Gå til innhold

Eldre damer og "gjett min alder"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er det en sånn typisk dame-ting? At damer på byen (gjerne nærmere 50 eller mer) alltid sier "hvor gammel tror du jeg er" når man prater med dem og kommer innpå dette med alder? Er dame selv altså, men sier hvor gammel jeg er når jeg blir spurt, uten å lage noen quiz ut av det. Men har blant annet et par venninner som holder på slik, og har også hørt andre snakke om dette.

Anonymkode: a542c...5bd

Jeg har aldri forstått det der, men det er vel sånne som tror de ser så mye yngre ut enn de er. Blir nok en gedigen nedtur når de blir tatt for å være eldre haha

Anonymkode: 88ce9...087

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Linneah2013
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Slikt er utrolig kleint. Samboeren min også er slik: «gjett hvor gammel hun er!» Jeg avbryter og sier: «Det trenger du ikke. Jeg er 38 :)». 
Men jeg ser nok en del yngre ut, ja. Når selgere/bøssebærere spør om foreldrene mine er hjemme, når jeg får barnebillett på bussen og ikke får komme inn på filmer med 18 års aldersgrense, da tar jeg et hint :P «ulempen» med å alltid ha brukt solkrem. 

Anonymkode: 8d8ff...0a0

🤣

AnonymBruker
Skrevet

Det blir gjerne sånn når samfunnet lærer en at jo eldre man er jo mindre verdt er man

Anonymkode: 4bc1e...832

• Liker 1
Skrevet

Litt dameting, tror jeg at det er. Generelt damer tror eg er mer opptatt av å se ung og vakker ut. De forbinder vakker med ung, for det gjør samfunnet mye nummer av. Så damene koser seg over å høre at de ser yngre ut enn de er. Gi dem den gleden, tenker jeg.

• Liker 1
Skrevet

Er dette overhodet en greie? 
Jeg har aldri opplevd dette.

Nå er jeg heller ikke på byen, så…..

Skrevet

Jeg er ikke så dum at jeg prøver å gjette en kvinnes alder . . . 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er det en sånn typisk dame-ting? At damer på byen (gjerne nærmere 50 eller mer) alltid sier "hvor gammel tror du jeg er" når man prater med dem og kommer innpå dette med alder? Er dame selv altså, men sier hvor gammel jeg er når jeg blir spurt, uten å lage noen quiz ut av det. Men har blant annet et par venninner som holder på slik, og har også hørt andre snakke om dette.

Anonymkode: a542c...5bd

Det tror jeg ikke er så veldig typisk i den alderen.

Det jeg opplever som mer typisk er når noen fisker etter opplysninger for å få vite den andres parts alder.

Sist jeg opplevde det var da en gjeng menn snakket om "Live Aid" da jeg kom bort til dem, og den eldste i gruppen henvendte seg til meg med kommentaren "du er vel for ung til å huske det?".    

Anonymkode: ce08a...ff9

AnonymBruker
Skrevet

Det er så kleint! Jeg er selv snart 50, og har bl.a. en kusine som er et par år eldre som f.eks. kan spørre i selskap «Hvem tror dere er eldst av oss to?» når de snakker med henne og søsteren. Det er to år mellom dem (lillesøsteren er like gammel som meg), så vet ikke hvorfor det er interessant.

Begge ser veldig bra ut, for all del, men jeg tenker alltid at det er usikre mennesker som fisker etter komplimenter. Det er også forskjell på å se bra ut, men fortsatt 50, og å se yngre ut enn man er. Jeg synes veldig mange på 40-50 ser flotte ut, men om man er 40-45-50-55 er vanskelig å si, synes ofte man ser ganske lik ut gjennom de årene. Dvs. at i mine ører er det ikke et enormt kompliment å høre at man ser 40 ut når man er 50. 

Anonymkode: 10e94...79f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Når jeg får det spørsmålet så er det bare spørsmål om tid før jeg har fritt leide til musa hennes. Gi henne fjorten komplimenter, bruk 12 minutt på å lytte hvor super hun er som mamma og 21 minutter påhvor vanskelig eksen var og er så er hun din fir kvelden. 

Disse førtisfaktene på nyseparerte kvinner er som et deja vu.. Samme historien fortelles om og om igjen. 

Anonymkode: 916a6...c40

Helt rett !   

Lærte meg fort å legge inn en "psykologitime" på vei til soverommet... hehe  😜

Anonymkode: 0a63e...227

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg er 49 og ser faktisk ut som jeg er mellom 35 og 40, dette vet jeg som faktum. 

Spiller gjerne det spillet. 

Anonymkode: 7a2f8...492

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel, jeg er 49 og ser faktisk ut som jeg er mellom 35 og 40, dette vet jeg som faktum. 

Spiller gjerne det spillet. 

Anonymkode: 7a2f8...492

Hah det er ingenting! Jeg er 80 og folk tror jeg er en prematur baby

Anonymkode: ee307...7ff

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes slikt er ytterst kleint. Hater når folk spør slik (menn gjør det også), og jeg ber aldri folk tippe min alder. Om de ønsker å tippe sier jeg straks min alder for å slippe slikt tull. Om noen ber meg tippe deres alder sier jeg bare at jeg er elendig til slikt, og vil ikke svare. 

Min mann derimot ber folk tippe når de spør hvor gammel han er, eller sier ublygt at alle tror han er yngre enn han er. Antagelig er dette mye årsaken til at jeg synes slikt blir fryktelig pinlig. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vært borti flere av begge kjønn som holder på sånn. Syns det er teit, er det ikke bare svare? Veldig vanskelig å tippe alder på folk så vist jeg får et slikt spørsmål gidder jeg som regel ikke..

Anonymkode: d2869...a79

Jeg spør konsekvent. Alltid blitt spurt på byen osv - og er ute etter å se om de tør gjette riktig.

Fordi å gi ljugeskryt for X alder eldre/yngre er teit. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hah det er ingenting! Jeg er 80 og folk tror jeg er en prematur baby

Anonymkode: ee307...7ff

:ler:

Det er akkurat det! Kvinner på kg mener de alltid ser yngre ut. Sier de må vise leg på polet i en alder av 40, får barnebilett til de er 92 osv. :ler:

Anonymkode: f5361...37b

Skrevet

Det er bare folk som ønsker å få høre at "du ser yngre ut enn du er" fra andre. Bare tull. 

Spør noen hvor gammel jeg er, sier jeg det med en gang. Ikke noen grunn til å sitte der og drive noen tåpelig gjettelek.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres ut som mange bitterfitter i denne tråden. Hva så om folk vil gjøre litt "artig" ut av en sånn gjettelek? Det har da ikke noe å si. Klart en vet at en mest sannsynlig ikke ser yngre ut. 

Dere er liksom bedre fordi dere aksepterer alderen deres mer. Så utrolig teit å konkurrere på den måten. 

Anonymkode: ba77d...9fa

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Det er bare folk som ønsker å få høre at "du ser yngre ut enn du er" fra andre. Bare tull. 

Spør noen hvor gammel jeg er, sier jeg det med en gang. Ikke noen grunn til å sitte der og drive noen tåpelig gjettelek.

Jeg har fått det spørsmålet og sier alder og får da som svar at «Ikke tull da, er DU 50 år? Hæ?», «Hun må tulle, hun er ikke 50 år», «Jeg trodde du var yngre», «Du har jo ingen rynker», «Shit, du ser ung ut», «Jeg trodde moren din var bestemoren din, ikke moren din» etc etc etc. Så nå sier jeg aldri alder lenger. Blir kleint. 

Anonymkode: cc376...797

AnonymBruker
Skrevet

jeg har et skikkelig babyface, er bitteliten av vekst, og alltid har sett flaut mye yngre ut enn jeg er: Dette har trøblet til mye for meg i jobbsammenheng, spesielt. Jeg har tidvis slitt veldig med følelser utseendet kun fordi jeg aldri har sett ut som min reelle alder. Jeg har blitt kastet ut av enormt mange arrangementer fordi de tror legitimasjonen min er fake,  mine ledere har trodd jeg er student, på foreldrearrangementer blir jeg oversett fordi ingen tror jeg er mamma osv. Når jeg korrigerer og forteller hvem jeg er mammaen til x, at jeg faktisk er ansatt med lederansvar og høy utdannelse, så blir det er samtaletema, og jeg orker ikke være et slikt fokus. Mannen min har flere ganger blitt beskyldt for å være på barnerov, så lenge turte jeg ikke vise at vi var sammen offentlig. 

Derfor har jeg alltid HATET kvinner som spør om slikt. Som om de tror det er kult å se yngre ut enn de er. Bruker det som et sjekketriks og fisker etter komplimenter. De har ofte null selvinnsikt og forstår ikke at selvom de har trynet fullt av botox, så avsløres den reelle alderen av spesielt halsen og området over brystene, hender, knær osv. jeg synte synd på kvinnene som oppførte seg slik, og «gjettet» selvfølgelig en alder som var langt yngre enn jeg egentlig trodde, kun for å ikke såre de. De blir så enormt glade og får en skikkelig selvtillitsboost som de sikkert trenger. 

nå er jeg derimot dritt lei, og om en dame som tror hun er 50 spør meg om hvor gammel jeg tror hun er, så svarer jeg 65 og så snur jeg og går. Slike kvinner orker jeg ikke!

Anonymkode: 992cc...dcf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 22 år gammel kvinne og jeg synes det er gøy å la folk gjette alderen min.

Anonymkode: a487b...790

• Liker 1
Gjest Nådeløs
Skrevet

En ting er iallfall sikkert, og det er at samtlige er veldig misunnelig på de som ser yngre ut, så de gjetter med vilje at personen er eldre enn de egentlig er - når det er åpenbart at vedkommende faktisk ser yngre ut. Har sett dette i virkeligheten og også på sosiale medier. 

Av en eller annen grunn så hater kvinner at andre kvinner får komplimenter. Det er kjempe merkelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...