Gå til innhold

USA - Gode tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal om et par uker reise to uker til USA, først en uke til New York og deretter en uke til Florida. I den anledning ønsker jeg å høre om tips og erfaringer til hva man kan gjøre på de ulike stedene...

Jeg skal selvsagt shoppe masse, masse, masse! Så skal vi på et broadway show i New York.. Andre tips?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

New York:

- Broadway shoppinggate

- Duane Read (slags apotek) med alt mulig, spes billig frisør-shampoo! Brukte over 1000 kr på Redken, Tigi, Paul Mitchell produkter! Ca 10 dollar pr flaske!

- Piknik i Central Park

- Ukeskort på subway - enkelt å reise rundt på Manhattan

- MOMA (musem of modern art) kom når det åpner pga lange køer

- Gå over Brooklyn Bridge

- Ta gratisfergen t/r fra Battery Park - flott utsikt til skyskraperne + frihetsgudinnen

++++

KOS DEG!

Gjest Aloha
Skrevet

Enig med Smørblomstens New York tips. Husk også å ta turen til toppen av Empire State Building (på en klar dag) og se byen fra fugleperspektiv. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte MANGE hårprodukter sist jeg var der, så følg tipset om Duane Reade, ta med alt du kan hjem, mye å spare!

I Florida bør du ta noen dager i Orlando og oppleve en/et par av fornøyelsesparkene. Disneyworld (der trenger du flere dager, mange parker), Universal Studios eller Sea World f.eks. Busch Gardens (som jeg tror ligger i Tampa) skal være en helt rå park. Sawgrass Mills er et stooooooort outlet-shoppingsenter i Fort Lauderdale som er verdt et besøk, beregn minst en hel dag. Og selvfølgelig bør du ta en tur til South Beach i Miami, titte på Art Deco bygningene og livet der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...