Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg ELSKER varmen!❤️☀️ Det finnes faktisk ingenting bedre enn å ta et kveldsbad på varme sommerkvelder. Gå og sitte ute i sommerkjole på kveldstid uten å fryse. Priceless. 

Jeg tror kroppen min har feil temperatur, for jeg synes bare det er behagelig om nettene også jeg. Dette nytes, for jeg fryser ni måneder i året. 

Anonymkode: d6921...9e5

Jeg har kommet frem til at jeg er født i feil land. Jeg burde komme fra en eller annen tropisk øy, hvor jeg kan nyte varme året rundt. For meg er det det å sitte ute til langt på kveld som er det deiligste. I tynn sommerkjole, uten å fryse, uten å bekymre seg for at det plutselig begynner å regne. Og å kunne gå ut på morgenen uten å ha med seg paraply og jakke, fordi været er så lunefullt. Jeg skulle gjerne hatt det som dette hele sommeren, og mer til. Men med tanke på at vi har vinter som varer minst 9 måneder, og det sjelden er så bra vær om sommeren, spørs det om jeg ikke må prøve å finne meg en plass i utlandet snart. 

Anonymkode: 90277...ed2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det klages og sutres vanvittig mye. Jeg skjønner at ikke alle elsker varme men hallo ta dere sammen. Det er tross alt snakk om en svært kort periode løpet av et helt år. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Ludovica- skrev (17 minutter siden):

Det klages og sutres vanvittig mye. Jeg skjønner at ikke alle elsker varme men hallo ta dere sammen. Det er tross alt snakk om en svært kort periode løpet av et helt år. 

Hva hjelper det da? Det er vondt her og nå, aksepter det! Det kom akkurat når jeg har sommerens travleste tid på jobb så for meg er det krise. 

Anonymkode: 1db32...a6f

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Ludovica- skrev (20 minutter siden):

Jeg hverken klager eller sutrer.  Jeg har problemer med temperaturreguleringen, og tåler ikke når utetemperaruren overstiger 23/24 grader i skyggen. Det er bare slik det er, jeg er vant til det, og det er ikke noe jeg snakker høyt om.

For meg er slike varmeperioder mer begrensende enn de strengeste corona-restriksjonene var.  Da kunne jeg i det minste gå ut i egen hage, det kan jeg ikke når lufttemperaturen er så høy i skyggen.

Likevel har jeg stor sympati for de som klager nå.  Jeg vet hvordan de har det, og det er ikke godt å ha det slik.

Og det er ikke bare å ta seg sammen når man sliter.  

Anonymkode: 72591...3ee

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ludovica- skrev (31 minutter siden):

Med mindre du aldri klager over vær eller temperatur kan du feie for egen dør.

Anonymkode: df8e7...8a0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Ludovica- skrev (34 minutter siden):

Klager du på kulden?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Klager du på kulden?

Nei tåler kulde ganske godt. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Med mindre du aldri klager over vær eller temperatur kan du feie for egen dør.

Å klage over noe som er langvarig er greit. Sutre og bære seg over noe som er veldig midlertidig er unødvendig. Hjelpes. 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva hjelper det da? Det er vondt her og nå, aksepter det! Det kom akkurat når jeg har sommerens travleste tid på jobb så for meg er det krise. 

Det går fort over. Tross alt bare midlertidig. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hverken klager eller sutrer.  Jeg har problemer med temperaturreguleringen, og tåler ikke når utetemperaruren overstiger 23/24 grader i skyggen. Det er bare slik det er, jeg er vant til det, og det er ikke noe jeg snakker høyt om.

For meg er slike varmeperioder mer begrensende enn de strengeste corona-restriksjonene var.  Da kunne jeg i det minste gå ut i egen hage, det kan jeg ikke når lufttemperaturen er så høy i skyggen.

Likevel har jeg stor sympati for de som klager nå.  Jeg vet hvordan de har det, og det er ikke godt å ha det slik.

Og det er ikke bare å ta seg sammen når man sliter.  

Det hjelper heller ikke sutre og syte over noe som uansett ikke varer særlig lenge. Da får man heller forsøke å finne måter å gjøre det beste ut av. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Adrenalina1 skrev (1 time siden):

Det er bare folk som er frysepinner med dårlig blodsirkulasjon som elsker denne vanvittige varmen.

Ja. 

Må si at det finnes frysepinner som har dårlig temperaturregulering begge veier da. Jeg er en slik. Klager ikke over at det er bikkjekaldt for da tar jeg bare på meg ull. Bruker fotvarmere + to par ullsokker utenpå hverandre og har følgelig vinterstøvler som er et par nr større enn min vanlige størrelse. 

Når det er kaldt, går det an å kle på seg. Legge seg under dyna. Og fyre i ovnen og drikke kakao ❤️

Nå får jeg ikke gjort mye annet enn å sitte naken på badet (minst kokvarme rommet) på en lite sexy måte og scrolle. Kunne gått og badet for jeg fryser lett i vann. Men det virker uendelig langt nå og jeg orker ikke gå hele veien hjem igjen før sent på kvelden.

Anonymkode: 7a25e...a0d

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Ludovica- skrev (19 minutter siden):

Å klage over noe som er langvarig er greit. Sutre og bære seg over noe som er veldig midlertidig er unødvendig. Hjelpes. 

Det hjelper heller ikke sutre og syte over noe som uansett ikke varer særlig lenge. Da får man heller forsøke å finne måter å gjøre det beste ut av. 

Godt det ikke er du som er sjef over hva folk skal ytre og føle. Så da klager jeg enda mer fordi våre følelser ikke er like viktig som dine. 

Forbanna drittvarme! Håper det blir ti år til neste varme sommer og at gjennomsnittstemperaturen blir 15 grader. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Må være grusomt for damer å gå rundt med BH i disse tider. Hadde jeg vært dame hadde jeg droppet BH. 

Anonymkode: 5b688...d16

Å gå i bikini er ganske greit.

Anonymkode: b6479...e27

AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn klager alltid. Blir aldri fornøyd. Var varmt på 1900-tallet også. Da kalte de uken for Hætvikun og kunne vare i 2-3 uker. Da ble slåtten tatt, høyet tørket og bært inn på låver. Tung jobb i 30 gr, men de klaget ikke. Etterpå hoppet de alle i havet, elven eller vannet og badet. Ingen snakket om klimakriser da, det var helt normalt. 

Anonymkode: 5b48e...51d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er litt medieskapt dette at "alle" elsker 30 grader og oppover. De fleste varmeelskere jeg kjenner synes det er litt for mye nå. 

Anonymkode: 897e2...4a5

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

"Ååååååå så deilig og varmt!" I nyhetene. Helt fantastisk! Deilig, deilig, deilig...,bla, bla, BLÆH!!!!!

Er folk helt tullerusk?  Og hvorfor bor de i Norge i utgangspunktet?

Hva faen? Når ble 30 grader fantastisk???? Har folk det så varmt i stua si til vanlig eller??????

Faensjævlafuckings hete! 

Gleder meg til vinteren. Bare et par mnd igjen....

Anonymkode:

Det er ingen som er tullerusk her, men vi har ulike utgangspunkt. Som revmatiker er denne sommeren sårt etterlengtet, og at jeg kan bevege meg smertefritt gir en frihetsfølelse som jeg ikke har kjent på flere år. Kjølige temperaturer, regn og vind gir bare smerter, og det er vanskelig/vondt bare å stå opp om morgenen, eller å gå over gulvet.. Når dette er hverdagen for mange i 9-10 måneder av året kan sikkert du også forstå, at noen setter pris på varmen uten at de er gale for det. Sol og saltvann gjør underverker for eksem også, så sikkert mange som er takknemlig for det også.

Jeg har full forståelse for at heten ikke er for alle, men dere kan jo trøste dere med at om en måneds tid er det sikkert like kaldt og jævlig som vanlig, og jeg med flere andre kronikere har funnet veien tilbake til sofaen med varmeteppene våres 😅

Anonymkode: 84d57...33a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hater varmen og at det er altfor varmt inne. Både hunden og jeg hater det så inderlig. Går ikke ann å gå turer annet enn mellom 00 og 07 pga at hunden min viser alle tegn på ubehag resten av døgnet og når vi er på tur så er blindingen aktiv pga av varme og jeg ser ikke ut grunnet bitt.

Nei, holder med 20 grader og overskyet for min del. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Ludovica- skrev (42 minutter siden):

Mange har ferie, og vil gjerne finne på ting. Det er det rett og slett for varmt til, om man ikke er ved en strand. 

Både barn og voksne sover dårlig, og humøret blir litt deretter. Blir til at man nærmest går rundt i koma hele dagen. Ikke så ideelt for familiekos. Selvfølgelig tar man seg sammen så godt man kan, men dog.

Og de som er på jobb, og gjerne har ekstra mye å gjøre fordi mange er på ferie, har det heller ikke så godt.

Jeg elsker høst og vinter. Men ser FB-feeden min da er full av klager over snø og kulde. De samme som syter og klager hvert eneste år. Kulde er vakkert, med, stjerner, måne og nordlys. Vinterstormer er spennende. Og snømåking og vedbæring er god trim. Pledd, te, stearinlys og fyr i ovnen er koselig 😄. 31 varmegrader finnes ikke koselig 😄

Anonymkode: 239bb...db9

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh deilig i dag. Viser bare 29 på gradestokken.  I går viste den 37, og i sentrum 32.  Da dro jeg på shopping bare for å finne  et kjølig sted å være

Anonymkode: af824...2a7

AnonymBruker
Skrevet

Vel. Tenker at de som nyter denne varmen egentlig må være skjulte psykopater!

Et tips til dere andre, ta en dusj som det siste dere gjør før dere legger dere. Den dusjen skal være så kald som dere orker før det blir ubehagelig, så skal dere stå der til dere kjenner at dere blir kalde helt inn til beinet. Så går dere rett i seng uten å gjøre noe annet. Når dere da har vifte på dere så klarer ikke kroppen å varme seg opp. Jeg gjør dette vær kveld og sover som normalt. Av og til våkner jeg av at jeg fryser og må ha litt dyne over meg.

Anonymkode: 57a7b...47a

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ludovica- skrev (50 minutter siden):

Det er fint for deg at du aldri føler behov for å klage på noe som helst.

Jeg er derimot av den formening at man har lov til å ha noen minutter med selvmedlidenhet nå og da, gjerne ispedd litt galgenhumor, mens man finner ut beste måte å håndtere et problem på.

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere som klager så fælt drar aldri til syden eller? Såå varmt er det da virkelig ikke.. Det er jo varmt for å være Norge, men sammenlignet med sør- Europa er det jo bare vanlig sommervarme. 

Anonymkode: d6921...9e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ludovica- skrev (54 minutter siden):

Vinteren er også bare midlertidig, all den tid det alltid blir vår igjen.

Når vi som synes varme er ubehagelig tåler å høre kuldehaterne sutre i månedsvis, får jammen kuldehaterne tåle de få dagene i året vi som blir for varme sutrer litt. De sutrer tross alt langt mer og oftere enn oss.

• Liker 8
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...