Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #1 Skrevet 23. mars 2006 Mandag kveld startet jeg på en antibiotika kur mot bihulebetennelse. Jeg har hatt sikkelig vondt i magen og fått diaree i forbindelse med disse tablettene. I dag kastet jeg opp 10 min etter jeg hadde tatt tablettene, og føler meg så kvalm og ekkel i magen. Jeg er sykmeldt ut dagen i dag, men hvis jeg føler meg sånn i morgen som jeg gjør i dag er jeg ikke i form til å gå på jobb. Bihulebetennelsen er snart borte, men nå er det magen som gir meg trøbbel.. Kan jeg bli sykmeldt på grunnlag av bivirkninger antibiotikaen gir?
Gjest Bellatrix Skrevet 23. mars 2006 #2 Skrevet 23. mars 2006 Vet ikke, men hvis de gir så mye bivirkninger bør du kontakte legen. Det er ikke meningen at du skal kaste opp tablettene.
Mysti Skrevet 23. mars 2006 #3 Skrevet 23. mars 2006 Hvis du kaster opp vil ikke kuren fungere som den skal fordi tablettene ikke vil rekke å oppløses i magen din. Du burde kontakte legen din, og så lenge du er syk så vil jo ikke det å få sykemelding være noe problem!
afr0dite Skrevet 11. april 2006 #4 Skrevet 11. april 2006 Magetrøbbel er visst ganske vanlig reaksjon på antibiotika!
-Fisken- Skrevet 11. april 2006 #5 Skrevet 11. april 2006 Magetrøbbel er visst ganske vanlig reaksjon på antibiotika! ← Ja, men ikke oppkast. Kan være du reagerer på den type antibiotika.
Gjest Gjesta Skrevet 11. april 2006 #6 Skrevet 11. april 2006 (endret) Et alternativt råd jeg fikk etter jul da jeg gikk på en helv antibiotikakur var å drikke dobbeltrenset vann. Altså kok opp rent vann og avkjøle det for så å koke det nok en gang og avkjøle, så drikker du det. Men du skal ikke drikke mer enn 1 kopp dobbeltrenset vann om dagen, for det kan visstnok bli for hardt for nyrene. Jeg leste også i et blad (KK tror jeg) at for å opprettholde en god bakterieflora i magen skal man koke opp vann,avkjøle og klemme litt frisk sitron i det forså å drikke, en gang om dagen. Så det kan nok ha noe i seg. Bortsett fra det er Biola produktene godt for magen. Endret 11. april 2006 av ~Alwa~
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå