Gå til innhold

Om napping av bryn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende gjest

Jeg har noen hår som er liksom mellom brynene mine liksom. Skal jeg nappe dem selv om de ikke vises før man er nære innpå? Blir de synes bedre når de kommer tilbake hvis jeg napper dem? Napper dere hårene som er litt ned på nesa, selv om de er lyse? Jeg har fine bryn i utganspunktet og trenger ikke å nappe så mye, men jeg har noen hår på hver side (mot midten liksom) som står rett opp selv om jeg prøver å legge dem etter de andre hårene i øyenbrynene. Hvordan skal jeg nappe disse da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Løsningen for deg kan være en god øyenbrynsmascara, dvs. en gele som holder brynene på plass. Den børster du bare på litt om morgenen og da holder brynene seg pene hele dagen.

Hvis det bare er noen få hår så napper du dem vekk. Men er det mange så bruk en slik mascara så du ikke ødelegger brynenes naturlige form. Og er de mørke og kraftige så sørg for å tynn de ut skikkelig.

Jeg napper vekk alt selv om det bare er noen små fjon og det vokser ikke mer av den grunn.

Få ting kan ødelegge så mye for en kvinnes ansikt som for store kraftige bryn, hvis man da ikke liker lesbe-looken :blunke:

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla, du som er så inne på det her. Er det noen plasser i Oslo, som er bra, som gjør permanent napping av bryn? (det er jo et HERK å nappe)

Og vet du prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Milla, du som er så inne på det her.  Er det noen plasser i Oslo, som er bra, som gjør permanent napping av bryn?  (det er jo et HERK å nappe)

Og vet du prisen?

Det må i så fall være en klinikk som driver med elektrolyse. Jeg får mine bryn nappet på Beths Beauty Center og vedlikeholder selv med en spesialpinsett.

Vet ikke om noen som har fått fjernet øyebrynshår med elektrolyse.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyenbrynsmaskara er absolutt tingen!!! Tidligere holdt jeg på å bli GAL :evil: av de forb**** øyenbrynene som sto alle veier bortsett fra der de skulle ligge. Men etter at jeg startet å bruke øyenbrynsmaskare har jeg fått en bekymring mindre. Husker desverre ikke merket akkurat nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Slike finnes i de fleste merker nå for tiden, men Body Shop's make-up mekre Colourings har en som er i god kvalitet til ca. 70;- kroner.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva koster det å få dem nappa da?

For det er jo så kjedelig. Men det er kanskje lettere å vedlikeholde dem selv hvis noen har fiksa dem først. At det er gjort skikkelig og på rett måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Å få de nappet koster ca 100 kroner, og får du det gjort pent første gang så er det lett og vedlikeholde dem selv etterpå. Husk og invester i en god pinsett også med butt ende, ikke spiss.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Undrende gjest

Tusen takk Milla!!

Nå skal jeg løpe til The Body Shop og kjøpe denne øyenbrynsmascaraen. Den gir vel ingen farge den vel? Jeg har nok litt for mange slik at jeg kanskje ødelegger øyenbrynsformen hvis jeg begynner å nappe. Mine øyenbryn er ganske lyse så jeg trenger ikke tynne ut. Jeg liker ikke lesbelooken, og ikke har jeg den heller. Nå skal jeg bare på TheBody Shop og kjøpe denne, og da blir brynene mine perfekte! Sånn som resten av ansiktet mitt.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få ting kan ødelegge så mye for en kvinnes ansikt som for store kraftige bryn, hvis man da ikke liker lesbe-looken

Hehe.. Milla daaa.. Hva har du i mot lesber? Virker nesten som om du omtaler dem på en negativ måte hele tiden..

Uansett.. Jeg har lært noe nytt.. Øyenbrynsmascara jaaa...

Det var det den blanke mascaraen alle brukte på ungdomsskolen. "Den er sååå fantasktisk på øyenvippene" :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Tusen takk Milla!!

Nå skal jeg løpe til The Body Shop og kjøpe denne øyenbrynsmascaraen. Den gir vel ingen farge den vel?

Nei, den gir ikke farge. Reultatet blir både pent og naturlig, bare husk og ta litt på børsten av gangen.

Hyggelig å kunne hjelpe.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må pinsetten være butt og ikke spiss? Spiller det noen rolle altså?

Hehe.. Ja.. Forsøk å sikt deg inn på hvert enkelt hårstrå med en spiss pinsett du! Lettere å få tak i hårene med en pinsett som har en "butt" ende. :)

Dessuten syns jeg det er lettere å unngå å klype seg selv i skinnet rundt øynene. (det ekke så deilig akkurat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
Hvorfor må pinsetten være butt og ikke spiss? Spiller det noen rolle altså?

Bruker du en pinsett med spiss er det lett å klype fast i huden når du napper. Blødende småsår på øyelokket er ikke behagelig og heller ikke pent :-)

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Hva har du i mot lesber? Virker nesten som om du omtaler dem på en negativ måte hele tiden

Jeg har litt problemer med hvordan de ser ut. Hvis lesbene vil bli behandlet penere i dagens samfunn så er det lov å nappe bryn, fjerne kroppshår og en gang i blant ta seg en tur til frisøren. Jeg synes rett og slett av mange av dem er ekle.

Hvis de ikke så ut som menn så ville kanskje teorien om at lesber egentlig vil være menn forsvinne for godt.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Milla daa! Ikke dra alle under en kam!

Det er som om å si at alle muslimer er selvmordsbombere!

Det fins da "strighte" kvinner som også lar hår vokse her og der.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maskaraen til øyebrynene, som du får på Body shop kan du velge mellom tre "farger". Blank/ gjennomsiktig, og to med noe farge på.

Jeg har bryn som bare MÅ ha behandling, ellers ligger di i alle retninger etter fem minutter!!! Jeg har også noen heeelt lyse hår i enden på øyebrynene, inn mot midten. Disse står rett opp, eller rett ut eller litt rundt om kring... ser helt håpløst ut, selv om de ikke synes for andre en meg!! ;) Men jeg napper dem jeg! Det blir allikevel ikke flere av dem, heller ikke noe forskjell på dem.

Milla; ditt syn på lesber er temmelig ensporet du!! ;)

Jeg danser sammen med ei som er lesbisk, ho har med seg kjæresten bestandig. Begge disse er slanke, velkledde, sminkede, nappede (mer en jeg synes er skrekkelig pent!!) og skrekkelig opptatt av utseende. (noe som også medfører til div. kirurgiske inngrep, for at alt skal være så pent som mulig) og blide KVINNER! Ingenting mandig over noen av dem!

Det er forskjell på lesbiske kvinner i like stor grad som det er forskjell på hetrofile kvinner! Tror egentlig du VET det Milla! Det er derfor det virker sånn waco-provoserende når du generaliserer sånn.

Men ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Man skal behandle alle pent, selv om de ikke napper øyenbryn eller barberer seg på leggene, Milla. Hvis man ikke behandler andre pent fordi de tar andre valg enn deg, har du man problem.

Og man kan være ren selv om man ikke er "striglet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til Milla!

Hvor i verden kommer du med å være så fordomsfull?

Så alle kvinnfolka som ikke napperbryna sine, ser altså lesbisk ut i dine øyne? :-?

Jeg synes store bryn er fine så lenge de har en fin form. De gir en sjarmerende og romantisk look?

Hvorfor skal alle se likedanne ut?

Jeg gikk og fikk nappet mine øyenbryn i salong før, og resultatet ble veldig fint. Men etter et par måneder lot jeg mine mer naturlige bryn komme frem igjen, fordi det var liksom mer meg. Jeg napper litt slik at de får den rette formen, og jeg har fått flere tilbakemeldiger fra mannfolk om at det er finere enn å bare ha to tynne steker. Det er formenene det kommer an på!!! :ler:

Bustine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...