AnonymBruker Skrevet 17. juli #21 Skrevet 17. juli Nei. Ikke nå lenger, firmaet ble kjøpt av en Konkurent noen år tilbake. Alle kolegaer under 55 har funnet seg andre jobber. Så nå er vi ikke lenger lønsomme, og nermest en geriatrisk gjeng der alle har satt dato for pensjon. Selv kommer jeg til å gå av i Jan. 2027. Og gleder meg til det. Gruer til hver eneste dag på jobb. Anonymkode: 0885c...972
AnonymBruker Skrevet 17. juli #22 Skrevet 17. juli Snok1 skrev (21 minutter siden): Det betyr at det er usedvanlig dumt å si opp eksisterende jobb uten å engang ha planer for å skaffe en ny. Ikke enig. Man skal ikke bare måtte holde ut hvis det går utover helsen. Samtidig så tvinges man ofte til å legge mer innsats i å skaffe seg noe annet når man har dårligere tid. Anonymkode: fac24...b27 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #23 Skrevet 17. juli Liker arbeidsoppgavene mine og lønna. Har hatt samme type arbeidsoppgaver i over 25 år, men ulike arbeidsgivere. Men noen av kollegaene er besserwissere og noen av de er så nysgjerrige, spør og graver om alt mulig. Skal diktere og det irriterer vettet av meg. I tillegg må jeg dele kontor med den ene besserwisseren (som er i tillegg yngre enn meg) og vet ikke hvor lenge jeg holder ut. Sjefen er schizofren og vet aldri hvor du har han. Driver med hersketeknikker og gaslightning. Hadde det ikke vært for dyrtiden og min alder, hadde jeg skiftet jobb for lengst. Anonymkode: 9c089...f25
AnonymBruker Skrevet 17. juli #24 Skrevet 17. juli Er helsesykepleier og liker jobben min. Anonymkode: b3a79...0f7
AnonymBruker Skrevet 17. juli #25 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): I tillegg må jeg dele kontor med den ene besserwisseren (som er i tillegg yngre enn meg) og vet ikke hvor lenge jeg holder ut. Sjefen er schizofren og vet aldri hvor du har han. Driver med hersketeknikker og gaslightning. Hadde det ikke vært for dyrtiden og min alder, hadde jeg skiftet jobb for lengst. Anonymkode: 9c089...f25 Jeg hadde altså ikke giddet å dele kontor med noen som er yngre enn meg. Der går grensen. Anonymkode: f7351...28d
AnonymBruker Skrevet 17. juli #26 Skrevet 17. juli Ja, absolutt. Det jeg ikke liker er kolleger som bevisst går inn for å sabotere og lykkes. Anonymkode: 241b0...51d
SPOCA Skrevet 17. juli #27 Skrevet 17. juli Ja, veldig godt. Jeg synes jobben som kontaktlærer både er givende, spennende og interessant. Jeg får utfordret meg faglig, og trives skikkelig godt med mine kolleger. Men, det har ikke alltid vært slik. Første året mitt ble jeg mobbet (jobbet på annen skole), og det ble så ille at det nesten tok knekken på lærerdrømmen. La oss bare si at jeg hadde bevis, og at det ble en ganske stor sak. Jeg fikk det til slutt godt, men valgte å bytte skole fordi jeg ville ha en ny start. Det fikk jeg! Nå har jeg fått skikkelig fine kolleger jeg trives med. Jobben er også krevende, mye mer enn da jeg jobbet i det private næringsliv. Det er mye lengre dager, og man er på 24/7 på en annen måte. Man får aldri fri, unntaket er sommerferien/avspasering. Men, det går stort sett bra, for jeg drives av en god dose altruisme, glede over å jobbe med barn, faglig driv og kreativt engasjement. Og det morsomme med å jobbe med mindre barn er at jeg får lov til å være barnslig. 😇 Jeg trives godt fordi jeg får vist meg fra min beste side; kunnskap, omsorg, glede, positivitet osv.
Snok1 Skrevet 17. juli #28 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har 3 måneder på meg. Det går nok bra. Kan leve på oppsparte midler en stund. Anonymkode: e746e...d09 Det er uansett en usedvanlig dum strategi. La oss håpe du har flaks.
Snok1 Skrevet 17. juli #29 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke enig. Man skal ikke bare måtte holde ut hvis det går utover helsen. Samtidig så tvinges man ofte til å legge mer innsats i å skaffe seg noe annet når man har dårligere tid. Anonymkode: fac24...b27 Du er lurt å ha en strategi før en tar endelige beslutninger. Personen skal ikke bare ja en ny jobb, personen skal ha en ny jobb i en ny bransje. På sommeren.
Mayamus Skrevet 17. juli #30 Skrevet 17. juli Jeg ELSKER jobben min! Og heldigvis for det, umulig jobb å stå i over tid om man ikke virkelig brenner for yrket. Har rukket å møte veggen to ganger iløpet av de 20 årene i jobben, men alltid klart å komme meg tilbake.
AnonymBruker Skrevet 17. juli #31 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det jeg sier. Jobben er givende, meningsfylt, utfordrer meg på alle plan, gjør en forskjell. Samtidig er den ekstremt hektisk, liser under kronisk ressursmangel og så full av traumatiske opplevelser og sekundærstress at de fleste jeg kjenner som faktisk er dyktige og engasjerte har blitt utbrent før førti. Det er helt normalt å kræsje og bli sykemeldt i perioder og hver gang jeg har en lengre ferie, fantaserer jeg om å omskolere meg til anleggsgartner. Anonymkode: 147a6...3fa Barneverntjenesten? Anonymkode: 663f2...223
AnonymBruker Skrevet 17. juli #32 Skrevet 17. juli Er tannpleier, og jeg elsker jobben min, kjempehyggelige kollegaer også. Men jeg har vært i jobber der det har vært utrolig dårlig arbeidsmiljø. Et godt arbeidsmiljø er viktigere for meg enn jobben på sikt. Fordi det ødelegger gleden ved jobben og livskvaliteten tilslutt. Pasientene er også definitivt det som gjør jobben min hyggelig 😊 Anonymkode: 0efe2...a27
AnonymBruker Skrevet 17. juli #33 Skrevet 17. juli Ja. Arbeidplassen føles nærmest som en slags utvidet storfamilie der vi (kolleger og ledelse) virkelig tar vare på hverandre. Jeg følte på et måte at jeg hadde kommet «hjem» da jeg skiftet arbeidsplass dit for ca 8 år siden. Jeg elsker også den daglige kontakten med elevene mine. Føler jeg har mange flere barn enn de som bor hjemme hos meg. En hel klasse faktisk. Men jeg legger ikke skjul på at sommerferien også er digg! Selv om jeg ikke har noen problem med å starte opp igjen i august. Anonymkode: de696...3c8
AnonymBruker Skrevet 17. juli #34 Skrevet 17. juli Jeg synes arbeidsoppgavene er helt ok, tidvis spennende, av og til kjedelige. Liker sjefen min veldig godt og et par kollega, resten har jeg ingen kjemi med/synes er uinteressante 😅 Gidder aldri bli med på noe sosialt, selv om jeg går overens med alle. Lønna, arbeidstid og frynsegoder er veldig veldig bra. Som er hovedårsaken til at jeg blir værende. Veldig godt betalt for veldig lite arbeid og ansvar. Anonymkode: 5deb8...13b
AnonymBruker Skrevet 17. juli #35 Skrevet 17. juli Elsker jobben min, men dessverre er helsa dårlig nå så jeg klarer ikke å jobbe. Savner kollegaer, oppgavene, stedet og brukergruppen jeg jobber opp mot. Savner følelsen av å være en del av noe større. Anonymkode: a4f34...e3f
Fant80 Skrevet 17. juli #36 Skrevet 17. juli -Svær arbeidsplass. Over tusen ansatte. -Stort arbeidspress -Dårlig arbeidsmiljø. VELDIG mye gjennomtrekk av folk,og folk er i gjenger mtp hva språk de snakker! -MYE baksnakking og enkelte ganger til og med fysisk mobbing! -Relativt lav lønn,men helt greit mtp kvalifikasjonskrav. (Dog vanskelig for etnisk Nordmenn å få innpass,de seneste årene har det utelukkende kommet folk fra utlandet gjennom NAV) Jobber kun for penger. Liker ikke arbeidsgiver,liker ikke folkene,og liker bare sån smått arbeidsoppgavene. Den dagen jeg vinner i lotto (Kryss fingrene) så er jeg en av de "tullingene" som sier goodbye til jobben på dagen. Man skal jo tross alt ELSKE å jobbe her i Norge,ellers er man en idiot!
AnonymBruker Skrevet 17. juli #37 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Liker du selve faget, arbeidsoppgavene, arbeidstiden ol..? 😊 jobber du med det du interesserer deg for? Anonymkode: fac24...b27 Hater i utgangspunktet å være låst til et kontor 40 timer i uken. Ledelsen er rett og slett grusom, det er flisespikeri, detaljestyring, kontrollering og overvåkning over en lav sko. Arbeidsoppgavene er i og for seg greie, men til tider noe krevende. Egentlig ikke interessert i det jeg arbeider med. Anonymkode: baf9d...701 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #38 Skrevet 17. juli Liker jobben men de andre som går der og jobber og maser ødelegger all gleden. Anonymkode: 5f05d...fa8
AnonymBruker Skrevet 17. juli #40 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Barneverntjenesten? Anonymkode: 663f2...223 Ja. Ikke en yrkesvei jeg vil anbefale til noen. Anonymkode: 147a6...3fa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå