Stina234 Skrevet fredag kl 12:42 #1 Skrevet fredag kl 12:42 (endret) Dere som stemmer Rødt, hvorfor vil dere at Norge skal ut av Nato? Mener dere det virkelig seriøst? Endret fredag kl 20:04 av Stina234 1 1
Lillemy_87 Skrevet fredag kl 16:07 #2 Skrevet fredag kl 16:07 De som mener Norge må ut av NATO er de som bør melde seg først hvis Norge havner i krig. 8 4
Perine Skrevet fredag kl 17:15 #3 Skrevet fredag kl 17:15 Jeg tror kanskje at du burde endre litt på overskriften pga "Trådtitler skal være beskrivende." 3
Perine Skrevet fredag kl 17:59 #4 Skrevet fredag kl 17:59 Jeg har bare fått med meg at Rødt ønsker et sterkere norsk og nordisk forsvar, og at det er delte meninger internt i partiet om forholdet til NATO. Varsler Rødt-opprør: Vil trekke partiet ut av forsvarsavtale – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet 2
Stina234 Skrevet fredag kl 19:47 Forfatter #5 Skrevet fredag kl 19:47 Lillemy_87 skrev (3 timer siden): De som mener Norge må ut av NATO er de som bør melde seg først hvis Norge havner i krig. Håper det, men har en mistanke om de stikker først- 3 2
Akhenaton Skrevet fredag kl 22:26 #6 Skrevet fredag kl 22:26 Lillemy_87 skrev (6 timer siden): De som mener Norge må ut av NATO er de som bør melde seg først hvis Norge havner i krig. Helt enig, men jeg er usikker på om jeg vil ha den gjengen der til å krige på mine vegne. De består liksom av 98% sånne som ble valgt sist i gymtimen. Jeg har to nære kompiser som er marxister, og de er også de to mest ukoordinerte menneskene jeg har møtt i hele mitt liv. De har ALDRI drevet med idrett av noe slag. Og de er så klønete at de fort hadde drept en halv tropp av sine egne med vådeskudd dersom de fikk lov til å håndtere våpen. Med den gjengen der i aksjon er jeg redd vi har tapt før krigen har begynt. 😆 6
Akhenaton Skrevet fredag kl 22:28 #7 Skrevet fredag kl 22:28 Stina234 skrev (2 timer siden): Håper det, men har en mistanke om de stikker først- Om de orker. 1
Egenskap Skrevet fredag kl 22:54 #8 Skrevet fredag kl 22:54 (endret) Stina234 skrev (10 timer siden): Dere som stemmer Rødt, hvorfor vil dere at Norge skal ut av NATO? Mener dere det virkelig seriøst? Ja, Norge må ut av NATO, og NATO bør opphøre. Det tilfredsstiller ingen. Det mest utroligste er at opp igjennom årene så har Europa og USA, en rekke land gjort handel med Russland, samtidig som de har en NATO som er blitt betalt av USA. Europa har lenet til USA, og leke latet sitt medlemskap. Men svar skyldig bør jo dem som har ledet landet være, fordi Norge blant annet nedla jo mange militær leirer. Det tragiske i det hele, er at blinde ledere i dag har tolket som at Russland vil krige mot alle, men de har et komplisert forhold til Ukraina, og de har(ukraina) nyvalgte ledere som har bidratt til akselerasjon av aggresjon av Russland. Så all tullballet og tragiske er NATO selv konsekvens for elendig diplomati. Men det betyr ikke at jeg stemmer Rødt. Endret fredag kl 22:55 av Egenskap
Perine Skrevet lørdag kl 05:25 #9 Skrevet lørdag kl 05:25 (endret) Akhenaton skrev (9 timer siden): Helt enig, men jeg er usikker på om jeg vil ha den gjengen der til å krige på mine vegne. De består liksom av 98% sånne som ble valgt sist i gymtimen. Jeg har to nære kompiser som er marxister, og de er også de to mest ukoordinerte menneskene jeg har møtt i hele mitt liv. De har ALDRI drevet med idrett av noe slag. Og de er så klønete at de fort hadde drept en halv tropp av sine egne med vådeskudd dersom de fikk lov til å håndtere våpen. Med den gjengen der i aksjon er jeg redd vi har tapt før krigen har begynt. 😆 Jeg ser det for meg, men nå er det vel ingen som mener at alle og enhver skal ta krig i egne hender og løpe rundt med våpen. Jeg begriper ikke at noen tør å tro at vi små land skal klare å forsvare oss alene, uten forsvarsalliansen NATO. Galskap. Endret lørdag kl 08:22 av Perine 1
Snok1 Skrevet lørdag kl 05:41 #10 Skrevet lørdag kl 05:41 Stina234 skrev (16 timer siden): Dere som stemmer Rødt, hvorfor vil dere at Norge skal ut av Nato? Mener dere det virkelig seriøst? De vil ut av NATO og EØS, og de vil ha revolusjon og kommunisme. Litt av en gjeng, med andre ord. 5
Apis Skrevet lørdag kl 06:15 #11 Skrevet lørdag kl 06:15 (endret) Stina234 skrev (17 timer siden): Dere som stemmer Rødt, hvorfor vil dere at Norge skal ut av Nato? Mener dere det virkelig seriøst? Det går mer på at Norge, Norden og Europa må ta mer ansvar for egen sikkerhet, og ikke la presidenter som Trump styre Europeisk sikkerhetspolitikk og Nato, til de grader som skjer nå. Endret lørdag kl 06:18 av Apis
Snok1 Skrevet lørdag kl 07:35 #12 Skrevet lørdag kl 07:35 Apis skrev (1 time siden): Det går mer på at Norge, Norden og Europa må ta mer ansvar for egen sikkerhet, og ikke la presidenter som Trump styre Europeisk sikkerhetspolitikk og Nato, til de grader som skjer nå. Direkte sitat fra Rødts prinsipprogram: «Samtidig har det norske militærapparatet blitt mer innrettet mot angrepskrig i utlandet, under ledelse av USA og NATO, istedenfor å forsvare hjemlandet. Rødt er prinsipielt imot NATO og vil melde landet ut av alliansen. NATO-medlemskapet knytter oss til den aggressive imperialistmakten USA gjennom blant annet våpenutvikling og internasjonale militære operasjoner. Dette gjør Norge til en imperialistisk orientert stat på lag med de rike og dominerende statene i verden, og det forverrer forholdet vårt til land som opplever NATO som en trussel. Å være en del av NATO-alliansen er derfor å gamble med norsk sikkerhet, og gjør at Norge vil bli trukket inn i en eventuell ny storkrig fra krigens første minutt.» 2 2
Apis Skrevet lørdag kl 08:39 #13 Skrevet lørdag kl 08:39 Snok1 skrev (59 minutter siden): Direkte sitat fra Rødts prinsipprogram: «Samtidig har det norske militærapparatet blitt mer innrettet mot angrepskrig i utlandet, under ledelse av USA og NATO, istedenfor å forsvare hjemlandet. Rødt er prinsipielt imot NATO og vil melde landet ut av alliansen. NATO-medlemskapet knytter oss til den aggressive imperialistmakten USA gjennom blant annet våpenutvikling og internasjonale militære operasjoner. Dette gjør Norge til en imperialistisk orientert stat på lag med de rike og dominerende statene i verden, og det forverrer forholdet vårt til land som opplever NATO som en trussel. Å være en del av NATO-alliansen er derfor å gamble med norsk sikkerhet, og gjør at Norge vil bli trukket inn i en eventuell ny storkrig fra krigens første minutt.» Jeg skulle ønske at Nato fikk et større Europeisk avtrykk, og da må Norge, Norden og Europa ta et større ansvar, da spiller økonomi inn, og som Trump sa, vi må bruke større andel av budsjettet på forsvar. Om forsvarsaliansen heter Nato eller de Allierte, er ikke så viktig. 1
Apis Skrevet lørdag kl 08:43 #14 Skrevet lørdag kl 08:43 Snok1 skrev (2 timer siden): De vil ut av NATO og EØS, og de vil ha revolusjon og kommunisme. Litt av en gjeng, med andre ord. Det vil vi ikke, for egen del så er det fordelingspolitikken til Rødt som er det viktigste, jobber selv innen Helse og sosial feltet, og politikken til Frp og Høyre på det feltet er katastrofe. 1 1
Snok1 Skrevet lørdag kl 09:04 #15 Skrevet lørdag kl 09:04 Apis skrev (22 minutter siden): Jeg skulle ønske at Nato fikk et større Europeisk avtrykk, og da må Norge, Norden og Europa ta et større ansvar, da spiller økonomi inn, og som Trump sa, vi må bruke større andel av budsjettet på forsvar. Om forsvarsaliansen heter Nato eller de Allierte, er ikke så viktig. NATO har et vesentlig kraftigere avtrykk i Nordvesteuropa nå som Sverige og Finland er med. I denne gruppen kan vi også regne Estland, Latvia og Litauen. Egentlig er Sverige og Finlands inntreden svaret på Rødts forsvarsdrøm, men anti-amerikanismen gjør at de ikke kan innrømme det. 4 1 1
Snok1 Skrevet lørdag kl 09:10 #16 Skrevet lørdag kl 09:10 Apis skrev (24 minutter siden): Det vil vi ikke, for egen del så er det fordelingspolitikken til Rødt som er det viktigste, jobber selv innen Helse og sosial feltet, og politikken til Frp og Høyre på det feltet er katastrofe. Igjen fra Rødts prinsipprogram: «En demokratisk revolusjon Selv om folk i Norge har oppnådd mange og viktige demokratiske rettigheter, står kapitalismen i motsetning til reelt demokrati. For at det arbeidende folket skal ha makt trengs en radikal endring av maktforholda – en sosialistisk revolusjon.» «En reformistisk strategi vil aldri kunne føre til et sosialistisk samfunn. Kjerna i reformismen er ideen om at kapitalismen kan omdannes til sosialisme gjennom gradvise reformer ved å oppnå regjeringsmakt i et kapitalistisk samfunn. Denne regjeringsstrategien er også kalt ministersosialisme. Som et revolusjonært sosialistisk parti er det ikke Rødts oppgave å administrere kapitalismen i regjeringsposisjon. « Det er litt trost at du ikke kjenner det partiet du åpenbart er glad i litt bedre, men her får du litt hjelp. 1 2
NakenPanda Skrevet lørdag kl 09:12 #17 Skrevet lørdag kl 09:12 (endret) Rødt vil jo at vi skal bli alliert med Russland så klart de vil ut av NATO. Siden de representerer ca 3% av befolkning bryr vi oss ikke om hva de vil som normalt. Endret lørdag kl 09:13 av NakenPanda 2
Apis Skrevet lørdag kl 09:35 #18 Skrevet lørdag kl 09:35 Snok1 skrev (23 minutter siden): Igjen fra Rødts prinsipprogram: «En demokratisk revolusjon Selv om folk i Norge har oppnådd mange og viktige demokratiske rettigheter, står kapitalismen i motsetning til reelt demokrati. For at det arbeidende folket skal ha makt trengs en radikal endring av maktforholda – en sosialistisk revolusjon.» «En reformistisk strategi vil aldri kunne føre til et sosialistisk samfunn. Kjerna i reformismen er ideen om at kapitalismen kan omdannes til sosialisme gjennom gradvise reformer ved å oppnå regjeringsmakt i et kapitalistisk samfunn. Denne regjeringsstrategien er også kalt ministersosialisme. Som et revolusjonært sosialistisk parti er det ikke Rødts oppgave å administrere kapitalismen i regjeringsposisjon. « Det er litt trost at du ikke kjenner det partiet du åpenbart er glad i litt bedre, men her får du litt hjelp. Hva er det som er feil med demokratiske prosesser?
Stonegiant Skrevet lørdag kl 09:46 #19 Skrevet lørdag kl 09:46 Jeg er en ex-Rødt-stemmer, og det var spørsmålet om NATO-medlemskap som fikk meg til å endre mening. Jeg fokuserte mest på at Norge sender soldater for å drepe uskyldige mennesker i konflikter som ikke angår oss. Det mener jeg fortsatt, men nå ser jeg på det som et nødvendig onde for å få lov til å være med i verdens mektigste forsvarsallianse. Ja, vell så er vi USAs bitch, men det får så være. Krigen i Ukraina satte nye lys på denne saken, og jeg kunne ikke støtte Rødt noe mer. Rødt er det mest nasjonalistiske partiet over sperregrensen, og jeg har med årene blitt mer og mer globalist. 1 1
Snok1 Skrevet lørdag kl 11:44 #20 Skrevet lørdag kl 11:44 Apis skrev (2 timer siden): Hva er det som er feil med demokratiske prosesser? Demokratisk, my ass: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Ey4Bvj/roedts-utfordring-med-kommunismen?utm_source=iosapp&utm_medium=share Hvor mange revolusjoner kjenner du til som har skjedd som et resultat av demokratiske prosesser? Jeg skal hjelpe deg. Svaret er null. 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå