AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Skrevet 13 timer siden Har nettopp byttet til Garmin klokke (uten EKG godkjenning) og jeg får flere ganger i løpet av dagen varsel om for høy puls. Hvor pålitelig er målingene på disse? Bør jeg følge opp dette på noe vis? Anonymkode: 6759c...304
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har nettopp byttet til Garmin klokke (uten EKG godkjenning) og jeg får flere ganger i løpet av dagen varsel om for høy puls. Hvor pålitelig er målingene på disse? Bør jeg følge opp dette på noe vis? Anonymkode: 6759c...304 Hva er pulsen din når varselet kommer da? Både pulsgrenser og varsler kan justeres. Klokkene er ikke helt pålitelige er min erfaring, jeg må ha pulsbelte på trening. Anonymkode: 51fa3...f0f 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Skrevet 13 timer siden Må legge til at problemet vanligvis er at klokka viser lavere puls enn jeg egentlig har, ikke motsatt. Anonymkode: 51fa3...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden Hvis klokken er festet riktig er målingene ganske bra. PT-en min sa jeg ikke kunne stole på klokkens målinger, men så løp jeg med pulsbelte en økt og den viste nøyaktig det samme som klokken. Det viste seg bare at jeg hadde høyere makspuls enn snittet, så da vi fikk lagt inn riktig soner ga alt så mye mer mening. Det er et sted klokka viser litt feil måling - og det er i kulde. Det vil si at pulsklokken måler ikke like bra i -15, som i 15 grader. Litt kjipt for meg som spiller ishockey, men målingene er fortsatt innenfor "riktighetens grenser». Du har nok lav hvilepuls. Er du i god form? Anonymkode: 3740f...4f5 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har nettopp byttet til Garmin klokke (uten EKG godkjenning) og jeg får flere ganger i løpet av dagen varsel om for høy puls. Hvor pålitelig er målingene på disse? Bør jeg følge opp dette på noe vis? Anonymkode: 6759c...304 Du kan skru av disse varslene om du vil, evt sette egen grense for pulsvarsel. Har du noen andre symptomer da og i hvilken setting får du de i? Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg får unormal høy puls innimellom selv uten spes aktivitet. Men har startet på betablokker pga mye pulstull, men har mye annet av symptomer også pga denne sykdommen. Anonymkode: 3b887...945 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Skrevet 12 timer siden Hvis du lurer på om målingene er riktig er det jo veldig enkelt å ta en manuell sjekk. Hold en finger på håndleddet eller på halsen i 60 sekunder og tell pulsslagene. Min Garmin-klokke er ganske nøyaktig. Jeg testa flere ganger i starten på sykkeløkter, hvor jeg i tillegg brukte pulsbelte kobla til sykkelcomputer. Anonymkode: 8514f...ad7 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er pulsen din når varselet kommer da? Både pulsgrenser og varsler kan justeres. Klokkene er ikke helt pålitelige er min erfaring, jeg må ha pulsbelte på trening. Anonymkode: 51fa3...f0f Har fått 7 varsel i dag, disse har vært mellom 104 og 140. Anonymkode: 6759c...304
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har fått 7 varsel i dag, disse har vært mellom 104 og 140. Anonymkode: 6759c...304 Samsvarer det med fysisk aktivitet da, eller får du høy puls sånn ut av det blå? Anonymkode: 9cf01...501
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis klokken er festet riktig er målingene ganske bra. PT-en min sa jeg ikke kunne stole på klokkens målinger, men så løp jeg med pulsbelte en økt og den viste nøyaktig det samme som klokken. Det viste seg bare at jeg hadde høyere makspuls enn snittet, så da vi fikk lagt inn riktig soner ga alt så mye mer mening. Det er et sted klokka viser litt feil måling - og det er i kulde. Det vil si at pulsklokken måler ikke like bra i -15, som i 15 grader. Litt kjipt for meg som spiller ishockey, men målingene er fortsatt innenfor "riktighetens grenser». Du har nok lav hvilepuls. Er du i god form? Anonymkode: 3740f...4f5 Har relativt høy hvilepuls, alltid hatt. Er middels trent vil jeg si, trener 4 ganger i uka. Varierer mellom løping i terreng, styrketrening og gåtur med god pulsøkning i bratt terreng. ts Anonymkode: 6759c...304
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samsvarer det med fysisk aktivitet da, eller får du høy puls sånn ut av det blå? Anonymkode: 9cf01...501 Kommer ut av det blå, tror alle varslene har kommet når jeg har vært ganske i ro. To av varslene mens jeg satt å spiste, to eller tre mens jeg kjørte bil. Anonymkode: 6759c...304
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommer ut av det blå, tror alle varslene har kommet når jeg har vært ganske i ro. To av varslene mens jeg satt å spiste, to eller tre mens jeg kjørte bil. Anonymkode: 6759c...304 Jeg har hatt hjerterytmeforstyrrelse og fikk beskjed om at har man over 100 i hvilepuls når man er relativt ung og trent er ikke dette normalt. Kan være rytmeforstyrrelse. Kjennes det ut som hjertebank? Be om å bli henvist til sykehuset for å gå med måler 24 timer:) Anonymkode: b6079...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #12 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis du lurer på om målingene er riktig er det jo veldig enkelt å ta en manuell sjekk. Hold en finger på håndleddet eller på halsen i 60 sekunder og tell pulsslagene. Min Garmin-klokke er ganske nøyaktig. Jeg testa flere ganger i starten på sykkeløkter, hvor jeg i tillegg brukte pulsbelte kobla til sykkelcomputer. Anonymkode: 8514f...ad7 Jevnt over virker det som klokka viser riktig ut fra hva jeg normalt ligger på. Men det er økningene jeg lurer på, skal forsøke å telle neste gang den varsler. Anonymkode: 6759c...304
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Har fått 7 varsel i dag, disse har vært mellom 104 og 140. Anonymkode: 6759c...304 Kjenner du på hjertebank når du har 140 i puls på klokka da? Og er det i en stillesittende situasjon eller i aktivitet? Høres ut som en innstillingsfeil hvis den varsler om det på 104 da, det er jo ikke høy puls med mindre du sover? Anonymkode: 51fa3...f0f
Elle Melle Skrevet 11 timer siden #14 Skrevet 11 timer siden Er det ikke rask og uforklarlig pulsendring den varsler da? Type plutselig veldig høy eller veldig lav puls. Det er endringen som er greien, ikke pulsen i seg selv Jeg får av og til varsler når jeg f.eks har sittet helt i ro og så blir raskt mentalt engasjert i noe litt stressende. Det kan være en tanke om stressende tema, eller at en fremmed kommer bort som jeg da må prate med eller lignende. Lett å forklare med andre ord Mange varsler helt uten grunn bør du sikkert være litt oppmerksom på. 3
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er pulsen din når varselet kommer da? Både pulsgrenser og varsler kan justeres. Klokkene er ikke helt pålitelige er min erfaring, jeg må ha pulsbelte på trening. Anonymkode: 51fa3...f0f De er ikke så pålitelige på trening fordi de kan sitte litt. De er ganske pålitelig ellers. Anonymkode: 209a0...3c0 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har nettopp byttet til Garmin klokke (uten EKG godkjenning) og jeg får flere ganger i løpet av dagen varsel om for høy puls. Hvor pålitelig er målingene på disse? Bør jeg følge opp dette på noe vis? Anonymkode: 6759c...304 Det samme fikk jeg. Jeg skrudde av varslene og snakket med legen om det. jobbet lenge for å få ned pulsen/stress, men lykkes ikke (er kronisk syk), så snakket etterhvert med legen om medisiner. Har forsøkt betablokker uten effekt, så usikker hva legen mener nå, men jeg jobber fortsatt med å få det ned. Gåtur på dagtid, ikke alkohol, sunt kosthold (mest renvarer), sol, barbeint, kulde, osv. Det kan også være at du spiser noe du ikke tåler. Anonymkode: 209a0...3c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå