AnonymBruker Skrevet 23. juli 2025 #21 Skrevet 23. juli 2025 Vi har reist med begge små mange ganger, og har alltid kjøpt eget sete og hatt med bilsete. Maxi-cosi setet går i flysetet (pass på at det du har er riktig størrelse). Begge har sovet godt i disse på flyet. De ansatte foretrekker ofte at familier gjør der slik (det sa de også), fordi det er smidigere for alle. Du må ha barnet på fanget i miniselen ved takeoff og landing, men barnet kan ligge der resten av tiden. Eneste unntak var ved veldig korte flyvninger da de var spedbarn (Oslo-København ved 4 mnd), da hadde jeg barnet på fanget. Anonymkode: e49a1...088
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2025 #22 Skrevet 23. juli 2025 Det er mye, mye tryggere å ha bilsetet i kabinen hvis noe skulle skje. Babybeltet er en vits, som nevnt over her 😅 Det er også mye mer komfortabelt å ha eget sete til babyen på litt lengre turer - å drikke en kaffe f.eks. med baby på fanget skal man jo ikke gjøre. Men ja, det koster jo mer - men fra 2 års alder får man den kostnaden uansett. Anonymkode: f3834...702
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2025 #23 Skrevet 23. juli 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Når man flyr med barn under 1 år kan de jo sitte på fanget. Men da kan man vel ikke ha babybilstolen i fanget, da?😅 jeg synes det virker litt skummelt å ha en liten baby på fanget mtp. turbulens, hvis flyet faller i luften etc.? Mens hvis man skal ha eget sete til babyen er det påkrevd at man bruker godkjent babybilstol. Hva er vanlig? Vi skal reise til Kroatia, ca. 3 timers flytur. Babyen dupper mer enn gjerne på meg så det er i utgangspunktet ikke noe problem, og det hadde jo vært praktisk å bare sjekke inn babybilstolen og slippe å drasse med den inn på flyet… men er det trygt/vanlig? Anonymkode: 90ae9...7df Bilstolene går i bagasjerommet, så de får du neppe inn på flyet. Bilstoler i flysetet har jeg aldri sett, og flyr en del. Finnes små stoler som du fester i seteryggen foran deg. De kjøper du selv. Noen fly har og fortsatt de små krybbene til å feste i veggen helt fremme i flyet. Ellers holdes babyene av de voksne. Anonymkode: 8d413...cbb
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2025 #24 Skrevet 23. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bilstolene går i bagasjerommet, så de får du neppe inn på flyet. Bilstoler i flysetet har jeg aldri sett, og flyr en del. Finnes små stoler som du fester i seteryggen foran deg. De kjøper du selv. Noen fly har og fortsatt de små krybbene til å feste i veggen helt fremme i flyet. Ellers holdes babyene av de voksne. Anonymkode: 8d413...cbb Babybilstoler går helt fint å få inn i kabin, så lenge de er innenfor størrelseskravene. Har og hadde ikke sett det så ofte jeg heller, men det er helt gull, særlig på lengre turer! Anonymkode: a8309...a8b 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2025 #25 Skrevet 23. juli 2025 Babyer har ikke krav på eget sete på fly, da det er meningen at man skal ha dem på fanget med eget setebelte som man fester til sitt eget. Skal du ha baby i bilstol, må du betale for sete til babyen, som ellers flyr gratis på fanget. Hvis flyet virkelig får problemer, er jeg redd for at bilstol ikke vil redde babyen. Anonymkode: a837f...14a 1 1
Marimma Skrevet 23. juli 2025 #26 Skrevet 23. juli 2025 Om flyet styrter, dør man med 99% sannsynlighet uansett. Om barnet sitter på deg (jeg har hatt dem både i sjal og i belte, avhengig av samarbeid) - så er det like trygt. Om noe tryggere, fordi du beskytter barnet mot flyvende gjenstander dersom dere skulle havne i fritt fall. Det er ikke bilsetet som avgjør om man overlever en flystyrt, det er stort sett tilfeldigheter langt utenfor kontroll. Kan ikke sammenliknes med i bil hvor sjansen for å overleve er ganske stor. 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2025 #27 Skrevet 23. juli 2025 Ts her! Takk for innspill alle sammen, vi bestemte oss for å bare ha baby på fanget denne flyturen🥰 Anonymkode: 90ae9...7df 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå