AnonymBruker Skrevet 19. juli #1 Skrevet 19. juli Jeg sitter og ser på kjøkkenmaskiner for å lage banan nice cream (altså is kun av bananer). Det jeg pleier å gjøre er å hive dem halvfrosne i blenderen, men den begynner å bli gammel så tviler på at den tåler det særlig lenger. Så ser etter noe kraftigere, og kom over fenomenet iskremmaskiner. Jeg vet ikke hvordan man lager is i dem, så vet ikke om det går an med frosne/ikke frosne bananer. Noen som vet? Anonymkode: ce894...483
AnonymBruker Skrevet 19. juli #2 Skrevet 19. juli Lurer også på om det er noen som har Hugin iskremmaskin. Ser de selger den på finn, men jeg finner ikke noe bruksanvisning til den på nett. Anonymkode: ce894...483
AnonymBruker Skrevet 19. juli #3 Skrevet 19. juli Har dere ikke iskremmaskiner her inne? Anonymkode: ce894...483
Daisy-love Skrevet 19. juli #4 Skrevet 19. juli Her brukes enten blender (hovedsakelig) eller til nøds foodprosessor. Ikke sett behovet for iskremmaskin. Har ikke dyreste av noen av dem. Hørt mye fra om Ninjacream, men ikke prøvd selv.
AnonymBruker Skrevet 20. juli #5 Skrevet 20. juli Jeg tror ikke iskremmaskiner moser ting, bare visper (krem og sånt). Du trenger nok heller en ny blender. Anonymkode: 8aefa...6d2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #6 Skrevet 20. juli Jeg har ikke iskremmaskin, men jeg har brukt det en gang. Iskremmaskinenen rører jo egentlig bare, og kjøler ned. For å lage nice cream så må du jo mose bananene. Det gjør ikke en iskremmaskin. Du trenger en blender eller food prosessor, noe med kniver. En iskremmaskin vil vel bare røre bananbitene rundt og rundt. Anonymkode: 9ef87...f82
AnonymBruker Skrevet 20. juli #7 Skrevet 20. juli Iskremmaskiner har ikke kniver til å blende med, den har en slags k -spade for å røre ismassen ned mens den kjøles ned til korrekt temperatur. Da må du i såfall tine og mose bananene før du har dem i ismaskinen. Tror jeg ville gått for ny blender/ foodprossesor i ditt tilfelle Anonymkode: 19843...31d
K.B. Skrevet 20. juli #8 Skrevet 20. juli Nå vet ikke jeg hva "nice cream" er (sikkert Tik-Tok tull..) men iskrem har fløte i seg, samt puré av hva du nå ønsker, så ved å røre så tilsetter du lift mens du fryser miksen, det skaper en homogen masse. Hvis du bare skal fryse bananer å bruke det som is, så må de også først bli kjørt i en blender eller foodprosessor, væske av noe slag må du tilsette for å få det hele til å bevege seg. Har du en Pacojet type maskin med kniver som spinner ned i en frossen masse, så vil tørrheten av miksen bare lage et slags pulver/en veldig kornete is, men du kan kjøre den flere ganger, da vil du nok få en mykere blanding som i det minste kan ligne på is i tekstur. Jeg har en Pacojet "light" fra Ninja og det er en utrolig fin maskin som er det nærmeste du kommer Pacojet maskinene vi bruker på proffe kjøkken. En ekte Pacojet koster vel 60.000 eller der omkring. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #9 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Iskremmaskiner har ikke kniver til å blende med, den har en slags k -spade for å røre ismassen ned mens den kjøles ned til korrekt temperatur. Da må du i såfall tine og mose bananene før du har dem i ismaskinen. Tror jeg ville gått for ny blender/ foodprossesor i ditt tilfelle Anonymkode: 19843...31d Jeg må jo bare blende dem først, trenger ikke fryse dem, så tine dem, for å fryse dem igjen i maskinen. TS Anonymkode: ce894...483
AnonymBruker Skrevet 20. juli #10 Skrevet 20. juli K.B. skrev (5 minutter siden): Nå vet ikke jeg hva "nice cream" er (sikkert Tik-Tok tull..) men iskrem har fløte i seg, samt puré av hva du nå ønsker, så ved å røre så tilsetter du lift mens du fryser miksen, det skaper en homogen masse. Hvis du bare skal fryse bananer å bruke det som is, så må de også først bli kjørt i en blender eller foodprosessor, væske av noe slag må du tilsette for å få det hele til å bevege seg. Har du en Pacojet type maskin med kniver som spinner ned i en frossen masse, så vil tørrheten av miksen bare lage et slags pulver/en veldig kornete is, men du kan kjøre den flere ganger, da vil du nok få en mykere blanding som i det minste kan ligne på is i tekstur. Jeg har en Pacojet "light" fra Ninja og det er en utrolig fin maskin som er det nærmeste du kommer Pacojet maskinene vi bruker på proffe kjøkken. En ekte Pacojet koster vel 60.000 eller der omkring. Takk for god forklaring! Bananmasse som er blendet er ganske rennende om man bruker modne bananer, det blir ikke som når man knekker dem med gaffel. TS Anonymkode: ce894...483
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå