Gå til innhold

Originale lokaler å bli viet i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster skal gifte seg neste år, og skal bli viet av en dommerfullmektig. Hennes fremtidige mann er engelsk, og derfor har de lyst til å bli viet på ett litt spesiellt sted i Oslo, da halvparten av gjestene er engelske.

De har tenkt på Rådhuset, Vikingmuseet, Akershus festning, men har fått avslag flere steder.

De kunne tenkt seg ett sted ved havet, men inne, da de skal gifte seg om vinteren.

Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ring slottet... Neida bare tuller.

Er ikke kjent i oslo - men hva med lokalet de skal ha festen i?

Skrevet

Da har ikke noe lokale å ha festen i ennå

Skrevet

Hvalstrand bad er kjempekoselig - og stemingsfylt

eller hva med Dronningen

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med Ekebergestauranten? Knallfin utsikt over Oslo og god mat.

Gjest Gjest
Skrevet

Eller hva med å leie stavkirken på Folkemuseet?

Den er ikke vigslet, så man må selv besørge vigselsmann - noe din søster jo har planer om å gjøre.

Skrevet
Eller hva med å leie stavkirken på Folkemuseet? 

Den er ikke vigslet, så man må selv besørge vigselsmann - noe din søster jo har planer om å gjøre.

Tror du man kan det?

Gjest Gjest
Skrevet
Tror du man kan det?

Jeg vet det, fordi vi vurderte det selv i sin tid. :)
Skrevet

Høres jo fantastisk ut!!!

Gjest Gjest
Skrevet
Høres jo fantastisk ut!!!

Ja, også liggr den så flott til.

Mener å huske det kostet kr. 8000,- i leie når jeg sjekket for noen år siden. Ring Folkemuseet og spør - kan hende det blir fort bortbestilt. :)

Skrevet

Men, 8000,- for bare en vielse er vell litt dyrt.............

Gjest Gjest
Skrevet
Men, 8000,- for bare en vielse er vell litt dyrt.............

Kommer an på hva mane r vikllig til å betale det. En vielse der blir spesielt både for gjester og brudepar, men ja - det koster.

Jeg sjekket på nettsidene til Folkemuseet nå - ser de har utleie av restaurant også.

Det hadde vært noe det, stå brud i en gammel stavkirke fra middelalderen - etterpå rusler hele brudefølget ned til restauranten med en felespiller først - mens alle turistene som er på museet knipser bilder til de dåner. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Forresten så tror jeg det er vikingtid og ikke middelalder den kirken er fra, men samme kan det være - flott er den uansett. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Man kan bli viet som dykkere under vann, oppe på et hustak, i en luftballong og på butikken :klappe::klappe::Nikke::flagg::gratulerer::smilbla:

Gjest Gjest
Skrevet
Åh, sukk der var det romantisk du :)

På bildene ser det jo sånn ut. Blir noe annerledes når badegjestene flokekr seg rundt restauranten - den ligger jo midt på ei badestrand. :ler:
Skrevet
Kommer an på hva mane r vikllig til å betale det.  En vielse der blir spesielt både for gjester og brudepar, men ja - det koster.

Jeg sjekket på nettsidene til Folkemuseet nå - ser de har utleie av restaurant også.

Det hadde vært noe det, stå brud i en gammel stavkirke fra middelalderen - etterpå rusler hele brudefølget ned til restauranten med en felespiller først - mens alle turistene som er på museet knipser bilder til de dåner. :ler:

Søstern min vil gifte seg borgerlig, og det kan man vell ikke i en stavkirke..

Gjest Gjest
Skrevet
Søstern min vil gifte seg borgerlig, og det kan man vell ikke i en stavkirke..

På folkemuseet kan man det, for det er ikke en vigslet bygning - det er altså ikke et kirkelig bygg i dag, men et museumsbygg.
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært i vielse i stavkirken på folkemuseet, og det var flott. Men uansett om den er vigslet eller ikke, synes jeg vel man bør ha en kirkelig vielse i en kirke. Og dyrt er det jo også.

Ulempen der er at det er veldig mørkt og trangt inne i kirken. Og om vinteren vil jeg tippe at det er ganske kaldt og. Men romantisk - JA.

Andre steder:

http://www.ostmarkseteren.no/

(ikke ved havet riktignok, men veldig flott - og ganske dyrt...)

http://www.bogstad.no/

http://www.eckbo.no/ - hvis du klikker på bryllup på siden ser du at de har hatt brylluper inne i lokalene der.

http://www.rotnesbruk.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...