Gå til innhold

Brintellix - hjelper også mot angst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen,

jeg sliter veldig med angst og depresjon på grunn av livsbelastninger og kroppslige smerter. Jeg har gått på Cipralex tidligere, som har gitt nokså god effekt, men har også resultert i plagsomme bivirkninger som dårligere søvn og ekstremt tørre øyne. Begynte på Brintellix for 5 dager siden. Er det noen som har erfaring med Brintellix? Og hvor lang tid gikk det før eventuell effekt? På Cipralex fikk jeg nokså kjapt effekt (ca. 14 dager). Men dårlig søvn på Cipralex er ingen god sammensetning med dårlig psyke. 

Anonymkode: 2356a...a36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk effekt etter to uker. Men effekten ble for stor. Fikk en kraftig hypomani av Brintellix så legen seponerte den. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Håper du fant et bedre alternativ som passet din situasjon bedre! 

Purple_Pixiedust skrev (1 time siden):

Fikk effekt etter to uker. Men effekten ble for stor. Fikk en kraftig hypomani av Brintellix så legen seponerte de

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre erfaringer? Hilsen ts 

AnonymBruker
Skrevet

Dytter igjen 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dytter igjen 🙂

Siden du ikke har fått så mange svar her, prøv å google "erfaringer brintellix". Da finner du MYE. Du får også opp en del resultater fra tidligere tråder om dette fra KG, siden dette er et spørsmål som dukker opp stadig vekk.

Anonymkode: cd9f0...b78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3 uker kanskje før full effekt. Mått bytte siden jeg ble ekstremt søvning av den, kunne brukes som sovemedisin så jeg tok den på kvelden.

Anonymkode: 27c55...0fa

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du må nok regne med at det kan ta et par uker. 

Anonymkode: b47ec...894

AnonymBruker
Skrevet

Hatt god erfaring med Brintellix for både angst og depresjon. Det tar en uke eller to, og jeg var ekstremt kvalm i begynnelsen. Men når det omsider begynner å virke, sto jeg helt støtt. Har tatt Cipralex tidligere som virker godt mot angst og depresjon, men jeg ble litt for følelsesløs etterhvert. Brintellix gir meg indre ro og samtidig kan jeg føle alle slags følelser. Den hjelper meg til å håndtere følelsene i stedet for at de spiser meg opp.

Anonymkode: a841e...6a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...