Gå til innhold

P-piller og tidssoneforandring/reise..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal snart reise til USA for et par uker, og det blir jo da en del tidsforskjell. Vanligvis tar jeg pillene mine hver morgen når jeg står opp.. Skal reise til usa om morgenen og vil ta pillene mine da, er fremme i USA ca klokken 11 på formiddagen, lokal tid, skal jeg da ta neste pille ved leggetid i USA, altså lokal tid?

Eller blir det feil..?

Føler jeg stiller et dumt spørsmål nå men vil være på den sikre siden.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Rødtoppen
Skrevet

Hei! Når JEG har vært ute og reist på kryss og tvers av tidssonene har jeg tatt pilla til samme tid som HJEMME, dvs. f.eks. når vi var i Mexico tok jeg der pilla tidlig på dagen selv om jeg her hjemme tar den på kvelden :-D På denne måten slipper jeg krøllet når jeg dra HJEM igjen med tanke på tidsforskjellen tilbake igjen også osv... :ler: Og så kommer da mensen når den pleier, ikke sant...

Gjest Gjesta
Skrevet

Da jeg reiste til Australia, tok jeg den når det var morgen her hjemme, og klokka var rundt 4 i Australia, om jeg ikke husker helt feil. Litt slitsomt å huske på de første dagene, men etterhvert gikk det bra. :)

Skrevet

Du har jo 12 timers "slingringsmonn" så om du skal være borte en stund kan du jo tilpasse det (men sørg for å ta en hvert døgn, og aldri mer enn 36 timer mellom to)

Du må for all del ikke la det gå over 36 timer, og da selvsagt regnet etter SAMME klokke (hjemme-tid) Det er antallet timer som betyr noe, ikke klokkeslettet. skal du bare være borte en kort stund er det kanskje likegreit å ta den etter "hjemmeklokka" (med mindre det blir midt på natta da selvsagt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...