Rotemor Skrevet 25. juli 2025 #61 Skrevet 25. juli 2025 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg brukte olje fordi det sto i oppskriften, men laget også den samme retten uten olje, og da ble det tørt og vassent Ts Anonymkode: d7c3d...200 Du bruker den feil. Sikkert vanskeligere med en billigmaskin. Jeg kjøper alltid kvalitet, det lønner seg i lengden. Endret 25. juli 2025 av Rotemor
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2025 #62 Skrevet 25. juli 2025 Rotemor skrev (51 minutter siden): Du bruker den feil. Sikkert vanskeligere med en billigmaskin. Jeg kjøper alltid kvalitet, det lønner seg i lengden. Hvordan kan jeg bruke den feil? Ts Anonymkode: d7c3d...200
Slarti Skrevet 25. juli 2025 #63 Skrevet 25. juli 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan kan jeg bruke den feil? Ts Anonymkode: d7c3d...200 vanskelig å si. Men noe galt gjør du. Du får filme og legge ut så kan man se. Ikke med du spør men tillater meg å svare. Bruker aldri olje i min, og får aldri tørt resultat. Men nå er jeg en høvelig stabil kokk fra før av da, men basiskunnskaper om hvordan matlaging fungerer. Elsker kyllingfilet stekt i airfryer, sprø utenpå og saftig inni. Kryddre med litt krydder og urter. (salt er vesentlig) La den ligge i kjøleskapet med krydder under og over i 1 time eller 10. Og i alle fall en halv time på kjøkkenbenken for å få romtemp. Legg den i en kald airfryer. 190 grader i 7 minutter, Snu og 3 minutter på 190 grader, Sjekk temp med termometer, du vil ha 67-70 grader kjærnetemp. (om ikke gi den 90 sek mellom hver sjekk) Så kommer hemmeligheten, Du tar den ut av airfryeren og lar den hvile i 5 minutter. Så eter du den med det du liker å ha av tilbehør. Jeg bruker ofte en god risotto. Også perfekt som protein i en god bolle Ramen. Ingen olje, ingen stekepanne, ingen pannering. Bare litt krydder (du bestemmer selv hva slags krydder du liker) Bare et stykke godt og saftig kyllingfilet. Tar like lang tid å lage 2. Har du stor nok kan du også lage 3 på en gang. 1
Anciol Skrevet 25. juli 2025 #64 Skrevet 25. juli 2025 Koser oss her med airfryeren, her blir det laget mye god mat med den:) ' 2
Rotemor Skrevet 25. juli 2025 #65 Skrevet 25. juli 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvordan kan jeg bruke den feil? Ts Anonymkode: d7c3d...200 Fisken feks steker du altfor, altfor lenge. Den skal flake seg når den er ferdig. Du må lære deg å sjekke underveis.
Mandagsunge Skrevet 25. juli 2025 #66 Skrevet 25. juli 2025 Airfryeren er ein hype på det vise at han blir markandsført som om han var noko anna enn ein minivarmluftsomn. Men for oss som lagar mat i små porsjonar og gjerne i varmluftsomnen, så er han gulle god: rask, straumsparande, lett å halde rein og enklare å handtere. 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2025 #67 Skrevet 26. juli 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er på deres TREDJE??? Hvor lenge har disse vært på markedet da? Kan da neppe ha hatt hver airfryer mer enn et par år? For et søppelberg det blir… Anonymkode: 17ed1...37e Den første for 12 år siden. Oppgraderte så til en bedre modell da vi oppdaget potensialet. Så til en større modell noen år senere. Hver gang har den gamle blitt gitt bort til slekt. Du har sikkert også kjøpt dine ting i denne perioden? Anonymkode: 30f1a...dff
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2025 #68 Skrevet 26. juli 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvordan kan jeg bruke den feil? Ts Anonymkode: d7c3d...200 Varmer ikke opp. Legger ting for tett. For lav eller høy temperatur. Snur ikke ting halvveis. Sjekker ikke underveis. Rister ikke på den. Og en rekke andre ting... Selvfølgelig får du saftig laks med sprøtt skinn om du bruker den korrekt Anonymkode: 30f1a...dff 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2025 #69 Skrevet 26. juli 2025 Er det en liten airfryer? Har du for mye oppi? Anonymkode: 98c08...cd2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2025 #70 Skrevet 26. juli 2025 Eneste jeg ikke har i airfryer er brokkoli. Ungene bruker den mye: varmer rundstykker, varmer kylling, varmer pizzabiter, fries, kjøttboller. Jeg bruker den sammen med ovnen. Vi voksne liker blandede rotfrukter, ungene bare poteter så da går det ene i ovnen og det andre i airfryeren. Synes alt tar mindre tid i airfryer fordi det ofte ikke er behov for å varme opp - som ovnen. Her om dagen ville ungene ha kjøttboller, tomatsaus og spaghetti. Kjøttbollene ble stekt uten olje i airfryer før de ble lagt i tomatsausen. Har en phillips airfryer. Anonymkode: dee43...bfd
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2025 #71 Skrevet 26. juli 2025 AnonymBruker skrev (På 25.7.2025 den 23.19): Hvordan kan jeg bruke den feil? Ts Anonymkode: d7c3d...200 Feil innstilling og for mye i blant annet. Anonymkode: dee43...bfd 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2025 #72 Skrevet 27. juli 2025 Trodde også det var en hype, men fikk en i gave til bursdag nå i år og bruker den masse! Anonymkode: 87b40...5b6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2025 #73 Skrevet 27. juli 2025 Vi bruker den som en ekstra ovn, når vi (mannen) lager retter som krever at vi steker mer enn det som får plass i komfyren. Eller bare til fries. I fjor stekte vi ribbe i den, det fungerte fint og var gøy å prøve! Anonymkode: 7bfea...da9
lolitsme Skrevet 27. juli 2025 #74 Skrevet 27. juli 2025 Gratulerer med en luft koker som jeg kaller de. 🤣 Jeg personlig synes ikke de er noe særlig bra. 1
Slarti Skrevet 27. juli 2025 #75 Skrevet 27. juli 2025 AnonymBruker skrev (På 25.7.2025 den 18.51): Er på deres TREDJE??? Hvor lenge har disse vært på markedet da? Kan da neppe ha hatt hver airfryer mer enn et par år? For et søppelberg det blir… Anonymkode: 17ed1...37e Jeg er også snart på min TREDJE!!! Kjøpte først en billig en på rusta. Fant fort ut at potensialet var der men måtte ha noe bedre. Har nå en dyrere Phillips. Skal oppgradere til en Dobbel en. da slipper jeg å bruke ovnen. Kan ha kjøttet som skal ha en temp i ene, og grønnsakene som skal ha lavere men lang tid i den andre. Kommer til å beholde den jeg har nå. Jeg bruker min nesten hver dag og får alltid nydelig resultat. (så lenge jeg ikke gjør brukerfeil da) 1
elien Skrevet 27. juli 2025 #76 Skrevet 27. juli 2025 Slarti skrev (2 timer siden): Jeg er også snart på min TREDJE!!! Kjøpte først en billig en på rusta. Fant fort ut at potensialet var der men måtte ha noe bedre. Har nå en dyrere Phillips. Skal oppgradere til en Dobbel en. da slipper jeg å bruke ovnen. Kan ha kjøttet som skal ha en temp i ene, og grønnsakene som skal ha lavere men lang tid i den andre. Kommer til å beholde den jeg har nå. Jeg bruker min nesten hver dag og får alltid nydelig resultat. (så lenge jeg ikke gjør brukerfeil da) Vi du ikke alerede har bestemt deg for hvilken ny du ska ha, så kan jeg anbefale denne! En kan selv bestemme om du ska dele i to rom med forskjellige temraturer, eller bare et stort rom. Pluss den har mer kjekke funsjoner, kjøpte den nettopp selv, er veldig fornøyd så langt, men pga formen så har jeg ikke fått testet den helt sjikkelig ennå. Men det går en hel pinza i den, https://www.netonnet.no/art/hjem-fritid/kjokkenmaskin/airfryer/ninja-foodi-af500eu-flexdrawer-air-fryer-10-4l/1039942.21074/ Kjøpte første airfryer i fjor høst, men kjøpte ikke så stor (OBH, ca 7,5l), for jeg trodde ikke vi kom til å bruke den så mye. Men tok helt feil, det er jo genialt, og har lett etter rett størrelse, og det fant vi i Ninjaen 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2025 #77 Skrevet 27. juli 2025 AnonymBruker skrev (På 25.7.2025 den 19.57): De er nok kjøpt og betalt for å "ty til" airfryer altså - akkurat sånn som Masterchef Australia i pengekrise. Anonymkode: 243c6...439 Noen har virkelig problemer med å akseptere at de ikke har rett i alt ser jeg… Anonymkode: c202e...563 1 2
Totton Skrevet 28. juli 2025 #78 Skrevet 28. juli 2025 Jeg elsker min airfryer og bruker den flere ganger i uken 1
Frøya3 Skrevet 31. juli 2025 #79 Skrevet 31. juli 2025 Har vel hatt en liten Philips airfryer i ca 10 år. Den er stadig i bruk. Jeg bor alene, og sparer på å varme opp ovn, lager fisk og kjøtt som blir godt og saftig. Varmer opp et pizzastykke rett fra fryseren på noen minutter. Blir mye bedre enn å varme opp ferdig tint. Bakt potet ferdig på en time uten å varme opp. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå