Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag fikk jeg beskjed om at kobbernettet avsluttet 30.august. NextGenTel tilbyr kun trådløst bredbånd på min adresse. 5g-dekning - 100 Mbps(?) hastighet. 

Bør dette være nok for 1 person? 

Anonymkode: d80d6...2e9

Skrevet

Ja det er mer enn nok for en person

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I dag fikk jeg beskjed om at kobbernettet avsluttet 30.august. NextGenTel tilbyr kun trådløst bredbånd på min adresse. 5g-dekning - 100 Mbps(?) hastighet. 

Bør dette være nok for 1 person? 

Anonymkode: d80d6...2e9

Det vil det være. Det som potensielt er ille med 5G er om du har datamengdebegrensning/"cap". Med "trådløst bredbånd" er du som oftest ikke det, men heller begrenset i hastighet. Det er vesentlig bedre.

100/50 (vil anta du har halv hastighet opp, som er vanlig), vil ofte være bedre hastighet enn hva kobberkabelen kunne gi (ofte via *DSL). Og uten øvrig begrensning vil det være helt brukbart for en person, sannsynlig flere, avhengig av bruksmønster.

Anonymkode: 1173b...bea

Skrevet

Nok i massevis. Du klarer deg godt med halvparten av det også. Men sjekk flere leverandører, sammenlikn pris og ikke la deg overtale til å kjøpe større hastighet enn du trenger.

Her har vi 100mbps tråfløst bredbånd, og det dekker behovet til en familie på fem, hvor alle kan finne på å streame samtidig, og en av oss er ivrig gamer.

AnonymBruker
Skrevet

For å gi et bilde av bruk som veldig mange vil kunne relatere til:

Du kan strømme typisk 4K-kvalitet fra de større streamingtjenestene opp til fire ganger. De ligger normalt på rundt 25 mbit per 4K-strøm. 8K vil nærme seg å bruke hele "båndbredden" din, og er jo noe fåtallet har behov eller mulighet til å se i dag.

Anonymkode: 1173b...bea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...