Gå til innhold

Tips til å få mindre mandelstein?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pusser allerede tenner morgen og kveld, og benytter corsodyl regelmessig.

Anonymkode: 806ad...f0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Carnivore 

Anonymkode: 5c0db...58e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må begrense melkeprodukter. Forferdelig kjedelig, men et par dager med ost på brødskiva så merker jeg starten på mandelsteiner. Det gjelder all slags melkepodukter. Fet mat påvirker også. 

Anonymkode: 1b8e5...be0

Skrevet

Gurgle saltvann, skylle nesa jevnlig (slim og støv fra bihulene kommer ned i svelget og kan forverre), spise mindre basisk mat 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg pusser allerede tenner morgen og kveld, og benytter corsodyl regelmessig.

Anonymkode: 806ad...f0c

Eneste som hjelper er å få mandlene ut. Snakk med legen din. Ventelistene er lange, så det er bare å komme seg på en venteliste. 

Anonymkode: 036ce...bab

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vegansk mat hjelper mye. 

Anonymkode: 24bf5...06a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vegansk mat hjelper mye. 

Anonymkode: 24bf5...06a

Jeg sier ikke at du tar feil, for jeg vet ikke noe om dette, men jeg hadde faktisk mer mandelstein de tretten årene jeg spiste vegansk.

Anonymkode: c7350...1bc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Operere vekk mandlene. Det er det eneste som hjelper. Du kan evt forsøke tungeskrape, tanntråd og gurgling av saltvann i tillegg til tannpuss. 

Anonymkode: 7a950...8a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Operere vekk mandlene. Det er det eneste som hjelper. Du kan evt forsøke tungeskrape, tanntråd og gurgling av saltvann i tillegg til tannpuss. 

Anonymkode: 7a950...8a1

Eller så klemmer du ut svineriet...

Anonymkode: a174e...b81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig plaget med det før i tiden, når jeg drakk kaffe med melk i. Nå drikker jeg ikke melk lenger i det hele tatt, og ikke kaffe heller, og har ikke hatt mandelsteiner på årevis. 

Men den gangen jeg plagdes av de illeluktende klumpene bak i svelget, pleide jeg å teipe sammen to q-tips, sånn at jeg fikk èn lang "stang" med q-tips i begge ender. Disse endene/bomullstuppen dyppet jeg i Vademecum (desinfiserende) og så pirket og skviste jeg ut mandelsteinene med q-tipsen. Krevde litt øvelse å lære seg det, men det gikk veldig greit etter hvert. De poppet ut og munnen luktet straks MYE bedre!

Mandelsteinen som ble skvist ut, klebet seg fast til tuppen på q-tipsen, og så løftet jeg den forsiktig ut av munnen og vippet den av i vasken og skylte ned, før jeg tok andre siden av svelget/mandlene.

Anonymkode: 31b30...b5f

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...