AnonymBruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli På oppfordring fra en debattant i en annen tråd oppretter jeg denne tråden: Finnes det kvinner her som er ærlige nok til å innrømme at de er pripne i forhold til sex? Som vil at sex bare skal skje i misjonærstillingen, ikke variere med stillinger som doggy eller med oralsex? Ja, jeg vet at det er sannsynlig at slike menn også finnes, men «den pripne kvinnen» er jo nærmest blitt en etablert sannhet. Jeg vil derfor gjerne få vite om hun finnes i virkeligheten, og hva som i så fall er hennes tanker og følelser rundt dette. Mitt motiv med tråden er en ærlig og respektfull samtale om dette, slik at vi kan lære av hverandre. Jeg er selv en seksuelt svært utforskende mann og lever i et forhold med en kvinne som også er det. Anonymkode: 48f2f...b77
AnonymBruker Skrevet 21. juli #2 Skrevet 21. juli Ja, jeg er så prippen som du får det - og hvis du utfordrer meg får det konsekvenser! Ikke så mange som innrømmer det nei, da de som er det bevisst, blir oversvømmet med tilbud, og de som ikke er det bevisst, ender opp med sure menn. Anonymkode: cca0c...de8 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #3 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, jeg er så prippen som du får det - og hvis du utfordrer meg får det konsekvenser! Ikke så mange som innrømmer det nei, da de som er det bevisst, blir oversvømmet med tilbud, og de som ikke er det bevisst, ender opp med sure menn. Anonymkode: cca0c...de8 Har du mann? Kan du bare ha sex med ham i misjonærstillingen? Fortell om hvorfor? Jeg er super-nysgjerrig på dette, da vi har det helt motsatt. Anonymkode: 48f2f...b77 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du mann? Kan du bare ha sex med ham i misjonærstillingen? Fortell om hvorfor? Jeg er super-nysgjerrig på dette, da vi har det helt motsatt. Anonymkode: 48f2f...b77 Fortell om hvorfor jeg bare har sex med han i misjonærstillingen, når jeg aldri har sagt at jeg har det? Detaljene er uviktige. Mitt poeng er at jeg tror de fleste forhold har godt av at en tar kontrollen og den andre følger, at dette ikke er verken demokrati eller likestilling eller gjetteleken med forsøk på tankelesning. Anonymkode: cca0c...de8
AnonymBruker Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli Min kjæreste fant ut hun var aseksuell ett år etter vi ble sammen. Siden har vi ikke hatt noe sex. Jeg lever fint med det. Forhold handler om mye mer enn bare sex. Anonymkode: a5b41...05a 6 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli eksen til min eksmann var prippen i følge min mann. Hun syns det var for kinky å stå på alle 4. Men hun selv syns jo ikke hun er prippn, hun likte det bare ikke. Hun likte kun misjonær. Det er vel en definisjonsspørsmål da tenker jeg. Anonymkode: 385d2...282 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #7 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fortell om hvorfor jeg bare har sex med han i misjonærstillingen, når jeg aldri har sagt at jeg har det? Det var jo definisjonen i TS på «prippenhet», så da du definerte deg selv som prippen var det naturlig å anta det. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Detaljene er uviktige. Premisset for denne tråden var nettopp at det var detaljene som var viktige. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mitt poeng er at jeg tror de fleste forhold har godt av at en tar kontrollen og den andre følger, at dette ikke er verken demokrati eller likestilling eller gjetteleken med forsøk på tankelesning. Det er jo en helt annen diskusjon og utenfor trådens tema. Men jeg tviler på at forskning støtter opp om at din strategi skaper flest lykkelige ekteskap, uten at jeg stiller meg til doms ovenfor ditt. Anonymkode: 48f2f...b77 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun syns det var for kinky å stå på alle 4. Her er vi i trådens tema. Jeg lurer på hvorfor noen tenker slik. Anonymkode: 48f2f...b77
AnonymBruker Skrevet 21. juli #9 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det var jo definisjonen i TS på «prippenhet», så da du definerte deg selv som prippen var det naturlig å anta det. Premisset for denne tråden var nettopp at det var detaljene som var viktige. Det er jo en helt annen diskusjon og utenfor trådens tema. Men jeg tviler på at forskning støtter opp om at din strategi skaper flest lykkelige ekteskap, uten at jeg stiller meg til doms ovenfor ditt. Anonymkode: 48f2f...b77 OK, da faller jeg tydeligvis utenfor din snevre definisjon og kan dermed ikke være til hjelp. Synes selv dette er litt synd, da jeg mistenker at jeg kunne vært til stor hjelp, dersom ikke definisjonene var så snevre. Har full forståelse for at kvinner ender opp som såkalt pripne dersom de blir arrestert tre ganger på like mange utsagn…for å komme med et eksempel. Anonymkode: cca0c...de8 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #10 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): OK, da faller jeg tydeligvis utenfor din snevre definisjon og kan dermed ikke være til hjelp. Synes selv dette er litt synd, da jeg mistenker at jeg kunne vært til stor hjelp, dersom ikke definisjonene var så snevre. Har full forståelse for at kvinner ender opp som såkalt pripne dersom de blir arrestert tre ganger på like mange utsagn…for å komme med et eksempel. Anonymkode: cca0c...de8 Hvorfor ikke heller bare argumentere for ditt syn på temaet «prippenhet», framfor denne metadiskusjonen om hva som er snevert og hva som ikke er det? Du avviser jo hele diskusjonen i innlegget ditt over, før den har begynt. Min hensikt er ikke å arrestere noen, men f.eks. finne ut om det er noen stillinger - av de mest vanlige - som noen ikke vil gjennomføre (f.eks. oralsex, doggy, ridestillingen). Jeg lurer på hvorfor? Og jeg har ingen slemme hensikter. Anonymkode: 48f2f...b77 5 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #11 Skrevet 21. juli Sorry, hva betyr pripne? Er det sånn snobb / fisefin? Anonymkode: 3f150...042
AnonymBruker Skrevet 21. juli #12 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Fortell om hvorfor jeg bare har sex med han i misjonærstillingen, når jeg aldri har sagt at jeg har det? Detaljene er uviktige. Mitt poeng er at jeg tror de fleste forhold har godt av at en tar kontrollen og den andre følger, at dette ikke er verken demokrati eller likestilling eller gjetteleken med forsøk på tankelesning. Anonymkode: cca0c...de8 Du blander begreper. Prippen og konservativ er ikke det samme. 😂 Nice try! Anonymkode: 81b44...ade 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #13 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor ikke heller bare argumentere for ditt syn på temaet «prippenhet», framfor denne metadiskusjonen om hva som er snevert og hva som ikke er det? Du avviser jo hele diskusjonen i innlegget ditt over, før den har begynt. Min hensikt er ikke å arrestere noen, men f.eks. finne ut om det er noen stillinger - av de mest vanlige - som noen ikke vil gjennomføre (f.eks. oralsex, doggy, ridestillingen). Jeg lurer på hvorfor? Og jeg har ingen slemme hensikter. Anonymkode: 48f2f...b77 Beklager, tror ikke du har slemme hensikter. Ikke desto mindre hadde jeg nok gjort som du beskriver her, om det ikke hadde vært for måten du skriver på. For meg er stillinger nokså…la di dah, om du forstår. Det å bytte stillinger er like lite givende som å bytte rom. Så for meg gir diskusjonen ingen mening om man ikke ser for seg at makt er del av ligningen. At den pripne part egentlig er det samme som den dominerende part. Det er mange nok som søker dominerende partnere og mange nok som er lei av den pripne partneren. Som den pragmatikeren jeg er, skulle jeg ønske at vi kunne se den sammenhengen (noe jeg forsøkte på i første innlegg). Anonymkode: cca0c...de8 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #14 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du blander begreper. Prippen og konservativ er ikke det samme. 😂 Nice try! Anonymkode: 81b44...ade Takk! Anonymkode: cca0c...de8
AnonymBruker Skrevet 21. juli #15 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (37 minutter siden): eksen til min eksmann var prippen i følge min mann. Hun syns det var for kinky å stå på alle 4. Men hun selv syns jo ikke hun er prippn, hun likte det bare ikke. Hun likte kun misjonær. Det er vel en definisjonsspørsmål da tenker jeg. Anonymkode: 385d2...282 Tenker du på hva denne mannen kommer til å fortelle om deg til den nye dama om det blir slutt? Anonymkode: da6fb...119 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #16 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du blander begreper. Prippen og konservativ er ikke det samme. 😂 Nice try! Anonymkode: 81b44...ade Så var det denne metadiskusjonen igjen. Vanskelig å ha diskusjoner med ærlige hensikter i KG, da noen er mest opptatt av å ødelegge dem med kverulering. Dessuten, det er ikke særlig konservativt å ikke ville ha sex i ulike stillinger. Et stort flertall av befolkningen både rir og tar hverandre bakfra. De som skiller seg er de som ikke vil ha sex i slike stillinger. Jeg mener derfor at det er god dekning for å kalle det prippent. Dessuten er dette et godt innarbeidet begrep i norsk språk og kultur. Alle vil forstå det, hvis de legger godviljen til. Anonymkode: 48f2f...b77
