AnonymBruker Skrevet 25. juli #1 Skrevet 25. juli Har bestilt meg time til tannlege for tannbleking, da jeg over mange år har vært misfornøyd med fargen på tennene mine. Har egentlig hatt gule tenner siden barndommen, og kunne ha tenkt meg et noen nyanser hvitere smil. Lurer i den forbindelse på om noen har erfaring med dette? Jeg skal ha hjemmebleking men der tannlege støper skinner. Lurer spesielt på: Hvor mye hvitere ble tennene? Jeg ønsker meg et diskret resultat, overhodet ikke for stor forandring fra nå. Fikk du noen plager/bivirkninger underveis eller i ettertid? Er litt bekymra for bivirkninger/problemer etterpå, spesielt siden dette er jo en ren overfladisk ting å gjøre. 😅 Men som jeg har hatt lyst til å gjøre i mange år. Har aldri røykt/snus, men drikker kaffe. Setter pris på alle erfaringer 😊 Anonymkode: a41dc...664
AnonymBruker Skrevet 25. juli #2 Skrevet 25. juli Det kommer an på tennene. Tennene har en naturlig farge, som kan variere. Tannlegen vil vise deg en skala, og hva du kan forvente. Jeg opplevde at de ble merkbart lysere (ser de ser gule ut på enkelte gamle bilder). Langt fra hollywood-hvite, men naturlig vite når jeg bruker hvitt. Jeg tok på for mye blekemiddel første gang, slik at det traff tannkjøtt, da fikk jeg en etseskade i tannkjøtt. Det er ikke farlig, bare vondt. Tror bivirkninger er utrolig sjeldne. Tannleger bruker jo denne metoden selv. Jeg har bleket ca hvert 2-3 år i 10 år nå. Men var første blekingen som gjorde størst forskjell (jeg drikker rødvin og kaffe, ingen snus og slik). Nå er det mer for vedlikehold. Anonymkode: 43d4e...bf0
AnonymBruker Skrevet 25. juli #3 Skrevet 25. juli Det tok vel 8-10 dager, der jeg sov med skinner og middel på. Det jeg syns var verst var å ikke drikke kaffe de dagene. Alt annet gikk totalt smerte- og knirkefritt. Anonymkode: 23c18...d4f
AnonymBruker Skrevet 25. juli #4 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det tok vel 8-10 dager, der jeg sov med skinner og middel på. Det jeg syns var verst var å ikke drikke kaffe de dagene. Alt annet gikk totalt smerte- og knirkefritt. Anonymkode: 23c18...d4f Hva slags blekemiddel bruker du? Anonymkode: d253e...4eb
AnonymBruker Skrevet 25. juli #5 Skrevet 25. juli Tennene mine ble litt sensitive under prosessen, var litt ubehagelig, men det ga seg noen dager etter behandlingen var over. Ble litt hvitere, jeg ble veldig fornøyd 😊 Anonymkode: 337af...151
AnonymBruker Skrevet 25. juli #6 Skrevet 25. juli Takk for svar, tar gjerne imot flere erfaringer. Betryggende med lite bivirkninger 😊 Ts Anonymkode: a41dc...664
Million Skrevet 25. juli #7 Skrevet 25. juli Jeg bleket tennene i tannlegestolen, med sånn blålilla lys og greier, og det var utrolig smertefullt. Holdt på å avbryte flere ganger, holdt nesten ikke ut. Det var en engangsbehandling, og den gjorde veldig godt resultat. Men da høres jo hjemmebleking med skinne og krem mye mildere ut, og ikke smertefullt. Tennene beholder sin nye farge en stund, men etter hvert som man spiser og drikker normalt går de tilbake til sin gamle farge med årene. Mange pleier derfor å bleke dem med jevne mellomrom hjemme. Har en venninne som gjør det. Vi drikker begge svart brus (Pepsi Max) og det er sånne drikker som det (pluss f.eks. rødvin og kaffe og te) som gir misfarging over tid av tennene. Jeg vurderer å be tannlegen om skinner for hjemmebleking, da mine tenner er gått tilbake til det de var før blekingen for lenge siden. Savner de fine hvite tennene.
AnonymBruker Skrevet 25. juli #8 Skrevet 25. juli Det vi ofte ser når vi synes at tennene er litt gule, er fargen på tannbenet og ikke alle kan få så hvite tenner som de ønsker Anonymkode: 30dd9...b5d
AnonymBruker Skrevet 25. juli #9 Skrevet 25. juli Jeg har god erfaring med det Tennene ble ble bittelitt sensitive, Sensodyne tannkrem hjelper mot eventuell ising. Du trenger ikke være redd for at de blir for hvite, de blir ikke kritthvite over natta, det er en behandling man gjør over flere netter. Så du kan bare stoppe når du er fornøyd, og spare resten av gel-en til en touch up ved en senere anledning. Det som er gøy med skinner hos tannlegen kontra salongbleking, er at det er skinnene som er dyre, men når du har dem, så koster gelen sånn ingenting om du vil bleke igjen senere (200kr betaler jeg vel når jeg kjøper refill). Nå har jeg alltid et par sprøyter med det i kjøleskapet, og så sover jeg med skinnene en kveld i kvartalet eller noe, kanskje jeg gjør det før en fest eller noe. Eneste jeg syntes var litt pes men ikke krise, er at du helst ikke skal drikke kaffe når du holder på (eller annet fargesterkt som kan smitte, rødvin, blåbær, te, gurkemeie/karri, tomatsaus osv.), da tennene lettere tar til seg farge når de er nybleika. Og jeg klarer meg ikke uten kaffe på morgenen! Jeg lagde iskaffe og drakk det gjennom sugerør, jeg vet ikke om det er lov heller men da var den litt vannet ut av melk og jeg følte at jeg ikke fikk det så mye på tennene. Og så drakk jeg vann ved siden av og pusset tennene rett etterpå. Alt i alt kjempefornøyd 😃 Anonymkode: 75d8f...534
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå