Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har bestilt flybill på internett og fikk beskjed om at jeg flyr billettløst. Hva gjør jeg da? Jeg har ingen bagasje å sjekke inn, men må jeg i en skranke for å få boardincard? Har ikke så mye erfaring med dette... Må jeg vise visakortet som jeg betalte med?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sukkerert
Skrevet

Etter hva jeg husker, viser du pass og så får du boarding card.

Gjest Gjest
Skrevet

I skranken der man sjekker inn? Jeg flyr innenlands, så pass trenger jeg ikke.

Skrevet

Du har sikkert fått et referanse/bookingnummer på turen. Når du kommer til flyplassen så er det automater der du taster inn nummeret og så får du boardingkort. Du behøver ikke innom skranken, noe som er hele vitsen med å reise uten billett!

Slik fungerte det ihvertfall sist jeg reise billettløst.

Skrevet

Billettløst hos SAS betyr at du bruker kortet du betalte reisen med. Både i innsjekkingsmaskinene og ved gaten. Hvordan det er med andre flyselskap vet jeg ikke helt.

Gjest Gjest
Skrevet

Du har fått en mail/bekreftelse av flyselskapet på din bestilling. På denne står reiserute og et bookingnummer. Kan være greit å printe det ut.

Enten går du til skranken og sjekker inn ved hjelp av bookingnummeret eller til innsjekkingsautomat og bruker bookingnummer eller det kortet du betalte billetten med. Å bruke automat er veldig kjapt og greit. Da får du ut boardingcard og tags til det antall kolli du har med deg. Bagasjen leverer du så i en egen skranke.

Om du kun har håndbagasje kan du gå rett til gaten og bruke betalingskortet som boardingcard (-om de ikke har gått bort fra den praksisen da...)

Gjest Gjest
Skrevet

Funker som en drøm!!

Vi brukte eurobonuskortene våre som billett (registrer et kort når du bestiller) og puttet disse i maskinen på gardermoen.

I bangkok var det ikke slike automater, så da måtte vi gå i skranken. Der viste vi bare pass og så fant de oss i systemet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...