfronten prøver å kompensere med å være "snill" i form av å si "ja" til alt - feks stå opp 03.00 om natta for å kjøre crushen og venninnene hennes til neste fest, enda man sitter med en følelse av at de drar på den festen for å sjekke gutter. De love bomber, de smisker, de dilter og gang på gang ser crushen hooke opp med en annen mann. Og de klager over at alle damene er så "dumme" - på facebook, på KG, overalt. 

Problemet er to-delt. Man har lav selvtillit, og det synes. Man setter ikke naturlige grenser for seg selv. Man respekterer ikke seg selv, men forventer allikevel at andre skal gjøre det. 

For det andre blir de uspennende, usynlig og en nyttig hjelper for dama og ikke noe mer. Det er vanskelig for dama å få tenning på en som ikke respekterer seg selv engang. Det blir som å få tenning på lillebroren sin. 

Dopamin-junkien 

(ofte damer, men kan også være menn) 

Stort sett på grunn av mer eller mindre dysfunksjonelt forhold til en eller begge av sine foreldre i barndommen har man ikke lært å gi og motta kjærlighet på en åpen og trygg måte. Man har lært at den må fortjenes. Man har lært at den kommer via materielle goder eller tjenester. Man har til og med lært at den ikke finnes og det beste er å holde seg for seg selv. Dette er den innprogrammeringen man har med seg i voksenlivet. Så man responderer best på det man kjenner seg igjen i. Nemlig spenningen ved å måtte jage, gjøre seg fortjent, tilbakeholdelsen av følelser, falske fasader osv.

Hvem er det som har en såpass dysfunksjonell relasjonsstil at de trigger alt dette? Jo, de såkalte "bad boys". De som skaper spenningen via usikkerhet, ustabilitet, uforutsigbarhet, emosjonelt utilgjengeligjet. Push-pull, ghosting, negging, osv. Sjekketaktikker de naturlig bruker, eller har lært på nettet, og mange av damene responderer godt på det fordi det skaper enorme dopaminkick når de en sjelden gang får det de ønsker seg. Og ellers, mellom hvert kick, "hektet" som får dem til å jage neste dopaminkick selv om de i virkeligheten behandles dårlig. Noen ganger overser de til og med vold, fordi dopaminkicket når de får utløst behovet sitt for omsorg er så enormt at de overser alt annet. 

Nice guy vs Dopamin-junkien 

Den tristeste og trolig vanligste kombinasjonen på datingmarkedet. Nice guy taper alltid og dopamin-junkien jakter uendelig på dopaminkicket fra de det er vanskeligst å få det fra, siden kicket er kraftigere, jo hardere du må jobbe for det. 

I det lange løp er begge ulykkelige og de sjeldne gangene de ender i et forhold, så blir det et usunt forhold, som heller ikke varer så lenge. 

Hvem er den gode mannen

Ofte ser du ham ikke. Han deltar sjelden i spillet og han løper ikke etter damene. Han er ikke kjip, slik som alle de gutta som har lest "the game" eller annen drit, som spiller spill for harde livet for å sjekke damer og utnytte deres eventuelle dopamin-avhengighet. Nei, tvert imot han er veldig raus og beskyttende. - Mot den som fortjener det. Han deler, han gir, han hjelper til og han er tilstede i forholdet. Han holder avtaler og er til å stole på. Men ikke alt dette for enhver pris. Han vet å sette grenser. Han kan si "nei". Han lar seg ikke utnytte, han bruker ikke penger han ikke har, og han fortsetter ikke å kurtisere en dame som ikke gir ham en sunn, trygg og ærlig respons tilbake. Når damer oppdager ham, tiltrekkes de gjerne. Men de oppdager at han ikke uten videre hopper til sengs med dem bare fordi de smiler pent og blunker med øya. Han ser etter mer enn det. 

Nei. De gode mennene er ikke tapere. De er som regel i gode forhold eller de holder seg single inntil de finner en god dame. Hva er en god dame? Stort sett det samme som en god mann. 

Anonymkode: aa820...896

Takk for et bra innlegg! Detter forklarer mye og hjalp på selvtilliten. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen av den gode mannen 😊.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ryddet for persondebatt, brukerdebatt,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Endret av Chantielle
Skrevet

Jeg ville ikke sagt at gode menn er tapere :)

De er mer en Mr. Right. Så har du bad boys som er mer Mr. Right Now.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt enig, har en kompis i forhold. Han er utro mot samboeren. Han er kjekk og jenter vil ha han

Er ikke så mye mer komplisert enn det. Kan mene masse om oppførsel og at kvinner vil ha snille menn osv, men det man ser er noe annet. Vi begge jobber i omsorgsyrker og burde være like snille på papiret. Jeg er singel og greier ikke få noen, ikke så mye som en date. Er sosial, har masse venner men de vil fortsatt ha han, selv om han ikke er singel engang

Anonymkode: d73b3...b2b

• Nyttig 1
Skrevet
Majer skrev (14 timer siden):

Da må du bare lære deg at det å falle for noen kommer naturlig hele livet, og det å være den første og beste, det finnes ikke.

Du vil og falle for flere kvinner gjennom livet, og det å falle for nr 4, gjør ikke nr 1 eller 2, verken bedre eller dårligere.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ikke helt enig, har en kompis i forhold. Han er utro mot samboeren. Han er kjekk og jenter vil ha han

Er ikke så mye mer komplisert enn det. Kan mene masse om oppførsel og at kvinner vil ha snille menn osv, men det man ser er noe annet. Vi begge jobber i omsorgsyrker og burde være like snille på papiret. Jeg er singel og greier ikke få noen, ikke så mye som en date. Er sosial, har masse venner men de vil fortsatt ha han, selv om han ikke er singel engang

Så du er tafatt og han er det tak i?

Å jobbe i omsorg, gjør deg ikke snill. Ikke i det hele tatt. Utrolig mye rart i omsorgsyrker. 

• Nyttig 7
Skrevet

Det som står i overskriften stemmer ikke, men man må ikke være så "snill" at man gjemmer seg bort.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen av dere er snille, kompisen din ødelegger forholdet til samboeren sin og du beundrer ham. 

Anonymkode: 96a5e...b13

• Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...