Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere som klager så fælt drar aldri til syden eller? Såå varmt er det da virkelig ikke.. Det er jo varmt for å være Norge, men sammenlignet med sør- Europa er det jo bare vanlig sommervarme. 

Anonymkode: d6921...9e5

Nei, jeg reiser aldri til sydligere strøk nettopp fordi alt over 24 grader gir meg sterkt ubehag. 

Anonymkode: df8e7...8a0

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange har ferie, og vil gjerne finne på ting. Det er det rett og slett for varmt til, om man ikke er ved en strand. 

Både barn og voksne sover dårlig, og humøret blir litt deretter. Blir til at man nærmest går rundt i koma hele dagen. Ikke så ideelt for familiekos. Selvfølgelig tar man seg sammen så godt man kan, men dog.

Og de som er på jobb, og gjerne har ekstra mye å gjøre fordi mange er på ferie, har det heller ikke så godt.

Jeg elsker høst og vinter. Men ser FB-feeden min da er full av klager over snø og kulde. De samme som syter og klager hvert eneste år. Kulde er vakkert, med, stjerner, måne og nordlys. Vinterstormer er spennende. Og snømåking og vedbæring er god trim. Pledd, te, stearinlys og fyr i ovnen er koselig 😄. 31 varmegrader finnes ikke koselig 😄

Anonymkode: 239bb...db9

Joda og jeg forstår at ikke alle trives med varme men jeg syns bare det blir så voldsomt med syting og klaging over noe som fort snur. Når man tenker at året har 12 måneder så er det ikke akkurat en langvarig plage. 

Det er fint for deg at du aldri føler behov for å klage på noe som helst.

Jeg er derimot av den formening at man har lov til å ha noen minutter med selvmedlidenhet nå og da, gjerne ispedd litt galgenhumor, mens man finner ut beste måte å håndtere et problem på.

Anonymkode: 72591...3ee

Jeg har ikke sagt at man aldri kan klage :) Men jeg syns det er sutrete og klage over noe som uansett er ganske kortvarig. Snart er det over og vi får regn vind og høst. 

Skrevet

Vinteren er også bare midlertidig, all den tid det alltid blir vår igjen.

Når vi som synes varme er ubehagelig tåler å høre kuldehaterne sutre i månedsvis, får jammen kuldehaterne tåle de få dagene i året vi som blir for varme sutrer litt. De sutrer tross alt langt mer og oftere enn oss.

Jeg er ikke helt enig med poenget ditt her. Vinteren er langvarig og i et land som Norge er det meste at tiden løpet av et år kaldt/mørkt/vått alt ettersom. Som du sier- månedsvis. Noen dager med sommer og varme er ikke månedsvis. Jeg hadde og skjønt misnøyen om det pågikk i lang tid. Men når sommeren varer såpass kort (ikke en gang flere måneder eller til og med uker) så syns jeg man får bite tenna litt sammen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vel. Tenker at de som nyter denne varmen egentlig må være skjulte psykopater!

Et tips til dere andre, ta en dusj som det siste dere gjør før dere legger dere. Den dusjen skal være så kald som dere orker før det blir ubehagelig, så skal dere stå der til dere kjenner at dere blir kalde helt inn til beinet. Så går dere rett i seng uten å gjøre noe annet. Når dere da har vifte på dere så klarer ikke kroppen å varme seg opp. Jeg gjør dette vær kveld og sover som normalt. Av og til våkner jeg av at jeg fryser og må ha litt dyne over meg.

Anonymkode: 57a7b...47a

Og jeg tenker at alle som nyter snø, kulde og mørke er psykopater. Noe galt må det være når man like å utsette seg for tortur, liksom.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vinteren er også bare midlertidig, all den tid det alltid blir vår igjen.

Når vi som synes varme er ubehagelig tåler å høre kuldehaterne sutre i månedsvis, får jammen kuldehaterne tåle de få dagene i året vi som blir for varme sutrer litt. De sutrer tross alt langt mer og oftere enn oss.

Grunnen til at det blir flere klager på kulde og vinter er jo at det varer en liten evighet. 9 måneder gjerne, noen ganger lenger, andre ganger heldigvis litt kortere. Og når vi klager så blir vi ikke akkurat møtt med forståelse og sympati vi heller. Det er gjerne latterliggjøring, eller kommentarer som at såpass får vi tåle. Eller råd om å flytte. Og det kan faktisk dere kuldeelskende sommerhatere gjøre også. Svalbard, og Jan Mayen er sikkert fint nå. Vil dere sørover så kan dere lage dere et lite samfunn på Bouvetøya. 

Anonymkode: 90277...ed2

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Ludovica- skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke helt enig med poenget ditt her. Vinteren er langvarig og i et land som Norge er det meste at tiden løpet av et år kaldt/mørkt/vått alt ettersom. Som du sier- månedsvis. Noen dager med sommer og varme er ikke månedsvis. Jeg hadde og skjønt misnøyen om det pågikk i lang tid. Men når sommeren varer såpass kort (ikke en gang flere måneder eller til og med uker) så syns jeg man får bite tenna litt sammen. 

Noen av oss klarer å ta oss sammen og nyte mange mnd med vinter 😉. En god grunn til å bo i Norge. Vi biter tenna sammen, nyter det vakre vinterlyset, adventstid, jul, påske, går på ski, barna koser seg med å leke i snøen. Masse aktiviteter man kan drive på med. Blir kjedelig i sommerferien når verken barn eller voksne har energi og humør pga varmen.

• Liker 4
Skrevet

Det er heeeelt jævlig. 

Når det er så varmt som nå blir jeg helt tømt, ass, kroppen kjemper en tøff kamp om å holde temperaturen nede og all energien går til det. 

Og når jeg ikke får sove godt nok heller fordi det er altfor varmt på soverommet I tillegg, blir jeg altså så sur og gretten at fy. 

Takke meg til mellom 20-23 grader heller. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dere som klager så fælt drar aldri til syden eller? Såå varmt er det da virkelig ikke.. Det er jo varmt for å være Norge, men sammenlignet med sør- Europa er det jo bare vanlig sommervarme. 

Jeg drar selvsagt aldri til Syden,tror du at jeg er så dobbeltmoralsk? 

Anonymkode: 1db32...a6f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og jeg tenker at alle som nyter snø, kulde og mørke er psykopater. Noe galt må det være når man like å utsette seg for tortur, liksom.

Grunnen til at det blir flere klager på kulde og vinter er jo at det varer en liten evighet. 9 måneder gjerne, noen ganger lenger, andre ganger heldigvis litt kortere. Og når vi klager så blir vi ikke akkurat møtt med forståelse og sympati vi heller. Det er gjerne latterliggjøring, eller kommentarer som at såpass får vi tåle. Eller råd om å flytte. Og det kan faktisk dere kuldeelskende sommerhatere gjøre også. Svalbard, og Jan Mayen er sikkert fint nå. Vil dere sørover så kan dere lage dere et lite samfunn på Bouvetøya. 

Anonymkode: 90277...ed2

En vinter er lang og man vet det blir kaldt og kan planlegge å dra til varmere strøk. Varmen nå kom plutselig og uventet, kan ikke få ferie og evakuere for et par uker. Så da klager vi mer for å glede slike som deg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En vinter er lang og man vet det blir kaldt og kan planlegge å dra til varmere strøk. Varmen nå kom plutselig og uventet, kan ikke få ferie og evakuere for et par uker. Så da klager vi mer for å glede slike som deg. 

Varmen kommer overaskende nok stort sett en gang løpet av sommermånedene. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Denne varmen har vært varslet i avisene i ukesvis ...

Anonymkode: 31ccb...838

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Denne varmen har vært varslet i avisene i ukesvis ...

Anonymkode: 31ccb...838

Kan likevel ikke få lagt om ferien pga det. Så som sagt: jeg klager. Ikke noe folk foreslår er enkelt å få til . 

• Liker 4
Skrevet

Enig! Det er veldig varmt, litt mer enn det jeg tåler. Her er varmepumpe, altså aircondition løsningen. Vi skrur den på og holder oss inne når det er verst. Er mye ute om formiddagen og kvelden når det er litt kjøligere. Ungene har badebasseng, oppblåsbart plast basseng i hagen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Deilig så lenge man har air condition, varmepumpe... Jeg har sovet i boden i kjelleren jeg.

Anonymkode: 4afcb...430

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker varmen. Det er vinter nesten hele året, hvorfor klager du?

Det er jo du som alltid får viljen din, ikke oss som faktisk liker varmen.

Anonymkode: 43bc1...f07

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg bor ikke i Norge fordi jeg er så jævla glad i kulde. Jeg bor her fordi jeg er født her

Denne varmen er MAKS 2 uker. Ro ned. Det er tidsnok regn, slaps og snø

Anonymkode: 54851...d10

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Altså, jeg bor ikke i Norge fordi jeg er så jævla glad i kulde. Jeg bor her fordi jeg er født her

Denne varmen er MAKS 2 uker. Ro ned. Det er tidsnok regn, slaps og snø

Anonymkode: 54851...d10

Jeg vet ikke hvem du snakker til jeg men jeg kan ikke roe ned. For meg er det krise fordi jeg er inne i de neste hektiske ukene i året. Og så får jeg ikke gjort jobben min! Frustrerende 

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nope, aldri vært i "syden". Reiser jeg på ferie utenlands så skjer ikke det i de varmeste sommermånedene. Reiser vår eller høst i så fall.

Anonymkode: 6b32e...763

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Et lite tips til dere som ikke har noe å kjøle ned soverom med:

Frys et par kjøleelementer og legg i senga. Putt dem i brødposer, sånn at det ikke blir fukt og kondens. Kjøp mange, sånn at du alltid har noen frosne klar 🙂. Det er i hvertfall en billig løsning. Glad jeg har varmepumpe på soverommet 😄

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ludovica- skrev (1 time siden):

Og jeg mener at når man velger å fortsette å bo i Norge, der mesteparten av året er kjølig, vått og/eller kaldt, kan man drite i å sutre over det - eller i det minste la oss som foretrekker typisk norsk vær få sutre i fred når det er hetebølge i stedet for å sutre over at vi sutrer i tillegg til å selv sutre over det såkalte drittværet resten av året.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og jeg mener at når man velger å fortsette å bo i Norge, der mesteparten av året er kjølig, vått og/eller kaldt, kan man drite i å sutre over det - eller i det minste la oss som foretrekker typisk norsk vær få sutre i fred når det er hetebølge i stedet for å sutre over at vi sutrer i tillegg til å selv sutre over det såkalte drittværet resten av året.

Jeg har ikke sutret over været i det hele tatt. Skjønner ikke helt poenget ditt? Når man er fra Norge er det naturlig å bo i Norge uansett vær.  De færreste har mulighet til å drive å flytte rundt etter hvordan været er. Det skjønner du og. Så da får man tilpasse seg. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...