AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Når man flyr med barn under 1 år kan de jo sitte på fanget. Men da kan man vel ikke ha babybilstolen i fanget, da?😅 jeg synes det virker litt skummelt å ha en liten baby på fanget mtp. turbulens, hvis flyet faller i luften etc.? Mens hvis man skal ha eget sete til babyen er det påkrevd at man bruker godkjent babybilstol. Hva er vanlig? Vi skal reise til Kroatia, ca. 3 timers flytur. Babyen dupper mer enn gjerne på meg så det er i utgangspunktet ikke noe problem, og det hadde jo vært praktisk å bare sjekke inn babybilstolen og slippe å drasse med den inn på flyet… men er det trygt/vanlig? Anonymkode: 90ae9...7df 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli Du får eget sikkerhetsbelte til babyen, som du fester til ditt. Anonymkode: 73bf4...309 6
AnonymBruker Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli Ei venninne brukte bilstol og sa at det var veldig kjekt, men antar du må kjøpe to billetter da. Har selv flydd kortere turer (1t) ved 4 anledninger, og hadd baby på fanget. Har gått fint det også Anonymkode: a44bb...15e 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får eget sikkerhetsbelte til babyen, som du fester til ditt. Anonymkode: 73bf4...309 Ah, det visste jeg ikke, genialt! AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ei venninne brukte bilstol og sa at det var veldig kjekt, men antar du må kjøpe to billetter da. Har selv flydd kortere turer (1t) ved 4 anledninger, og hadd baby på fanget. Har gått fint det også Anonymkode: a44bb...15e Høres jo praktisk ut men babyen vår vil helst ikke ligge i babybilstol med mindre den er i bevegelse (som i en bil), så jeg er litt skeptisk på hvordan det skal gå😅 samt at det er kjekt å slippe å betale for ekstra sete da, koster vel ikke noe om babyen er på fanget? Ts Anonymkode: 90ae9...7df 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #5 Skrevet 22. juli Du har for mye penger altsa Anonymkode: 0c507...f93
AnonymBruker Skrevet 22. juli #6 Skrevet 22. juli Jeg har gjort det. Kjøpte ekstra sete til babyen. Veldig greit å ha i kabinen. Da vet man at det ikke blir skadet og babyen sitter trygt. Men det går også helt fint uten. Har gjort begge deler. Anonymkode: 307de...365 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #7 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har for mye penger altsa Anonymkode: 0c507...f93 Ts her! Skjønner ikke helt denne, har jo sagt at jeg gjerne ønsker å slippe å betale for ekstra billett dersom jeg heller kan ha babyen på fanget spørsmålet mitt er bare om det er tryggere å ha dem i egen babybilstol og eget sete Anonymkode: 90ae9...7df 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #8 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har gjort det. Kjøpte ekstra sete til babyen. Veldig greit å ha i kabinen. Da vet man at det ikke blir skadet og babyen sitter trygt. Men det går også helt fint uten. Har gjort begge deler. Anonymkode: 307de...365 Takk for innspill ja, vil tro det ikke hadde vært et alternativ om det ikke var trygt🥰 Anonymkode: 90ae9...7df 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #9 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ah, det visste jeg ikke, genialt! Høres jo praktisk ut men babyen vår vil helst ikke ligge i babybilstol med mindre den er i bevegelse (som i en bil), så jeg er litt skeptisk på hvordan det skal gå😅 samt at det er kjekt å slippe å betale for ekstra sete da, koster vel ikke noe om babyen er på fanget? Ts Anonymkode: 90ae9...7df Neida, baby flyr gratis på fanget ditt 😊. Ta med masse leker og evt klemmeposer eller annen mat hvis baby har startet med fast føde. Ellers er puppen gull verdt hvis dere ammer. 😂 Anonymkode: a44bb...15e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #10 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har for mye penger altsa Anonymkode: 0c507...f93 Irrelevant hvor mye penger folk velger å bruke på ulike ting. For en unødvendig kommentar. Anonymkode: a44bb...15e 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #11 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du har for mye penger altsa Anonymkode: 0c507...f93 Du også - de fleste av verdens befolkning har ikke råd til smart-telefon Anonymkode: 370c8...d55 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #12 Skrevet 22. juli Vi har brukt p kjøpe ekstra sete til babyen, og ha i bilstol (ikke pga trygghet, men fordi det er behagelig). Men man må ha baby på fanget når man letter og lander. Anonymkode: 75c4d...b53 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #13 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du også - de fleste av verdens befolkning har ikke råd til smart-telefon Anonymkode: 370c8...d55 Den mest fatt Anonymkode: 61787...0fd
AnonymBruker Skrevet 22. juli #14 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du også - de fleste av verdens befolkning har ikke råd til smart-telefon Anonymkode: 370c8...d55 Den mest fattigste mannen i Afrika som ikke hadde råd til mat satt og sendte meldinger til kjæresten sin på Instagram på smarttelefonen sin. Tror de eneste som ikke har smart-tlf er de som bor og lever i jungelen. Ikke de som bor i hus, men de som sover på bakken og har kun løvblad rundt livet, og bruker spyd. Eller de på den øyen i India som dreper alle som kommer i land. De har ingen smart-tlf. Anonymkode: 61787...0fd
AnonymBruker Skrevet 22. juli #15 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den mest fattigste mannen i Afrika som ikke hadde råd til mat satt og sendte meldinger til kjæresten sin på Instagram på smarttelefonen sin. Tror de eneste som ikke har smart-tlf er de som bor og lever i jungelen. Ikke de som bor i hus, men de som sover på bakken og har kun løvblad rundt livet, og bruker spyd. Eller de på den øyen i India som dreper alle som kommer i land. De har ingen smart-tlf. Anonymkode: 61787...0fd Du har faktisk rett i at det ikke er "de fleste" lenger. Nå er det kun 40% som ikke har råd til telefon - ferske tall fra 2025. Jeg vil derfor likevel kalle deg veldig rik når du tar det å ha telefon som en selvfølge. Anonymkode: 370c8...d55
AnonymBruker Skrevet 22. juli #16 Skrevet 22. juli Jeg har flydd til Kroatia med baby på fanget. Som andre har nevnt så får man et eget baby-belte til å feste på sitt belte. Det gikk veldig fint😊 Anonymkode: 48eff...9d7 1
mommyaka Skrevet 22. juli #17 Skrevet 22. juli Om du kjøper sete og sjal ta med bilstol.. ring flyselskapet og hør om du har lov. Mange har strenge regler på dette. Pluss om du tar bakovervendt stol får du vel ikke satt den fast eb 1 belte?
Eilis Skrevet 22. juli #18 Skrevet 22. juli Vil bare kommentere at beltet til baby i fly er en vits. Det er et magebelte man fester rundt baby, som festes i ditt sete. Min vred seg ut av det hele tiden. Skulle vært ei sele. Funker helt greit i fredstider 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #19 Skrevet 22. juli Jeg fløy mye med baby, og babybilstol i eget sete var fantastisk, særlig på litt lengre turer. Var absolutt verdt det setet kostet. Da er du også tryggere på at stolen behandles greit. Bare sjekk kravene til flyselskapet først. Anonymkode: a8309...a8b 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #20 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for innspill ja, vil tro det ikke hadde vært et alternativ om det ikke var trygt🥰 Anonymkode: 90ae9...7df Det er absolutt ikke trygt hvis noe skjer. Men sannsynligheten er jo fryktelig liten. Anonymkode: dc500...269
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå