AnonymBruker Skrevet 20. juli #1 Skrevet 20. juli Jeg har gått ned i vekt fra BMI 42 til 19. Det gikk nokså fort, og selv om jeg trente det jeg kunne*, ble det selvfølgelig mye løshud. Jeg er over 50 og i overgangsalderen, slik at huden trekker seg ikke sammen like kjapt som før antakelig. * Grunnet en skulderskade var det mange måneder jeg knapt kunne bevege armene, slik at problemet er mest uttalt på overarmene. Jeg har kommet i meget bra fysisk form og har kvittet meg med alle medisiner jeg måtte ta for "livsstilsplager". Nå har jeg vaert vektstabil lenge nok til at operasjon for løshud er aktuelt. Men, er det egentlig noe jeg ønsker? Kosmetisk er det selvfølgelig meget skjemmende, men jeg plages ikke av det fysisk. Det er som sagt armer, i tillegg til lår, som er hardest rammet. Har ikke fått mye mageheng å snakke om. Er kanskje i grenseland for å få det dekket offentlig, men har penger til å ordne det privat. Men operasjon... Jeg har reagert negativt (som i ekstrem kvalme og hodepine) på narkose tidligere. Tidvis får jeg kommentarer på at jeg ikke kan "lure" noen (?nei, hvem skulle jeg egentlig lure?) til å tro at jeg aldri har hatt ekstrem fedme. Med tøy på ser det helt kurant ut. Jeg kjenner på det, men ikke nok til at det stopper meg fra å ha på singlet/gå på stranda etc. - selvfølgelig. Det vil bli arr også. Jeg har sydd en gang før, etter en bilulykke, og jeg danner åpenbart ikke veldig pene arr. Ønsker å høre fra dere som både har valgt og operere, og fra dere som ikke har gjort det. Anonymkode: f78de...77d 2
Mei88 Skrevet 20. juli #2 Skrevet 20. juli Trening får ikke hud til å trekke seg sammen, men den økte muskelmassen fyller ut huden, så fortsett med trening å fyll opp huden med muskler 😃 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #3 Skrevet 20. juli Operert i 20-årene, arrene ble aldri bleke slik som kirurgene sa, men mye bedre med arr enn plager grunnet løshud. Mye smerter i flere uker etterpå, men det er man jo forberedt på. Ville ikke latt narkose være det som stopper. Anonymkode: 66255...140
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli Jeg er litt der jeg og, og samtidig har jeg sett at huden går seg litt til med tid. Etter 2 år er det ikke så verst og har falt på at jeg kan leve med hvordan jeg ser ut. Magen har mest løshud, men har ett håp om å bli fastere i fisken med styrketrening og at det vil hjelpe helhetlig🙏 Anonymkode: 9cf40...5ed
AnonymBruker Skrevet 22. juli #5 Skrevet 22. juli Jeg vil heller være "Fet og fattet" i stedet for både løs hud og kirurgi. Bmi. På 42 er ikke direkte livsfarlig som alle vil ha det til så fremt man ikke er 120 cm høy. Anonymkode: 7100d...fc3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #6 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Bmi. På 42 er ikke direkte livsfarlig som alle vil ha det til så fremt man ikke er 120 cm høy. Anonymkode: 7100d...fc3 Har du noe som understøtter dette? BMI på 42 er 42, uavhengig av om du er 120cm eller 180cm. Det eneste jeg kan tenke, er at det er færre kg som må til for å komme i bmi 42 om du er 120cm mot 180cm. Men dette blir jo motsatt av det du hevder. Her må du forklare logikken Anonymkode: 0b2d1...6af 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #7 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du noe som understøtter dette? BMI på 42 er 42, uavhengig av om du er 120cm eller 180cm. Det eneste jeg kan tenke, er at det er færre kg som må til for å komme i bmi 42 om du er 120cm mot 180cm. Men dette blir jo motsatt av det du hevder. Her må du forklare logikken Anonymkode: 0b2d1...6af Du. Jeg regnet feil på meg selv. Er selv 180 og Bmi på 20.5🤣 Anonymkode: 7100d...fc3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #8 Skrevet 22. juli Du må være vektstabil i 6 mnd. Bmi under 25 (det er du jo) og så må det være heng og helst andre plager. Det kan ta opptil et år før du får time, og så noen år etter det om du får godkjent,får du opereres Anonymkode: a0e1d...f9f
AnonymBruker Skrevet 22. juli #9 Skrevet 22. juli Jeg angrer på operasjonen for å få bort heng/løs hud. Komplikasjonene var mange, vonde og slitsomme, og resultatwt ble dermed ikke bra. Ett år etter ble det så ille at legene ville transplantere ny hud. Jeg takket nei, jeg orker ikke mer. Anonymkode: 85627...bea 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #10 Skrevet 22. juli Etter å ha sett andres resultat, så vil jeg ikke operere meg. Er yngre, men ikke ung. Det er lettere å akseptere at man er feit og valkete, enn tynn og hengete. Men jeg får bare lære meg å leve med det. Det er lårene som er verst hos meg, armene vil jeg ikke vise til noen men det er ikke noe nytt. Likte det ikke da jeg var feit heller. Magen går greit å gjemme bak klær, men puppene og rumpa er borte vekke. Bare hudfolder som henger og slenger, og det å fjerne løshud endrer ikke på det. Vil ikke ha fremmedlegemer i kroppen som krever reoperasjon gang på gang, så da får det bare være sånn. Alt kan skjules med riktig klær, så det får bare mer enn bra nok. Du burde virkelig sette seg inn i hva en slik operasjon innebærer. Det er ikke så lett som å kutt og sy og arrene så å si forsvinner og det er det. Selv de beste resultatene synes jeg er stygge, spesielt når det kommer til mage. De fleste ser jo verre ut operert enn da de hadde løshud. Og da snakker jeg ikke bare om de gedigne arrene, men alt resterende fett og løshud som blir igjen. For de fjerner faktisk ikke alt og man ser som oftest helt deformert ut. Det er bare i de ekstreme tilfellene at et dårlig resultat er bedre enn løshud, typ de som er 160 høy og veide 250-300 kg på sitt tyngste og har brukt sprøyte eller operasjon og gått ned alt for fort på alt for kort tid. Trening btw har absolutt ingenting å si på resultatet. Ei venninne av meg trente som en slave, jeg trente ikke et minutt av mitt liv. Ikke så mye som en gåtur. Hun har tre ganger så mye løshud som meg. Det er genetikk og mere til som bestemmer løshud. Og det at man ikke går ned for mye for fort. Anonymkode: b1376...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #11 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 23.09): Jeg har gått ned i vekt fra BMI 42 til 19. Det gikk nokså fort, og selv om jeg trente det jeg kunne*, ble det selvfølgelig mye løshud. Jeg er over 50 og i overgangsalderen, slik at huden trekker seg ikke sammen like kjapt som før antakelig. * Grunnet en skulderskade var det mange måneder jeg knapt kunne bevege armene, slik at problemet er mest uttalt på overarmene. Jeg har kommet i meget bra fysisk form og har kvittet meg med alle medisiner jeg måtte ta for "livsstilsplager". Nå har jeg vaert vektstabil lenge nok til at operasjon for løshud er aktuelt. Men, er det egentlig noe jeg ønsker? Kosmetisk er det selvfølgelig meget skjemmende, men jeg plages ikke av det fysisk. Det er som sagt armer, i tillegg til lår, som er hardest rammet. Har ikke fått mye mageheng å snakke om. Er kanskje i grenseland for å få det dekket offentlig, men har penger til å ordne det privat. Men operasjon... Jeg har reagert negativt (som i ekstrem kvalme og hodepine) på narkose tidligere. Tidvis får jeg kommentarer på at jeg ikke kan "lure" noen (?nei, hvem skulle jeg egentlig lure?) til å tro at jeg aldri har hatt ekstrem fedme. Med tøy på ser det helt kurant ut. Jeg kjenner på det, men ikke nok til at det stopper meg fra å ha på singlet/gå på stranda etc. - selvfølgelig. Det vil bli arr også. Jeg har sydd en gang før, etter en bilulykke, og jeg danner åpenbart ikke veldig pene arr. Ønsker å høre fra dere som både har valgt og operere, og fra dere som ikke har gjort det. Anonymkode: f78de...77d Bmi 19 er da veldige lite, du får snakke med legen om hva du skal gjøre Anonymkode: 6272c...d33
AnonymBruker Skrevet 23. juli #12 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 23.09): Jeg har gått ned i vekt fra BMI 42 til 19. Det gikk nokså fort, og selv om jeg trente det jeg kunne*, ble det selvfølgelig mye løshud. Jeg er over 50 og i overgangsalderen, slik at huden trekker seg ikke sammen like kjapt som før antakelig. * Grunnet en skulderskade var det mange måneder jeg knapt kunne bevege armene, slik at problemet er mest uttalt på overarmene. Jeg har kommet i meget bra fysisk form og har kvittet meg med alle medisiner jeg måtte ta for "livsstilsplager". Nå har jeg vaert vektstabil lenge nok til at operasjon for løshud er aktuelt. Men, er det egentlig noe jeg ønsker? Kosmetisk er det selvfølgelig meget skjemmende, men jeg plages ikke av det fysisk. Det er som sagt armer, i tillegg til lår, som er hardest rammet. Har ikke fått mye mageheng å snakke om. Er kanskje i grenseland for å få det dekket offentlig, men har penger til å ordne det privat. Men operasjon... Jeg har reagert negativt (som i ekstrem kvalme og hodepine) på narkose tidligere. Tidvis får jeg kommentarer på at jeg ikke kan "lure" noen (?nei, hvem skulle jeg egentlig lure?) til å tro at jeg aldri har hatt ekstrem fedme. Med tøy på ser det helt kurant ut. Jeg kjenner på det, men ikke nok til at det stopper meg fra å ha på singlet/gå på stranda etc. - selvfølgelig. Det vil bli arr også. Jeg har sydd en gang før, etter en bilulykke, og jeg danner åpenbart ikke veldig pene arr. Ønsker å høre fra dere som både har valgt og operere, og fra dere som ikke har gjort det. Anonymkode: f78de...77d Du har BMI på 19, men har en del løs hud? Da har du jo "egentlig" enda lavere BMI. Hvor lenge er dette siden? Anonymkode: 126ab...193 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #13 Skrevet 23. juli Mei88 skrev (På 20.7.2025 den 23.16): Trening får ikke hud til å trekke seg sammen, men den økte muskelmassen fyller ut huden, så fortsett med trening å fyll opp huden med muskler 😃 skal litt til å legge på 40-50 kg med muskler så huden blir fylt ut. Jeg kommer være der du er ts. Men, jeg kommer også ha mye hud på mage. Jeg tenker at jeg kommer operere hvis huden lager problemer. feks sopp, sår og er i veien for aktivitet. Jeg kommer ikke operere hvis det kun er for utseende. Huden er kroppens største organ og å fjerne deler av det er et stort inngrep og kan selvfølgelig komme med store komplikasjoner. Jeg gjør kun nødvendige inngrep på kroppen min, aldri kosmetiske. Anonymkode: 3bffa...f05 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #14 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du har BMI på 19, men har en del løs hud? Da har du jo "egentlig" enda lavere BMI. Hvor lenge er dette siden? Anonymkode: 126ab...193 Jeg har hatt denne vekten i 2 år nå. Anonymkode: f78de...77d
AnonymBruker Skrevet 23. juli #15 Skrevet 23. juli Det er ingenting du kan gjøre selv. Muskler klarer aldri å fylle opp plassen til såpass strekt hud. Ingen kremer eller supplement hjelper. Det har heller ingenting å si hvor fort eller sakte man går ned. Huden er som en full ballong man slipper lufta ut av. Det betyr ingenting hvor fort man slipper lufta ut på hvor slapp ballongen blir etterpå. Tenkte bare å si det siden det ofte kommer diverse råd som ikke vil hjelpe. Jeg lever med løshunden min, pakker den inn. Hadde jeg vært yngre hadde jeg kanskje operert armene, er slitsomt og varmt å måtte dekke til armene om sommeren. Anonymkode: 83fd0...dd6
AnonymBruker Skrevet 25. juli #16 Skrevet 25. juli Jeg fjerna løs hud på overarmer og lår, og tok silikon+brystløft, er veldig fornøyd 😊 Skulle gjerne tatt magen og, men får nok ikke dekket operasjon av den som jeg gjorde med armene og lårene. Gikk fra BMI på 40 til 24, så ikke så ekstremt som deg, men huden var plagsom nok. Tør endelig å gå med bare overarmer, og har thigh gap for første gang i mitt liv 😅 Ingen bivirkninger her, og synes heller ikke det var spesielt vondt 😊 Anonymkode: 815bc...046
AnonymBruker Skrevet 25. juli #17 Skrevet 25. juli Det å fjerne løs hud er veldig krevende, tar lang tid å komme seg og er du uheldig vil sårene slite med å gro og det kan være et reelt mareritt. Har sett flere veldig overvektige som dropper å fjerne løs hud nettopp fordi de ikke vil ta risikoen, og de bryr seg ærlig talt ikke om hvordan de ser ut nakne. Man kan se bra ut i klær men det viktigste er kroppens funksjon og den vektlegger de sterkt. Skal ned 40+ kg selv, og jeg vet jeg kommer til å få en del løs hud. Kommer ikke til å fjerne det. Men så har jeg null interesse av sex og intimitet, så jeg er ikke bekymret for hvordan kroppen min vil se ut. Anonymkode: 13929...70d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå