Gå til innhold

tåler ikke p-piller

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_ane_*
Skrevet
:) jeg tåler ikke p-piller.. et stort problem for meg siden jeg ikke vil sette inn spiral. Fikk migrene anfall av vanlige yasmin p-piller, som jeg har brukt over lengre tid, plutselig for et halvt år siden. Sluttet med de etterhvert da jeg begynte å tenke på at de kunne være problemet. Ble bedre og begynte så på mini piller for 4 uker siden, i den tro at det der er så lite hormoner at det kunne fungere bedre for meg. Der er det jo bare en type hormon! Men etter en dag så kom hodepinen tilbake i fullt driv.. :sur: Så nå har jeg sluttet på condulag også. Så jeg lurer på om det er noen andre som har noen erfaringer eller har opplevd det samme?? Har dere noen tips?? Jeg er forøvrig gift, har de barna jeg ønsker meg men syn vi er for unge til å "kutte" strenger..Kunne jo hende vi fikk lyst på en til med tiden?? ;)
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk også bivirkninger av minipiller, både i form av hodepine og blødninger. Redningen for meg ble Cerazette. Det er strengt tatt også en minipille, men hormondosen er muligens noe forskjellig blant de ulike merkene.

Har du prøvd flere former for p-piller? Loette skal være blant de merkene som inneholder minst hormoner. Kanskje det kan være noe for deg. Ellers har du jo p-ring og p-stav. De skal etter sigende være enda snillere fordi de slipper ut hormoner litt etter litt og ikke i "store" doser som man får ved å ta en pille.

Skrevet

Hvorfor vil du ikke sette inn spiral? Hormonspiral er nærmest 100% sikker, bivirkningsfri, og lager ikke kraftigere mensblødninger sånn som vanlig spiral. Kjempealternativ, spør du meg!

Ellers finnes jo de små eggløsningscomputerne, men min erfaring er at de "sikre" periodene de regner ut både er korte og usikre...

Skrevet

Om det er hormonene hun reagerer på vil jo en hormonspiral muligens kunne gi samme problem da.

Dersom du har stabil syklus (vel, uten p-pillejustering da altså) så kan slike computere være grei, men om baby er krise så er det kanskje ikke det lureste, og det krever en del "tilvenningstid" for at den skal bli kjent med din syklus.

En mulighet er jo en "god, gammeldags" kobberspiral da. Null hormoner. Eller kondom (evt i kombinasjon med sykluskontroll f.eks vha computer?)

Ellers er det mulig at andre hornompreparater kan brukes selv om du har reagert på disse pillene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...