AnonymBruker Skrevet 21. juli #17 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Beklager, tror ikke du har slemme hensikter. Ikke desto mindre hadde jeg nok gjort som du beskriver her, om det ikke hadde vært for måten du skriver på. For meg er stillinger nokså…la di dah, om du forstår. Det å bytte stillinger er like lite givende som å bytte rom. Så for meg gir diskusjonen ingen mening om man ikke ser for seg at makt er del av ligningen. At den pripne part egentlig er det samme som den dominerende part. Det er mange nok som søker dominerende partnere og mange nok som er lei av den pripne partneren. Som den pragmatikeren jeg er, skulle jeg ønske at vi kunne se den sammenhengen (noe jeg forsøkte på i første innlegg). Anonymkode: cca0c...de8 Jeg vet ikke om jeg helt forstår hva du mener her. Du er litt vag, synes jeg. Det er en fordel å bare si ting man mener rett ut, framfor å pakke det så voldsomt inn. Men hvis du snakker om dominans som i BDSM, så er jo ikke det så voldsomt prippent. Prippenhet er et godt innarbeidet begrep i det norske språket, som jeg skriver over, og man forbinder det med kvinner som synes sex kan være litt ekkelt og helst må skje i misjonærstilling med lyset av. Satt på spissen. Men jeg tror de fleste forstår hva jeg mener. Anonymkode: 48f2f...b77 5
AprilLudgate Skrevet 21. juli #18 Skrevet 21. juli Tror ikke ordet prippen er riktig. Det handler nok om flere ting? At den andre parten ikke vekker noen lyst til å utforske, kanskje man har dårlig selvbilde eller bare mangler lysten av ulike grunner. Det å fremstå åpen kan like gjerne vøre regissert - noe man gjør med alle fordi forventet. Har venninner som særlig i yngre alder gjorde x og y fordi de tenkte «jeg må jo det», ikke fordi de hadde LYST. Jeg tror kanskje særlig de som opplever andre emosjonelle behov ikke dekkes kan oppfattes som «pripne», men også de som kjenner at «din seksualitet bare tenner meg ikke». Min første var sånn. Inn/ut og ferdig med det. Helt greit til første å være - og han er sikkert annerledes i dag. Han oppfattet riktignok ikke meg som prippen, men jeg synes han var 0% fokusert på kvinners nytelse og det var ingen lidenskap whatsoever. Jeg tenker: Som partner - fremfor å konkludere med prippen, hva med å finne DEN ANDRES indre lyster på en annen måte enn å surprise med «jeg vil du skal gjøre X» og krafse som forspill. De med gjensidig veldig bra sexliv har ofte mer på gang enn bare individuell tilfeldig lik seksuell preferanse. De er gjerne blitt gode på å lese hverandre og slappe av sammen under sex. 2 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli #19 Skrevet 21. juli AprilLudgate skrev (7 minutter siden): Tror ikke ordet prippen er riktig. Det handler nok om flere ting? At den andre parten ikke vekker noen lyst til å utforske, kanskje man har dårlig selvbilde eller bare mangler lysten av ulike grunner. Det å fremstå åpen kan like gjerne vøre regissert - noe man gjør med alle fordi forventet. Har venninner som særlig i yngre alder gjorde x og y fordi de tenkte «jeg må jo det», ikke fordi de hadde LYST. Jeg tror kanskje særlig de som opplever andre emosjonelle behov ikke dekkes kan oppfattes som «pripne», men også de som kjenner at «din seksualitet bare tenner meg ikke». Min første var sånn. Inn/ut og ferdig med det. Helt greit til første å være - og han er sikkert annerledes i dag. Han oppfattet riktignok ikke meg som prippen, men jeg synes han var 0% fokusert på kvinners nytelse og det var ingen lidenskap whatsoever. Jeg tenker: Som partner - fremfor å konkludere med prippen, hva med å finne DEN ANDRES indre lyster på en annen måte enn å surprise med «jeg vil du skal gjøre X» og krafse som forspill. De med gjensidig veldig bra sexliv har ofte mer på gang enn bare individuell tilfeldig lik seksuell preferanse. De er gjerne blitt gode på å lese hverandre og slappe av sammen under sex. Jeg tror de fleste kan være enig i det meste du her skriver. Likevel, tenker du ikke at noen kvinner kan være seksuelt pripne, i betydningen at de synes stillinger som doggy er vulgære og upassende? Anonymkode: 48f2f...b77
AnonymBruker Skrevet 21. juli #20 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg vet ikke om jeg helt forstår hva du mener her. Du er litt vag, synes jeg. Det er en fordel å bare si ting man mener rett ut, framfor å pakke det så voldsomt inn. Men hvis du snakker om dominans som i BDSM, så er jo ikke det så voldsomt prippent. Prippenhet er et godt innarbeidet begrep i det norske språket, som jeg skriver over, og man forbinder det med kvinner som synes sex kan være litt ekkelt og helst må skje i misjonærstilling med lyset av. Satt på spissen. Men jeg tror de fleste forstår hva jeg mener. Anonymkode: 48f2f...b77 Du hører ikke selv hvor passiv aggressiv du er? Jeg sier ting så rett ut som jeg kan, men uansett hva jeg sier er det noe galt. Jeg mener at det du beskriver som prippenhet egentlig er dominans. Nei, ikke i en bdsm-kontekst, men det kunne ha vært det. Tror de fleste som er vant med bdsm forstår hva jeg mener i alle fall. Og så tror jeg ditt problem, om man kan si det sånn, er at du er den dominerende partneren som egentlig burde funnet ut av deg selv og funnet deg en - avklart og avtalt - underdanig partner. Tror det ville gitt deg de svarene du er ute etter. Anonymkode: cca0c...de8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå