AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Sliter med å finne alternativ til brødmat, spesielt frokost/lunsj. Noe som er like enkelt og man bare kan sette sammen og spise med det samme som ikke krever noen forberedelser. Har smakt meg gjennom det meste av "sunne" brød, men finner ikke noe som funker hverken for mage eller gane (får veldig løs mage av lavkarbobrødene) Hva spiser man til frokost/lunsj om man vil kutte litt ned på brød? Anonymkode: b0a51...786 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli Spiser en del knekkebrød, men begynner å bli ganske lei det også. Anonymkode: b0a51...786
Stacy__ Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sliter med å finne alternativ til brødmat, spesielt frokost/lunsj. Noe som er like enkelt og man bare kan sette sammen og spise med det samme som ikke krever noen forberedelser. Har smakt meg gjennom det meste av "sunne" brød, men finner ikke noe som funker hverken for mage eller gane (får veldig løs mage av lavkarbobrødene) Hva spiser man til frokost/lunsj om man vil kutte litt ned på brød? Anonymkode: b0a51...786 Diverse salater, supper og middagsrester. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli Egg, gresk yoghurt med bær, fiber balance knekkebrød, salat, grønnsaker, kjøleskapsgrøt med kokosmelk og chiafrø. Anonymkode: 25b71...b2c
AnonymBruker Skrevet 22. juli #5 Skrevet 22. juli Omelett Skyr naturell med en håndfull havregryn, noen mandler og en ts honning. Gjerne en håndfull bær. Banan Anonymkode: 3bfc7...137 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #6 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sliter med å finne alternativ til brødmat, spesielt frokost/lunsj. Noe som er like enkelt og man bare kan sette sammen og spise med det samme som ikke krever noen forberedelser. Har smakt meg gjennom det meste av "sunne" brød, men finner ikke noe som funker hverken for mage eller gane (får veldig løs mage av lavkarbobrødene) Hva spiser man til frokost/lunsj om man vil kutte litt ned på brød? Anonymkode: b0a51...786 Frokostblanding? Grøt? Youghurt med frukt eller bær? Cottage Cheese med bær/frukt? Kjeks? Knekkebrød? Rugbrød med pålegg? Alternativene er mange, om du bare løfter blikket. Anonymkode: 58fe4...1c5 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #9 Skrevet 22. juli Kokt egg Omelett Pannekaker/lapper/crepes Tortilla eller lompe med fyll Middagsmuffins Chiamåltid (kan kjøpesenter ferdig) Spekemat, ost, cherrytomater Salatblad med ost og skinke inni Havregryn med nøtter og kokosflak + varmt vann= grøt med sunn fiber og fett Anonymkode: 14ec2...7ab
AnonymBruker Skrevet 22. juli #10 Skrevet 22. juli Takk for mange innspill. Bare fortsett med å komme med forslag så jeg (og andre) får inspirasjon Anonymkode: b0a51...786 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #11 Skrevet 22. juli Tåler du havregryn/korn/mel? I såfall er lapper godt! Anonymkode: ca561...d98
AnonymBruker Skrevet 22. juli #12 Skrevet 22. juli Er jo bare å spise hva som helst annet enn brød. Skjønner ikke problemstillingen. Anonymkode: 90bbf...1ba 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #13 Skrevet 22. juli Frokost; eggmuffins (lager store partier for fryser); gresk yoghurt med hjemmelaget granola og bær, frøknekkebrød med avokado, smoothie med havregryn og chiafrø Lunsj; Fritatta (lager stor, kan ta over flere dager), quinoasalat, bulgurhvetesalat, wok, laks med brokkoli og søtpotet, wraps med kylling og grønnsaker. Men varierer mye utover det. Frokost i dag ble frøknekkebrød med tomater. Til lunsj kommer jeg til å varme en fiskekake (grov) i mikro, og spise sammen med crispisalat, strimlet rødløk og tatziki. (salat vasker jeg og legger i ziplock, så det er lett tilgjengelig, tatziki er rester fra en middag). Anonymkode: edeac...0f7
AnonymBruker Skrevet 22. juli #14 Skrevet 22. juli Lavkarbobrødene inneholder ofte mye melkeprodukter, så kanskje du rett og slett først bør ta en tur til legen for å sjekke om du kan ha laktoseintoleranse eller melkeproteinallergi. Anonymkode: b33cd...662
AnonymBruker Skrevet 22. juli #15 Skrevet 22. juli Havregrøt, yoghurt naturell og bær, eggerøre Anonymkode: ebeac...a65 1
Maggi2 Skrevet 22. juli #16 Skrevet 22. juli Jeg lager smoothiebowl (frosne bær, biola, proteinpulver og egg) og heller i passende beger. Legger dem i fryseren, og tar ut om morgenen når jeg skal ha det med meg. Da topper jeg den jeg tar med meg med gresskarkjerner og andre typer frø, og til lunsj er den tint og klar til å spises. Veldig digg lunsj! 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #17 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Egg, gresk yoghurt med bær, fiber balance knekkebrød, salat, grønnsaker, kjøleskapsgrøt med kokosmelk og chiafrø. Anonymkode: 25b71...b2c Chiafrø er fulle av oksalater, vær forsiktig med mengden Anonymkode: 27209...027
Maggi2 Skrevet 22. juli #18 Skrevet 22. juli Og jeg kom på en ting til jeg liker istedet for brød; jeg fyller spisspaprika (eller vanlig paprika da) med ost, kjøtt, grønnsaker osv. Det man ønsker å fylle den med. Digg 😊 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #20 Skrevet 22. juli Kokte poteter fra kjøleskapet, sammen med hva man nå har tilgjengelig, det går med det meste, særlig når man kan lage kjappe vafler av dem også. Alt man trenger å gjøre er å mose potetene og putte dem i vaffeljernet. Første gangen jeg så det var i denne videoen, han moser dem ikke en gang: Anonymkode: 3f266...e77 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå