Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er veldig glad i jobben min til tross for elendig lønn og dårlige arbeidstider. Har fantastiske kolleger og ledere. Ledelsen ser når jeg trenger noe nytt å utfordre meg på og gir meg muligheten til det.

På sommeren kan jeg mislike jobben litt. Det er den desidert mest krevende og ufine kundegruppen, og spesielt nordmenn på ferie er krevende. Jobber i reiselivsbransjen i Norge. 

Anonymkode: 196a1...5ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker jobben min, men har altfor mye stress og for lite lønn. Mye overtid og egentlig aldri helt fri. 

Har jobbet i samme selskap i snart 20 år og stortrives med kollegaene mine.  Er usikker på om jeg  orker å stå i denne jobben i mange år til og vurderer å bytte, men vet ikke hva jeg vil gjøre istedenfor.

Nå har jeg en jobb som er som "dritten imidten".  Så jeg har alt ansvaret, både ut mot kunde og intern. Men jeg råder ikke over ressursene og dermed liten mulighet til å påvirke egne leveranser. Tidvis svært frustrende, men skikkelig rush når man virkelig får det til. 

Anonymkode: 655fe...2e4

AnonymBruker
Skrevet

Har et elsk-hat forhold til jobben. Er lei "hamsterhjulet" og alle ord-onanistene på jobb. Lange møter som kunne vært en e-post. Store prosjekter som bare renner ut i sanden. Systemer som ikke snakker sammen. Samme problemstillinger nå som for 20 år siden. Noen mellomledere som like gjerne kunne ha pissa på stolfoten for å markere seg.

Samtidig har jeg veldig gode kollegaer, jeg får jobbe mye for meg selv, jeg kan det jeg driver på med, har opparbeidet et godt rykte for å levere, og vi har fleksitid. 

Anonymkode: 054eb...5e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja helt ok. Jeg liker endel av oppgavene mine, og noen av kollegene. Det verste her er leder- hun vet jeg ikke hvor jeg har. Usikker på om hun liker meg noen ganger. 

Også litt slitsomt her med folk som skal jobbe 100% HELE tida, uten et minutts pause omtrent. Nå på sommeren hvor det er stille og rolig er det noen som får helt fnatt, mens jeg syns det er helt ok. Det kommer tidsnok perioder her hvor man ikke rekker å puste omtrent før neste runde med oppgaver kommer, så at sommeren er "lat" det er helt ok for meg altså. 

Men er vel mer der at jobb er ok, den er stabil og grei og så får alt annet i livet være spennende :) 

Anonymkode: cc6b1...019

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig ikke, rent faglig , men det er (svært) godt betalt og jeg har enorm frihet (kan sitte fysisk og jobbe hvor som helst – hvilket jeg også gjør til en stor del).
Selv om jeg ikke liker jobben min lever jeg helt fint med den. 🙂

Anonymkode: 01a82...d1a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forsåvidt en interessant jobb, men det er alltid så hektisk at det går ut over helsa. Det er stressende uansett tid på året og til tross for at jeg sier ifra så hører ikke min leder på når jeg sier det er for hektisk. Har en sjef som er uforutsigbar og håpløs til tider. Lite forståelse å få. Jeg har en kompetanse som er veldig etterspurt i markedet og har nå besluttet å søke meg bort så snart det dukker opp en interessant stilling. Jeg må antagelig noe ned i lønn, men det er helt ok. Å ha det sånn på jobb funker ikke for meg i lengden. 

Anonymkode: 6303e...b08

Skrevet

Nei, er lei. Jobbet 30+ år i helsevesenet og er SÅ mettet på pasientkontakt. Dessverre ikke lett å skifte bransje når man nærmer seg 55 år. 

Skrevet

Ja, ellers så hadde jeg ikke valgt den jobben.

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet ja. Men tror jeg har fått ptsd av all utaggeringene og gruer meg til hver vakt jeg må til viss farlig bruker. Og alle nedskjæringene gjør jobben mer stress en hva som er sundt

Anonymkode: 356bc...d1a

AnonymBruker
Skrevet
Janina1 skrev (5 minutter siden):

Nei, er lei. Jobbet 30+ år i helsevesenet og er SÅ mettet på pasientkontakt. Dessverre ikke lett å skifte bransje når man nærmer seg 55 år. 

Er det ikke heller bemanningssituasjon og strengere lovverk som gjør at en ikke har kapasitet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det ikke heller bemanningssituasjon og strengere lovverk som gjør at en ikke har kapasitet?

Blir lei av å jobbe vakter der man sjeldent er fulltallig ja. Og mer og mer som kreves, men ikke flere ansatte. Har en sjef som ikke liker å sette oss opp på ekstravakter el overtid, men prøver seg med å forskyve fra en annen vakt. 

Og flere og flere gamle (80-90 åringer) som blir innlagt med komplekse diagnoser men som ikke får sykehjemsplass. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det jeg sier. 

Jobben er givende, meningsfylt, utfordrer meg på alle plan, gjør en forskjell.

Samtidig er den ekstremt hektisk, liser under kronisk ressursmangel og så full av traumatiske opplevelser og sekundærstress at de fleste jeg kjenner som faktisk er dyktige og engasjerte har blitt utbrent før førti. Det er helt normalt å kræsje og bli sykemeldt i perioder og hver gang jeg har en lengre ferie, fantaserer jeg om å omskolere meg til anleggsgartner.

Anonymkode: 147a6...3fa

Kjenner meg veldig igjen, bare at jeg jobber i Nav.

Anonymkode: adf3f...fa9

Skrevet (endret)
Snok1 skrev (22 timer siden):

Det betyr at det er usedvanlig dumt å si opp eksisterende jobb uten å engang ha planer for å skaffe en ny.

Det er overhodet ikke det dick move betyr

Dick Move - Slang Meaning and Examples - FastSlang

Endret av slutt
feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...