AnonymBruker Skrevet 24. juli 2025 #21 Skrevet 24. juli 2025 pennyless skrev (1 time siden): Pappa vasket munnen min med grønnsåpe glemmer det aldri Det gjorde barnehagen jeg gikk i også. Eller, ikke grønnsåpe, men håndsåpe. Anonymkode: ba259...757
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2025 #22 Skrevet 24. juli 2025 Forklar hva ordene betyr og hvorfor det er stygt. Så gir du ham alternativer som er lov. Hva er greit for deg - Søren klype? Faderullan! Hasta la vista? Jeg tok jenta mi i å banne, jeg forklarte at jeg ikke ville høre det og vi ble enige om at hun skulle si BANAN!!! I stedet 😁 Anonymkode: 2432c...bd4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2025 #23 Skrevet 24. juli 2025 Som gamer selv og mor til en blivende gamer kan jeg avsløre at du har gitt skjermtid og tilgang uten å ha kontroll eller kunnskap. Det eneste du sier her er at ungen din bruker skjerm uten at du faktisk vet hva ungen driver med. Vi gamingforeldre blir ofte beskyldt for å bruke det som babysitter, men det er faktisk foreldre som frykter gaming som er problemet. Det er her vi gamingforeldre kommer til å slå deg hardt ned i foreldremøte. Vi lærer ungene våre nett og ikke minst at nettet er ikke fri arena , vi følger med. Jeg har lært min unge stygge ord iforkant så han ikke skal drite seg ut. Å vite hva de fakisk sier hjelper mye. Min unge er høyt oppe både skolrmessig og sosialt, så får vi ser hvilken av de hsn dropper på. Han har ihertfall foreldre som skjønner youtube og nett. Anonymkode: f5b3c...86d 1
Gaia Skrevet 26. juli 2025 #24 Skrevet 26. juli 2025 AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 21.52): Smart. Tenker dette blir et tema på høstens foreldremøte! For jeg opplever at venner av de kommer på besøk hit og er frekke i munnen mot meg eller svarer meg på en dårlig måte. Heldigvis ikke redd for å snakke til andres unger heller, men må jo minne de på det gjentatte ganger. Ts Anonymkode: 3123d...311 Been there, done that. Laget en ordsky med alle de ordene og setningene jeg hadde hørt elevene bruke siden siste foreldremøte, og det gikk et sus gjennom forsamlingen. Funka ikke. Elevene ble bare mer påpasselige med at vi voksne ikke skulle høre det. Fikk likevel tilbakemeldinger fra medelever om at den eller den hadde sagt det eller det. Blant annet blir jævla ne*er ofte nevnt. Eller svarte ne*erbanan. aner ikke hvordan de er blitt så kreative i språkveien.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2025 #25 Skrevet 26. juli 2025 Alle sier neg**, bare woke folka som ikke sier det. Anonymkode: 5ace0...90b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2025 #26 Skrevet 26. juli 2025 Jeg fortalte gutta mine at de eneste som brukte stygge ord var de som ikke var så smarte. Så fant jeg frem google og viste de bilder av hva de med annen hudfarge enn oss hadde opplevd tidligere i historien så de skjønte hva de faktisk var delaktige med å si de rasistiske ordene. Før det skjønte de ikke hva det faktisk betydde. Det ga seg etter det. Når det gjaldt det homo greiene så sa jeg igrunn bare at moren din er homo. Det er ikke noe hyggelig at du bruker det som skjellsord. Mine gutter har to mammaer. Når de er så små så skjønner de stort sett ikke betydningen av de de ordene de lærer på skolen. Vår jobb som voksne er å lære de det. Anonymkode: 21824...749 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2025 #27 Skrevet 26. juli 2025 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Alle sier neg**, bare woke folka som ikke sier det. Anonymkode: 5ace0...90b For noe piss, det er kun de eldre generasjonene som ikke klarer å henge med i samfunnet som gjør det. Woke piss gir jeg faen i, skjellsord er ikke en del av woke. Vi trenger ikke å bruke ord som er negative om hudfarge/etnisitet/utseende "bare fordi man kunne bruke de før i tiden" Anonymkode: 1cdbc...53d 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2025 #28 Skrevet 26. juli 2025 Er han hemmet? Hvem står og gauler ukvemsord i hagen? Den ungen hadde fått fart inn dørene, og konsekvenser herifra til helvete. Han kunne vel ja prøvd. Nei... dere er så tafatt en foreldregenersjon at det er komisk. Djises... Anonymkode: 83134...f5c 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå