Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mistet min sønn i vår. Han tok selvmord. Livet ble for hardt å leve. Holdt på å få hjelp, men avviste alle sine nærmeste. Jeg var ikke overrasket, men alle andre var det. Vår familie har fryktet for hans fremtid i 20år. 

Jeg klandrer mor og familievernkontoret. Vi meldte fra til barnevern, mor saboterte samvær på ALLE mulige måter.

I ukene etter dødsfallet fikk jeg ønske om å drepe eksen, men hun er ikke verdt ett sekund med straff. Det ble som det ble, jeg gjorde alt. Brukte all tid og penger og advokater jeg hadde på å fikse det hun gjorde når barnet ble «tatt fra meg». Hun flyttet langt unna. Svindlet meg. Løy. Jukset på barnebidrag. Ødela alt for min nye samboer, og meg. Hun er ett ekstremt dårlig menneske, bak en falsk fasade de fleste ikke ser. 

Den dagen hun dør skal jeg danse på graven hennes. Hun formet vår sønn til å være helt avhengig av seg, stengte meg ute fra hans liv, og han klarte ikke livet. Han ble ekstremt dårlig behandlet hos mor. 

Har sagt fra til politi at hun er forsterhjem. Hvordan hun, som ikke tar vare på egne barn, kan være det er for meg en gåte. Jeg vet hvordan hun er.

Jeg kommer aldri til å heles etter min sønns bortgang. Men lever videre for jentene mine. 

Anonymkode: b4848...b75

• Hjerte 25
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er bra at du har sagt fra om at hun ikke er skikket til å være fostermor, om det er reelt.

Velg livet fremover, ikke bitterheten. Velg å være den beste faren du kan for jentene dine, og velg å leve et godt liv videre. 

Om jentene dine har en annen mor, lev som om din sønns mor ikke eksisterer. La henne være ingenting i ditt liv.

Jeg ser med andre som har mistet sine nærmeste på brutale måter, at selv om de har med seg store arr videre i livet, så kan de få gode liv igjen, tross de store tapene de har lidd, selv de som har mistet barn.

Lev et så godt liv som du kan, let etter glede og godhet, gjør godt mot andre. Aksepter tapet, og sørg, men ikke la sorgen bli overstyrende for resten av livet ditt. Ta med deg de gode stundene og minnene med sønnen din og fokuser på dem.

❤️

Anonymkode: 8c67a...b79

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg 💔

Anonymkode: 11b70...72f

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer. Føler med deg❤️

Dersom hun er fostermor så må du varsle. 

Anonymkode: 90c80...d6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du fantaserer om å drepe et annet menneske og du lurer på hvorfor barnet ditt ikke fikk være hos deg. Jaja...... 

Anonymkode: 1f4c8...47c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du fantaserer om å drepe et annet menneske og du lurer på hvorfor barnet ditt ikke fikk være hos deg. Jaja...... 

Sånne tanker er faktisk normalt etter traumatiske opplevelser. 
Slutt å dømme til du har stått i ts sine sko selv!

Anonymkode: 41c6b...731

• Liker 5
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Helt normale tanker

Anonymkode: af74d...3f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du har lite kunnskap om menneskets sinn.

Hva heter den siste boken du leste? 

Ts, kondolerer. Ta kontakt med en hjelp til selvhjelpsgruppe eller meld deg inn i en forening som omhandler denne livskrisen du går gjennom. 

Dessverre er du ikke alene om å bli utsatt for sabotasje fra mor, enda verre er det at lovverket er bygd opp alik at de kan sabotere uten at det fpr konsekvenser. 

Anonymkode: 85ef0...b64

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Sånne tanker er faktisk normalt etter traumatiske opplevelser. 
Slutt å dømme til du har stått i ts sine sko selv!

Anonymkode: 41c6b...731

Med tanke på alle partnerdrap og drap på ekser, og drap på egne barn, som har vært de siste årene kan iallfall jeg si at jeg hadde ALDRI sendt barnet mitt til en som fantaserte om å drepe 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ved traume kan dette skje. Ved skyldfølelse og at en vet at hvis ting ille var slik og slik. Osv

Anonymkode: 25b62...17d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Noe av det mest ondskapsfulle jeg har lest her inne!

Kjære ts, jeg føler med deg og håper du får hjelp til å bearbeide tanker og følelser. Lev for deg selv og jentene dine, dere har hverandre! 

Anonymkode: 4404b...98b

Gjest Linneah2013
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Har du hørt om noe som heter omtanke og medfølelse? Det gjør veldig godt både å gi og få. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det stemmer det du har skrevet, så ville jeg ha sendt en melding til barnevernet.

Mine eks-svigerforeldre banket min eksmann i hele oppveksten, og var fosterforeldre samtidig.

Slike folk skulle aldri vært fosterforeldre, men gjorde det for pengene.

Anonymkode: 11b70...72f

AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer så utrolig mye ts.

Jeg forstår deg, den typen menneske eksen din er, har vi i min familie også. Moren behandler barnet som en næringskilde hun suger tom, manipulerer, er slem med, bruker opp, men ingen skal ta fra henne og kalle henne en dårlig mor, lyver manipulerer og nekter for alt. Barnet tok selv avstand og dro, men vi er alle redd for at det ender med selvmord. 

Anonymkode: d92b4...b12

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det er brutalt å lese det du skriver, men også helt ærlig. Du har vært i krig i årevis, og så endte det med det verste tenkelige utfallet. Da er det ikke rart at du er rasende.

Du gjorde alt du kunne, mens systemet og moren motarbeidet deg. Du ble stående igjen uten makt, mens alt raste. Mange fedre kjenner igjen den følelsen; å være en forelder på papiret, men ikke i praksis, fordi alt blir vridd eller hindret.

Det er ikke rart at hatet sitter dypt. Det du har opplevd hadde knekt hvem som helst. Sjokket har knapt rukket å gå i dvale, så at man ønsker å påføre andre lidelse for å utjevne egen sorg... Er forståelig, men også destruktivt.

Mest for deg selv. Du sier at du lever videre for jentene dine, og det er bra. Kanskje er det også for deres skyld at du på et tidspunkt må prøve å legge noe av dette fra deg. Ikke fordi det er rettferdig, men for ikke å ødelegges helt selv. 

Du har all grunn til å være sint. Men du har også rett til hjelp.

Om Ikke systemhjelp nødvendigvis, så noe som gjør at du etterhvert kan puste igjen.

Beklager sorgen, som er hèlt ufattelig for en utenforstående. 

💔❤️💔

Endret av Tradegy
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har ikke hørt mye rart i ditt liv hører jeg. Det er helt normale tanker etter traumer. 

Selv så fantaserte jeg om å drepe og partere mine foreldre etter omsorgssvikt. Og det var jeg åpen med min tidligere psykolog om, men h*n hevet ikke et øyebryn. Reagerte ikke på det i det hele tatt, og det står heller ingenting om det i journalen min. Jeg har aldri gjort noe kriminelt, utøvd vold eller brutt loven. Det er forskjell mellom tanke og handling.

Anonymkode: edc84...a8e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Med tanke på alle partnerdrap og drap på ekser, og drap på egne barn, som har vært de siste årene kan iallfall jeg si at jeg hadde ALDRI sendt barnet mitt til en som fantaserte om å drepe 

Det er nok skumlere med de som fortrenger slike tanker, og later som de ikke eksisterer.

Anonymkode: 0b74f...faf

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2025 den 8.34):

Hun drev barnet mitt til selvmord slik hun holdt på med sin manipulering. Løgn, pengesvindel, psykopati. 

Men ja, jeg hadde lyst til det. Men hun er ikke verdt 500.- i bot engang. 

Jeg lever videre med mine andre barn.

Hadde han vært mitt eneste barn, da hadde det vært mørkt.

Har sjekket muligheten med å få henne dømt, men det er umulig. Ingen gode bevis, som holder. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Tradegy skrev (På 19.7.2025 den 10.42):

Det er brutalt å lese det du skriver, men også helt ærlig. Du har vært i krig i årevis, og så endte det med det verste tenkelige utfallet. Da er det ikke rart at du er rasende.

Du gjorde alt du kunne, mens systemet og moren motarbeidet deg. Du ble stående igjen uten makt, mens alt raste. Mange fedre kjenner igjen den følelsen; å være en forelder på papiret, men ikke i praksis, fordi alt blir vridd eller hindret.

Det er ikke rart at hatet sitter dypt. Det du har opplevd hadde knekt hvem som helst. Sjokket har knapt rukket å gå i dvale, så at man ønsker å påføre andre lidelse for å utjevne egen sorg... Er forståelig, men også destruktivt.

Mest for deg selv. Du sier at du lever videre for jentene dine, og det er bra. Kanskje er det også for deres skyld at du på et tidspunkt må prøve å legge noe av dette fra deg. Ikke fordi det er rettferdig, men for ikke å ødelegges helt selv. 

Du har all grunn til å være sint. Men du har også rett til hjelp.

Om Ikke systemhjelp nødvendigvis, så noe som gjør at du etterhvert kan puste igjen.

Beklager sorgen, som er hèlt ufattelig for en utenforstående. 

💔❤️💔

💯👆

Takker for omtanken.

Lever videre med de gode minnene, og barna jeg har.

Trygt og fredfullt til jeg blir 100år🤣

Skrevet

Utrolig leit å lese TS. 

Det er helt normalt med slike hevntanker, så bare å drite i den ene ab bruker her som kommer med sine utsagn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...