Gå til innhold

Tips til ok liggeunderlag som er litt bredt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ofte på teltturer og har allerede liggeunderlag. Men nå som ungdommen i huset ikke lengre vil være med så vurder jeg å kjøpe ett som et litt bredere så jeg kan sove enda bedre i teltet. Det jeg har nå er 56 i bredden.

Teltet et et 3-mannstelt, helårstelt, så det er greit med plass i teltet. 

Har Googlet, men jeg er usikker på hva som er et greit kjøp. Derfor spør jeg som tips. Trenger ikke være et som skal tåle mye kulde. Telter lite om vinteren og de gangene jeg gjør det så har jeg et godt, gammeldags, svart liggeunderlag rett mot bunnen så det isolerer bedre. 

Anonymkode: ea9e8...62d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi telter mye i marka/på fjellet fra mai til september. Vi har lagt pengene i et skikkelig telt, soveposer og en skikkelig tarp til regnvær. Vi bruker rimelige luftmadrasser fra Xxl, funker fjell. Fås i både 75 og 150 cm bredde. Selges også på biltema, sport outlet, europris, etc. Tar minimalt med plass i sekken og veier lite, pumpa veier 150 gram. Liggeunderlag har jeg ligget på en gang, på telttur på ungdomsskolen. Aldri mer. 

Anonymkode: 856bf...811

AnonymBruker
Skrevet

Exped har ekstra brede liggeunderlag, 65 cm. De har også liggeunderlag beregnet for to personer, på 130 cm.

Anonymkode: 233f1...055

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi telter mye i marka/på fjellet fra mai til september. Vi har lagt pengene i et skikkelig telt, soveposer og en skikkelig tarp til regnvær. Vi bruker rimelige luftmadrasser fra Xxl, funker fjell. Fås i både 75 og 150 cm bredde. Selges også på biltema, sport outlet, europris, etc. Tar minimalt med plass i sekken og veier lite, pumpa veier 150 gram. Liggeunderlag har jeg ligget på en gang, på telttur på ungdomsskolen. Aldri mer. 

Anonymkode: 856bf...811

Har prøvd luftmadrass og det liker jeg ikke. Veier for mye og blir fort kalde. Men takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Exped har ekstra brede liggeunderlag, 65 cm. De har også liggeunderlag beregnet for to personer, på 130 cm.

Anonymkode: 233f1...055

Ja, jeg kikket litt på Exped. Ser flere har salg på disse nå (blandt annet Magasinet og Fjellsport). Mulig jeg går for det :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg kikket litt på Exped. Ser flere har salg på disse nå (blandt annet Magasinet og Fjellsport). Mulig jeg går for det :)

De er gull verdt når det gjelder god søvn og isolasjon fra bakken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...