Gå til innhold

Svimmel

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Nå har jeg plutselig fått svimmelhetsanfall, bare sånn svakt...rommet snurrer litt, litt sånn gyngegreier på danskebåten-opplegg. Får ikke noen andre problemer enn at jeg nesten får angst fordi det er så skremmende.

Hva kan dette være?

Hadde sånn for en måneds tid siden også, gikk til legen, men han fant ikke ut hva det var, så jeg gikk til en lege til...men hun fant heller ikke noe. Etter et par uker da, så gikk det over, men nå er altså problemene tilbake.

(Kan legge til at jeg har vært forkjølet nå og er på bedringens vei, om det har noe å si for saken...)

Vil ikke gå til noen lege igjen, jeg blir jo snart sett på som gal når jeg kommer med svimmelhetsgreier uten at de finner noe. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Jeg synes det høres ut som betennelse på balansenerven, da blir man danskebåt svimmel. Har du blitt sjekket for dette?

Tror det er kronisk men det hjelper å ta reiseyketabletter :)

Endret av CatPower
Gjest Gjest
Skrevet

Kronisk? Altså...kan det tenkes jeg får det om og om igjen?? :tristbla:

De tok en hel haug med blodprøver osv, og sjekket diverse, men fant som sagt ingenting, og avfeide det som midlertidig.

Skrevet

Er du anspent?

Hvis du er det, så prøv å slappe av i nakke/skuldre.

Skrevet

Sånn har jeg vært også... bare noen sekunder med svimmelhet/blackout, så går det bra igjen.. skjedde flere ganger men nå har det gått over.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har hørt om mange som har vært plaga med svimmelhet over tid i vinter, og legene sier at det bare er et virus som må gå over av seg selv.

Jeg har selv vært svimmel i 2 måneder nå, så jeg vet hvor ekkelt det er og hvor "dum" man føler seg når man er hos legen med problemet, siden de ikke kan finne ut hvorfor. I mitt tilfelle har jeg fått beskjed om at det mest sannsynlig har med svangerskapet å gjøre, og jeg har slått meg til ro med det.

For 2 år siden gikk jeg også med svimmelhet i 2 uker før det gikk over av seg selv. Underveis fikk jeg CT av hodet for å sjekke etter svulster, uten at de fant noe heldigvis. Da fikk jeg også beskjed om at det bare var et virus, uten at de kunne si noe mer.

Håper du snart blir bra igjen, det er fryktelig slitsomt å være svimmel. :troest:

Gjest Gjest
Skrevet

Spiser du nok og regelmessig nok da???

Jeg har også vært plaget med svimmelhet.

Var til legen, ikke bare for det, men for noe annet, men tok opp dette også.

Tok blodprøver, og jeg manglet litt vitaminer.

Ble spurt om jeg spiste regelmessig, svarte seff JA. men jeg gjør kanksje ikke det :sjenert:

Ikke nok tydeligvis, selv om det føles sånn..

Blir plutselig så frisk jeg når jeg en sjelden gang er hos legen... feiler meg ikke noe da, ikke før jeg kommer ut igjen :ler:

Er i perioder konstant surrete i hodet... men det kommer av stress, glemt å spise og alt det der..

Gjest Trådstarteren her.......*
Skrevet

Jeg spiser regelmessig. Tok blodprøver og sjekket om jeg hadde noen "mangler", men fant ingenting. Har tatt MR av hode i en annen sammenheng (men kan dette vise svulster også?)

Ellers så har jeg hatt noen nakkeproblemer, men de er minimale nå...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg spiser regelmessig. Tok blodprøver og sjekket om jeg hadde noen "mangler", men fant ingenting. Har tatt MR av hode i en annen sammenheng (men kan dette vise svulster også?)

Ellers så har jeg hatt noen nakkeproblemer, men de er minimale nå...

Meg gjest som skrev over deg her..

Det kan komme av nakken da kanskje?? Prøv å få myket den opp litt..

Er man veldig spent i nakken, spenner det seg videre opp i hodet og ut i muskler, og da kan man bli svimmel.

SLiter også med nakken etter en bilulykke for noen år tilbake...

Og er nakken vond, spenner det seg opp i hodet, hodet verker, og jeg blir totalt lost, og surrete..

Gjest Gjest
Skrevet

Hei du!

Jeg har vært plaga med akkurat det samme. Fikk bekrefta at det var virus på balansenerva, noe som kan komme etter en luftveisinfeksjon, å det høres det jo ut som om du også har hatt.

Jeg for min del begynte med svimmelheten i midten av desember, å det har gradvis gått over. Men jeg er sykemeldt for det enda, det kommer som anfall, ofte hvis jeg er stresset.

Jeg fikk legen til å henvise meg til øre nese hals og ct, for å kunne utelukke andre ting.

Er veldi enig med deg i at det føles teit å gå til legen uten at di finner noe, følte meg ganske dum endel ganger..!

Håper det går bedre meg deg etterhvert å at du slipper å slite med det så lenge!! Føler med deg!!

Skrevet

Ville bedt om henvisning til øre-nese-hals lege som kan sjekke om du har krystall-syken.

Det er visst noen små krystaller i indre øret som kommer i ustilling i forhold til hverandre og kan gi symptomer som likner dine.

De gjør da noen øvelser med deg som får dette på plass igjen og "vips"...

De trodde tidligere at dette skyltes virus på balansenerven, men nå har de funnet ut at dette kan gjøres noe med.

Søk på krystall-syken, så finner du masse stoff om det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er også gravid og fikk konstantert, krystall-syken etter å ha blitt lagt inn på føden nå på tirsdag for fare for Help-syndrom og krystall syken. heldigvis var det bare krystall-syken og mild grad av svangerskapsforgifning. Er i uke 29 nå, men dette hadde visst ikke noe med svangerskapet å gjøre. Svimmel og kastet opp med en gang jeg dreide på hodet, eller beveget meg.

Dette kan gå over etter en uke- til tre uker, du kan være heldig å ikke få det igjen eller du kan få det igjen av og til. Leste nå i sted at det var noen som hadde gått til kiropraktor, med det og blitt bra igjen.

Lykke til, dette er ikke noen god følelse, det vet jeg godt....

• 2 år senere...
Skrevet
Spiser du nok og regelmessig nok da???

Jeg har også vært plaget med svimmelhet.

Var til legen, ikke bare for det, men for noe annet, men tok opp dette også.

Tok blodprøver, og jeg manglet litt vitaminer.

Ble spurt om jeg spiste regelmessig, svarte seff JA. men jeg gjør kanksje ikke det :sjenert:

Ikke nok tydeligvis, selv om det føles sånn..

Blir plutselig så frisk jeg når jeg en sjelden gang er hos legen... feiler meg ikke noe da, ikke før jeg kommer ut igjen :ler:

Er i perioder konstant surrete i hodet... men det kommer av stress, glemt å spise og alt det der..

Jeg har hatt dette tidligere, dette var på grunn av jernmagel!

Ta jerntabeletter, anbefaler Hemoffer, disse tabelettene bygger opp jernlagert ditt uten problemer med treg mage osv. kan kjøpes på apotek og helsekost/vita:)

etter dette har jeg utrolig sjelden fått disse svimmelhet tingene tilbake

Gjest Gjest_p_*
Skrevet

Er det ikke fysisk, kanskje det er psykisk? Slet med dette leeenge, før det gikk opp for meg at det rett og slett var en blanding av angst og panikkangst.. Veldig kjip sykdom som kommer så snikende.. behøver ikke være noen spesiell grunn til det, kroppen vår er en komplisert maskin. Ta det opp med legen.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor gammel er du? Det kan være begynnelsen på overgangsalderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...