AnonymBruker Skrevet 23. juli 2025 #1 Skrevet 23. juli 2025 Jeg føler at jeg "gjør alt riktig" men likevel står det stille på vekta. Dvs helt stille er det jo ikke, men kun 100 eller 200 gram endring, og da like gjerne opp som ned. Er det kun varmen vi har nå som påvirker, slik at kroppen holder på vann? Når slipper det i så fall? Spiser ren mat som laks, torsk, kylling, egg, og enten frisk salat eller wok grønnsaker sammen med proteinet. Drikker vann, juice og kaffe kun på morgenen. En og annen saftis blir det, og kanskje en Clausthaler med bærsmak, men ikke så mye at vekta skulle stoppe opp. Går tur to ganger til dagen, over 1 time tar hver runde, og jeg holder jevnt tempo. Er det bare å vente på lavere temperaturer og krysse fingrene? Synd jeg er smalere i ansiktet og i kroppen så noe skjer jo. Har dessverre ikke målt meg. Hoven i hender og føtter faktisk, ringene strammer, så tenker jo vann i kroppen. Anonymkode: 54467...76a
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2025 #2 Skrevet 23. juli 2025 Mål livvidden og ikke bare se på vekta. Har du kontroll på hvor mange kcal du spiser i forhold til hvor mange kcal du trenger å spise for å gå ned? Hvor lenge har det stått stille? Anonymkode: 18a2b...2de
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2025 #3 Skrevet 23. juli 2025 Ville prøvd å legge inn hva du har spist i Lifesum for å se hvor mange kalorier du faktisk spiser. Selvom man spiser sunn mat, er det mengden som teller om man skal ned i vekt. Hvis du tilbereder med olje eller smør gir det f.eks ca 100 kcal per spiseskje.. Salatdressing, juice og woksaus kan også være kalorioverraskelser. Jeg har spist i kaloriunderskudd de siste fire ukene og gått ned 4 kg, så det er i hvert fall mulig i varmen! Har spist is, burger og godteri, men i mindre mengder enn vanligvis, (Og spist mer grønnsaker, gresk yoghurt og egg enn vanligvis, da). Samtidig er jo 100 og 200 g ned fortsatt ned, og om du føler dette er et livssett du kan ha resten av livet, er det kanskje ikke så farlig å gå ned fort? Anonymkode: 138e8...87b
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2025 #4 Skrevet 23. juli 2025 Lastet ned Lifesum og la inn noen få ting, og den sier spist: 1089, 549 kcal igjen, 181 trent. Da la jeg inn ett kokt egg til frokost, en kyllingfilet + salat til lunch og stekt laks og brokkoli til middag. Snack la jeg til en smoothie. Tok de valg som kom frem da jeg søkte på matvaren. Jeg spiser ikke en hel kyllingfilèt, ei heller ett helt stykke fisk om jeg har grønnsaker til. Det blir for mye for min mage. Dette var jo bare en rask test på Lifesum siden jeg er ukjent med den og selvsagt ikke har lagt inn alt man får i seg i løpet av dagen. Men jeg skal gjøre ett forsøk fremover og se hvordan det er. Anonymkode: 54467...76a 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2025 #5 Skrevet 23. juli 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lastet ned Lifesum og la inn noen få ting, og den sier spist: 1089, 549 kcal igjen, 181 trent. Bra jobba! Jeg veier alt, og bruker ofte strekkodefunksjonen om morgenen for å legge inn hva jeg skal spise utover dagen. Det er jo ikke noe man trenger å gjøre for alltid, men jeg synes det er en fin måte å omstille øyemålet på hvor mye mat jeg faktisk trenger. Hopper ofte over å legge inn alt av salat, gulrot, brokkoli etc (med mindre jeg skal spise et helt brokkolihode, liksom), og lar det heller være en 100 kcal-ish buffer på slutten av dagen. Det viktigste å legge inn for meg er ting som inneholder mye kalorier. Stekte du fisken og kyllingen tørr? Eller er olje med i beregningen du gjorde? Og har du regnet ut hva du forbrenner i løpet av en dag? 1089 er veldig lite kalorier på en dag! Lykke til! Anonymkode: 138e8...87b 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2025 #6 Skrevet 23. juli 2025 Jeg steker i meierismør, vane fra lavkarbo, ikke medregnet der. Det jeg la inn var ikke full dag som jeg skrev, det var en test for å se hvordan det var. Treningen blir mer på en hel dag og jeg får i meg mer kalorier enn på den testen. Prøver å spise fornuftig selv om jeg spiser lite for å gi kroppen det den trenger. Så får jeg se etter noen dager med å (forsøke) å legge inn alt jeg spiser. Anonymkode: 54467...76a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2025 #7 Skrevet 24. juli 2025 Noen enkle grep: Stek i stekeovn. Sunnere, og krever ingen fett tilsatt. Ikke drikk kalorier. Kutt juice, smoothie og øl, og drikk sukkerfrie produkter og spis ren frukt og grønt istedenfor juice. Laks er fett og dessverre ikke særlig sunt lengre (oppdrett), så hold deg til magrere fisk. Anonymkode: 026f2...349
Emmajunga Skrevet 24. juli 2025 #8 Skrevet 24. juli 2025 Hei TS. Jeg sliter med det samme som deg. I mai og juni gikk jeg totalt ned ca 10kg (en i uka), nå i juli har jeg gjort nøyaktig det samme. Jeg fører kalorier nøyaktig, og har egentlig bare grillet i juli så jeg vet at det ikke er noe skjult stekefett eller lignende, og småspising har jeg lagt helt fra meg. Her om kvelden hadde jeg lagt en skål potetgull i kaloribudsjettet, men de smakte rett og slett ikke godt. Så jeg droppet det. Uansett, jeg har gjort alt riktig i juli. Spist 1800 kalorier om dagen og trent daglig. Som i de andre månedene, når kiloene rant av. Men nå i juli. Jeg blir litt gal for vekta går bare opp og ned på nøyaktig samme plass. Så det må være et eller annet som påvirker. Jeg mistenker en kombinasjon av varmen (hetebølgen) som gjør at jeg har mer vann i kroppen og som gjør at magen går tregere, og jeg har lagt inn noe styrke, kanskje det kan ha litt å si. Det er i hvert fall demotiverende, men vi får prøve å holde ut 1
Ugresset Skrevet 24. juli 2025 #9 Skrevet 24. juli 2025 Jeg har gått ned litt i vekt, men likevel er ansiktet pløsete og jeg har mye vann i kroppen. 100% at det er varmen hos meg. Jeg reagerer veldig på varme og ser ut som en oppblåst ballong hver gang jeg er i syden. Jeg vil tippe det er ekstra væske hos deg siden du gjør alt annet riktig, og at vannet plutselig forsvinner når det blir kjøligere. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå