AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #141 Skrevet 18. juli 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere som klager så fælt drar aldri til syden eller? Såå varmt er det da virkelig ikke.. Det er jo varmt for å være Norge, men sammenlignet med sør- Europa er det jo bare vanlig sommervarme. Anonymkode: d6921...9e5 Nei, drar aldri til Syden fordi jeg tåler jo varmen dårlig Og dessuten, da jeg dro til Syden så var det mer enn nok AC rundt omkring. Her bor jeg i et trehus, der når det blir varm så blir det varm, da forsvinner ikke varmen igjen før jeg lufter alle vinduer kl. 1 om natten. Inne er det 33 grader. Sånn var det aldri i Syden, den tiden jeg fremdeles tålte varme. Anonymkode: ad4b4...3f6 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #142 Skrevet 18. juli 2025 Ludovica- skrev (2 timer siden): Joda og jeg forstår at ikke alle trives med varme men jeg syns bare det blir så voldsomt med syting og klaging over noe som fort snur. Når man tenker at året har 12 måneder så er det ikke akkurat en langvarig plage. Jeg har ikke sagt at man aldri kan klage Men jeg syns det er sutrete og klage over noe som uansett er ganske kortvarig. Snart er det over og vi får regn vind og høst. Jeg synes du er en av de som har sutret og klaget mest i denne tråden. Vi andre koser oss med et fellesskap i å ikke tåle varme. 😂 Anonymkode: ad4b4...3f6 7 3
K.B. Skrevet 18. juli 2025 #143 Skrevet 18. juli 2025 34 grader her nå. Utrolig deilig. Håper det varer lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #144 Skrevet 18. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke hvem du snakker til jeg men jeg kan ikke roe ned. For meg er det krise fordi jeg er inne i de neste hektiske ukene i året. Og så får jeg ikke gjort jobben min! Frustrerende Anonymkode: 1db32...a6f Fordi? Anonymkode: 54851...d10
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #145 Skrevet 18. juli 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere som klager så fælt drar aldri til syden eller? Såå varmt er det da virkelig ikke.. Det er jo varmt for å være Norge, men sammenlignet med sør- Europa er det jo bare vanlig sommervarme. Anonymkode: d6921...9e5 Nei, har vært to turer i syden. Og det er på vinteren. Med passe temp ca 20 grader pluss minus. Å reise til syden på sommeren har aldri falt meg inn å vurdere engang Anonymkode: af824...2a7 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #146 Skrevet 18. juli 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi? Anonymkode: 54851...d10 Fordi hva? Anonymkode: 1db32...a6f 2
Ludovica- Skrevet 18. juli 2025 #147 Skrevet 18. juli 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes du er en av de som har sutret og klaget mest i denne tråden. Vi andre koser oss med et fellesskap i å ikke tåle varme. 😂 Anonymkode: ad4b4...3f6 Nja jeg bare svarer på alle de som svarer meg. 😀
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #148 Skrevet 18. juli 2025 Ludovica- skrev (2 timer siden): Jeg har ikke sagt at man aldri kan klage Men jeg syns det er sutrete og klage over noe som uansett er ganske kortvarig. Snart er det over og vi får regn vind og høst. En lungebetennelse, influensa, eller et forstuet bein er også kortvarige plager, men det kan være slitsomt å håndtere mens det står på 😉 Men altså, det er jo ikke slik at enten elsker man varmen, eller så hater man den. Og det er ikke slik at enten er det kokende temperatur, eller regn og vind, om sommeren. Jeg tror de aller fleste foretrekker en mellomting mellom 15 og 30 grader. Anonymkode: 72591...3ee 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #149 Skrevet 18. juli 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og jeg tenker at alle som nyter snø, kulde og mørke er psykopater. Noe galt må det være når man like å utsette seg for tortur, liksom. Grunnen til at det blir flere klager på kulde og vinter er jo at det varer en liten evighet. 9 måneder gjerne, noen ganger lenger, andre ganger heldigvis litt kortere. Og når vi klager så blir vi ikke akkurat møtt med forståelse og sympati vi heller. Det er gjerne latterliggjøring, eller kommentarer som at såpass får vi tåle. Eller råd om å flytte. Og det kan faktisk dere kuldeelskende sommerhatere gjøre også. Svalbard, og Jan Mayen er sikkert fint nå. Vil dere sørover så kan dere lage dere et lite samfunn på Bouvetøya. Anonymkode: 90277...ed2 Det stemmer virkelig ikke at vinteren varer 9 mnd i Norge! Kanskje i nord, men ikke andre plasser. Stort sett de siste årene så kommer ikke snøen før i desember, så kommer den og går frem til midten av/slutten av mars. Før og etter dette så er det sjelden kuldegrader. Mørketiden begynner heller ikke før midtveis om høsten, og da starter det med å bli mørkt i 19 tiden, da er det sånn en god stund før det blir mørkt omtrent hele døgnet. Så begynner dette og avta igjen midtveis i februar. Så at vi har så mye mørke, vinter og kulde her som sommerelskere skal ha det til er faktisk bare tull. Anonymkode: 57a7b...47a 8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #150 Skrevet 18. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke hvem du snakker til jeg men jeg kan ikke roe ned. For meg er det krise fordi jeg er inne i de neste hektiske ukene i året. Og så får jeg ikke gjort jobben min! Frustrerende Anonymkode: 1db32...a6f Arbeidsgiver skal legge til rette for et godt arbeidsmiljø, inkl temperatur på arbeidsplassen. Hva sier arbeidsgiver? Anonymkode: 31ccb...838
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #151 Skrevet 18. juli 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det stemmer virkelig ikke at vinteren varer 9 mnd i Norge! Kanskje i nord, men ikke andre plasser. Stort sett de siste årene så kommer ikke snøen før i desember, så kommer den og går frem til midten av/slutten av mars. Før og etter dette så er det sjelden kuldegrader. Mørketiden begynner heller ikke før midtveis om høsten, og da starter det med å bli mørkt i 19 tiden, da er det sånn en god stund før det blir mørkt omtrent hele døgnet. Så begynner dette og avta igjen midtveis i februar. Så at vi har så mye mørke, vinter og kulde her som sommerelskere skal ha det til er faktisk bare tull. Anonymkode: 57a7b...47a Til og med i en tråd om klaging over heten, greier vinter-sutrerene å ta over. 😂 Midt i steikende heten sitter de og utbroderer om vinteren de ikke liker. Anonymkode: ad4b4...3f6 10 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #152 Skrevet 18. juli 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere som klager så fælt drar aldri til syden eller? Såå varmt er det da virkelig ikke.. Det er jo varmt for å være Norge, men sammenlignet med sør- Europa er det jo bare vanlig sommervarme. Anonymkode: d6921...9e5 Aldri i syden nei! Anonymkode: ae777...fe7 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #153 Skrevet 18. juli 2025 Hvis værmeldingen lyver og der ikke blir bedre neste uke... Da klikker jeg!! Jeg hater varme, dette er tortur! Har ikke vært ute siden mandag. Anonymkode: db313...bd1 9 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #154 Skrevet 18. juli 2025 22.5 ute og 22.5 inne, klarer ikke sitte noe særlig i sola. Har fått ned innetemperaturen med gjennomtrekk i dag, var 26 inne og 19 ute da jeg stod opp. Har ikke AC/varmepumpe, ned med gardinene når ettermiddagssolen treffer vinduene, alle er glade 😃 Anonymkode: 13224...7a2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #155 Skrevet 18. juli 2025 Har lengtet etter dette. Ja, det blir litt heftig av og til, men du verden så herlig å kunne bade og kose seg hver eneste dag 😍 Så må jo innrømme at jeg er en av de som ønsker de såkalte klimaendringene velkommen om det gir oss flere slike varme soldager med muligheter for deilige dager på stranden. Og det positive er jo at man ikke behøver å reise til syden, og dermed blir det færer flyreiser og mindre utslipp. Vi har da mer enn nok måneder i året med drittvær i Norge. Det er jo fader meg vinter i 7-8 måneder! Dette fotjener vi folkens! Nyt! PS! Sett på aircondition på varmepumpa, bruk solskjerming på vinduene, så blir det svalt og godt inne i huset også Anonymkode: 8bafc...5d8 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #156 Skrevet 18. juli 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis værmeldingen lyver og der ikke blir bedre neste uke... Da klikker jeg!! Jeg hater varme, dette er tortur! Har ikke vært ute siden mandag. Anonymkode: db313...bd1 Blir med å klikker jeg og! Anonymkode: 1db32...a6f 7 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #157 Skrevet 18. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har lengtet etter dette. Ja, det blir litt heftig av og til, men du verden så herlig å kunne bade og kose seg hver eneste dag 😍 Så må jo innrømme at jeg er en av de som ønsker de såkalte klimaendringene velkommen om det gir oss flere slike varme soldager med muligheter for deilige dager på stranden. Og det positive er jo at man ikke behøver å reise til syden, og dermed blir det færer flyreiser og mindre utslipp. Vi har da mer enn nok måneder i året med drittvær i Norge. Det er jo fader meg vinter i 7-8 måneder! Dette fotjener vi folkens! Nyt! PS! Sett på aircondition på varmepumpa, bruk solskjerming på vinduene, så blir det svalt og godt inne i huset også Anonymkode: 8bafc...5d8 Jeg liker drittvær jeg 😀 Anonymkode: 1db32...a6f 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #158 Skrevet 18. juli 2025 Jeg elsker det! Er så lykkelig akkurat nå. Det eneste er at det er ganske svett inni leiligheten, men jeg er nesten ikke hjemme etter jobb. Går fjellturer (luften er kjøligere på topper), har sovet flere netter ute, sitter i diverse hager eller terrasser eller på stranden. Bader mye. Dere har selvfølgelig lov til å klage, men det høres ut som en kjip mental tilstand å leve i. Jeg liker ikke kulde, men er da ute i snøen fordet om, bare innpakket. Anonymkode: 0b29f...0d8 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #159 Skrevet 18. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg elsker det! Er så lykkelig akkurat nå. Det eneste er at det er ganske svett inni leiligheten, men jeg er nesten ikke hjemme etter jobb. Går fjellturer (luften er kjøligere på topper), har sovet flere netter ute, sitter i diverse hager eller terrasser eller på stranden. Bader mye. Dere har selvfølgelig lov til å klage, men det høres ut som en kjip mental tilstand å leve i. Jeg liker ikke kulde, men er da ute i snøen fordet om, bare innpakket. Anonymkode: 0b29f...0d8 Går det an å ta av seg huden altså? Anonymkode: ad4b4...3f6 8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #160 Skrevet 18. juli 2025 Stå opp kl 7, ta et morgenbad og nyt. Når kvelden kommer ta et kveldsbad. Disse dagene er magiske. Anonymkode: bf53f...8b5 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå