Gjest Gjest_Hannah_* Skrevet 23. mars 2006 #1 Skrevet 23. mars 2006 Hei! Jeg og min kjære har tenkt oss på en weekendtur til Stockholm i slutten av april. Noen som har vært der og som har noen anbefalinger til hva vi kan gjøre der? Hannah
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #2 Skrevet 23. mars 2006 Spørs hva dere liker å gjøre. Men shopping og uteliv på Södermalm ville jeg anbefalt. Ta en tur ut på Skeppsholmen. Gå i Gamla Stan. Vasaskip-museet er kjempefint. Stockholm er en fin by:-)
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #3 Skrevet 24. mars 2006 Jeg anbefaler www.saturdaynightfever.se det var utrolig herlig! Hvis dere vil ut å danse etterpå så er det super oppladning Men en opplevelse uansett altså. Ellers er jo Stockholm en herlig by for det meste, shopping med NK f.eks. Zara ligger like ved I april er sikkert været brukbart også og da vil jeg absolutt anbefale en sightseeingtur med båt, det avgår en rekke forskjellige like ved rådhuset!
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #4 Skrevet 26. mars 2006 Fant en shoppingguide til Stockholm: http://expressen.se/index.jsp?a=418002 Jeg var i Stockholm for første gang i høst. En fantastisk fin by! Slår Oslo ned i støvlene, glatt...! Ikke tilbring all deres tid i området rundt Drottinggatan; H&M finnes i Norge også... Anbefaler dere å rusle rundt i Gamla Stan, og Söder. Masse koselige små butikker, og romantisk atmosfære. Ellers har vi jo Östermalm/Stureplan, med dyre designerbutikker. Ta Katarinaheisen (den ligger rett nedenfor der Söder begynner, på den plassen som heter Slussen), på toppen av den får dere nydelig utsikt over byen. Man kan visst også gå opp i Statshustårnet, der er visst utsikten også kjempefin. Vandre rundt i Kungsträdgården, en koselig park midt i byen. HUSK FOTOAPPARAT! God tur!
Gjest Blære ikke reg Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 Reise ut til Kaknestornet, litt utenfor sentrum. Utkikkstårn med heis helt opp. Fantastisk utsikt. Ellers så vil jeg annbefale å ta T-banen til Alvik derifra tar dere en bytrikk som heter Tverrbanan, denne går over bruer holmer og øyer med mer, fantastisk utsikt over Stokholm, annbefales på det varmeste
apple Skrevet 27. mars 2006 #6 Skrevet 27. mars 2006 Ta turen innom Lush i Götgatan 26, Vasagatan 1 eller Stureplan 15.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #7 Skrevet 27. mars 2006 Lush ja! Det har de på togstasjonen, enklest å finne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå