Gå til innhold

Hvordan bli kvitt blåmerker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker medisiner som gjør at jeg får ekstremt lett blåmerker. Det ser ikke ut på beina mine, har rundt 40 blåmerker nå på beina, store som små. Jeg har prøvd å sole meg litt for det ses litt mer på lys hud, men finnes det noe som kan hindre de å komme og går fort over når de er der? Varer i ukesvis også, stadig nye kommer til.  Dette er medisiner mot astma, jeg er nødt for å bruke de så kan ikke slutte. 

Anonymkode: 09146...eb3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finnes en krem på apoteket som skal hjelpe blåmerker å forsvinne raskere. Kjøpte den nettopp på Apotek1. Hjelper helt klart best om du tar det på tidligst mulig. Men funker på gamle blåmerker også 😊 Dette er reseptfritt men bare sjekk med legen din likevel. Håper det hjelper! ❤️

Bilde av Hirudoid 3 mg/g salve 40 g

Anonymkode: 6e924...df8

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Finnes en krem på apoteket som skal hjelpe blåmerker å forsvinne raskere. Kjøpte den nettopp på Apotek1. Hjelper helt klart best om du tar det på tidligst mulig. Men funker på gamle blåmerker også 😊 Dette er reseptfritt men bare sjekk med legen din likevel. Håper det hjelper! ❤️

Bilde av Hirudoid 3 mg/g salve 40 g

Oi! Det viste jeg ikke. Den skal jeg kjøpe. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker medisiner som gjør at jeg får ekstremt lett blåmerker. Det ser ikke ut på beina mine, har rundt 40 blåmerker nå på beina, store som små. Jeg har prøvd å sole meg litt for det ses litt mer på lys hud, men finnes det noe som kan hindre de å komme og går fort over når de er der? Varer i ukesvis også, stadig nye kommer til.  Dette er medisiner mot astma, jeg er nødt for å bruke de så kan ikke slutte. 

Antar at den astmamedisinen ikke er en helt «vanlig» astmamedisin? Da skal du ikke ta imot råd fra fremmede om hvordan du løser ulike problemstillinger der astma medisinen kan være årsaken. Snakk med spesialisten som har gitt deg medisinen. 

Blåmerker kommer av at du blør hele blodproduktet ut i huden. Når rødfargen i blodet blir brutt ned i huden, så lager det ulike farger i nedbrytningsprosessen. Om det er heldig for deg å bruke noe som får denne prosessen til å gå raskere vil jeg ikke uttale meg om, fordi vi da er langt inne i vurderinger som ikke skal gjøres på kropp og helse eller på nettet. 

Anonymkode: c3a89...76b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Antar at den astmamedisinen ikke er en helt «vanlig» astmamedisin? Da skal du ikke ta imot råd fra fremmede om hvordan du løser ulike problemstillinger der astma medisinen kan være årsaken. Snakk med spesialisten som har gitt deg medisinen. 

Blåmerker kommer av at du blør hele blodproduktet ut i huden. Når rødfargen i blodet blir brutt ned i huden, så lager det ulike farger i nedbrytningsprosessen. Om det er heldig for deg å bruke noe som får denne prosessen til å gå raskere vil jeg ikke uttale meg om, fordi vi da er langt inne i vurderinger som ikke skal gjøres på kropp og helse eller på nettet. 

Jeg gjorde ts oppmerksom på dette reseptfrie legemiddelet. Jeg rådet også ts til å sjekke med legen, men ts er voksen og kan reflektere selv, slapp av. Dette oppfattes som litt nedlatende for å være ærlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg gjorde ts oppmerksom på dette reseptfrie legemiddelet. Jeg rådet også ts til å sjekke med legen, men ts er voksen og kan reflektere selv, slapp av. Dette oppfattes som litt nedlatende for å være ærlig. 

Svaret var til ts, ikke til deg. Jeg har ikke engang lest eller sett at du har lagt inn noe krem innlegg. Ergo overreagerer du, voldsomt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Svaret var til ts, ikke til deg. Jeg har ikke engang lest eller sett at du har lagt inn noe krem innlegg. Ergo overreagerer du, voldsomt. 

😄 Svarer hvem jeg vil, må du skjønne. Rart at du ikke leste tråden når den var så kort. Men slapp av, ingen er sinte her. Ble bare litt rart. Vil du si noe mer så du får siste ordet? Mental helse er viktig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Astma medisiner er har kortison i seg, derfor blir det slik. Det er ikke farlig og ikke noe farlig å prøve å lege de raskere. Jeg er fin på medisiner så istedenfor å bytte medisin så kan man se om jeg kan finne andre måter å gjøre at jeg ikke ser ut som noen som mishandler meg. Blåmerker er helt vanlig bivirkning på kortison. 
Så jeg spør ikke om medisinske råd, så hver så snill ikke få denne tråden slettet ved å hevde det. Jeg måtte bare forklare hvorfor det er så mange av de. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt vanlig altså.. 

Inhalasjonssteroider: 

Inhalasjonssteroider kan, ved høye doser over tid, føre til at huden blir mer skjør og lettere får blåmerker. 

Eksempler på inhalasjonssteroider er flutikason og budesonid

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk noen svære, nesten sorte blåmerker etter en operasjon. Da fikk jeg råd av en sykepleier om å massere hardt på blåmerkene. Begynne i midten av blåmerket og så massere utover med knokene. Litt vanskelig å forklare. Men poenget er liksom å dra blåmerket utover med knokene. Og det hjalp veldig! Ila et par dager var blåmerkene borte. 

Anonymkode: 417fe...31e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...