Gå til innhold

Ta med venner i svømmehall

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det unormalt å ta med venn av barnet i basseng (ikke svømmedyktige) hvis det er en voksen pr barn i bassenget med dem? Ment som en hyggelig ting å gjøre.

Anonymkode: bb5f7...81e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde det. Og ungene var med dem igjen.

Anonymkode: c7c4a...923

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spiller vel ingen rolle om det er normalt eller ikke hvis det føles riktig for dere?

Jeg tenker det er helt greit, men jeg ville først sjekket med vennens foreldre om de også synes det er OK.

Anonymkode: ba224...f53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare tatt med svømmedyktige venner av barna. Har alltid spurt foreldrene på forhånd selvfølgelig. 

Anonymkode: f9682...6b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dratt i svømmehall med mine to og har som regel med 3 ekstra venner. Null problem etter min mening. Gjør det samme på stranda. 

Min regel er streng. Hører du etter og forholder deg til mine regler så er du hjertlig velkommen til å bli med. Hører du ikke så blir du sendt hjem og får ikke lov til å bli med neste gang. 

Anonymkode: ae186...de2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn har ikke fått bli med andre å bade uten at vi er med. Jeg har heller ikke tatt med andres barn til stranda eller elven for å bade uten at barnets egne foreldre er med før de er svømmedyktige. Mistet et familiemedlem til drukning (barn) i en lignende situasjon, så det sitter godt i. 

Anonymkode: 5ee69...a1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mine barn har ikke fått bli med andre å bade uten at vi er med. Jeg har heller ikke tatt med andres barn til stranda eller elven for å bade uten at barnets egne foreldre er med før de er svømmedyktige. Mistet et familiemedlem til drukning (barn) i en lignende situasjon, så det sitter godt i. 

Veldig forskjell på svømmehall med plaskebasseng og badevakt mot det du skriver. Er man en voksen per barn og kjenner barna godt og vet at de hører litt på deg, så ville jeg ikke vært veldig bekymret for å ta med noen. Om jeg skulle sende bort mitt barn i tilsvarende situasjon måtte jeg også kjent foreldrene godt og kunne stole på at den med ansvar for mitt barn hele tiden var på det.

Anonymkode: 82d13...0f5

AnonymBruker
Skrevet

Om det er voksen man kjenner så man vet de passer bra på barnet, så er det greit.

Her om dagen ble 9-åringen bedt med det jeg trodde var tante eller onkel på svømmehallen, men det var visst fetteren på 13 år som ba han med, og han tenkte dra alene med min på 9! Det sa jeg nei til (det vil si en voksen herfra ble med). Men når kommunikasjonen går direkte til barna er det viktig å dobbeltsjekke at det er en voksen med, som du er trygg på at passer på barnet ditt. 

Anonymkode: 8b1a7...05b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da bør du øve på å ikke la din egen frykt gå ut over dine barn. 

Vi har hatt med venner av barna både i svømmehall og på stranden. Barna elsker det, og alltid vært veldig hyggelig. 
Dette har gått begge veier, og begge mine har vært med venner flere ganger på forskjellige badesteder.

Anonymkode: bdefd...ac9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har hatt med venner av barna både i svømmehall og på stranden. Barna elsker det, og alltid vært veldig hyggelig. 
Dette har gått begge veier, og begge mine har vært med venner flere ganger på forskjellige badesteder.

Er disse vennene svømmedyktige? 

AnonymBruker
Skrevet
cafflatte skrev (10 minutter siden):

Er disse vennene svømmedyktige? 

Da de gikk i barnehagen var de ikke svømmedyktige nei. 
men nå er de ungdommer og svømmer sommaren det ;) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det unormalt å ta med venn av barnet i basseng (ikke svømmedyktige) hvis det er en voksen pr barn i bassenget med dem? Ment som en hyggelig ting å gjøre.

Anonymkode: bb5f7...81e

Så lenge barna dine er med er det da bare hyggelig av dere. Om dere tar med venner av barnet uten deres egne barn er det noe annet...

Anonymkode: 67328...a0c

AnonymBruker
Skrevet

Det var normalt på 90 tallet i alle fall.

Anonymkode: dbfb6...cd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 16.11):

Vi har vært mye på stranda i det siste, og det er utrolig mange foreldre som sitter med nesa ned i telefonen mens ungene, selv små barn bader, og jeg kjenner ikke nødvendigvis foreldrene til vennene så godt at jeg vet om de er den typen foreldre eller ikke. Derfor opplever jeg det som en stor trygghet at barna er svømmedyktige før de er med andre og bader. 

Basseng hadde jeg vært hakket mer komfortabel med, med tanke på oversiktelighet, og at det er større sannsynlighet for at de voksne er med uti, og ikke sitter på land og scroller men det har aldri dukket opp som et ønske hos ungene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...