Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Liker du selve faget, arbeidsoppgavene, arbeidstiden ol..? 😊 jobber du med det du interesserer deg for?

Anonymkode: fac24...b27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er veldig glad i jobben min. Både arbeidsoppgaver, kollegaer og arbeidssted. Byttet karriere etter 20 år og stortrives i den nye. Hatt mye bedre lønnsutvikling i den nye jobben og. 

Anonymkode: 39e7f...fa9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker jobben min veldig godt :) Byttet også karriere for 10 år siden og er veldig fornøyd med det. Liker arbeidsoppgavene, kollegaene mine, strukturen på arbeidsplassen, det at vi har en god del frihet, liker sjefen min og lønna er grei nok. 

Anonymkode: 2838f...e89

Skrevet

Nei, jeg hater den

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hater den så mye at jeg nettopp har sagt opp, uten noen ny jobb i sikte, og ingen planer om hva jeg skal gjøre videre, bortsett fra at det må bli i en helt ny bransje.

Anonymkode: e746e...d09

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker mange av arbeidsoppgavene mine (de jeg ble ansatt for å gjøre), liker kollegaene mine og har OK lønn. Men jeg hater sjefen min, og mer for hver dag som går. Han er en unnasluntrer og har ingen faglig tyngde. Så det føles som jeg er moren hans. Han dytter absolutt alt av oppgaver på meg, og kollegaene mine kommer også til meg i desperasjon over en fullstendig fraværende leder. Kommer til å bytte til liknende stilling i et annet selskap. Gidder ikke dette lenger. 

Anonymkode: 0f701...e33

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker den, men den gjør meg syk.

Anonymkode: 147a6...3fa

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva mener du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, hater den så mye at jeg nettopp har sagt opp, uten noen ny jobb i sikte, og ingen planer om hva jeg skal gjøre videre, bortsett fra at det må bli i en helt ny bransje.

Så bra at du tar grep! Håper du finner en jobb du vil trives i 🙏🏼❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Samme her. 
Er utbrent.

Anonymkode: 663f2...223

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

That’s a dick move.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme her. 
Er utbrent.

Anonymkode: 663f2...223

Jeg også

Anonymkode: 5e123...29b

Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

That’s a dick move.

Hva betyr det?

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, veldig godt! 😊

Anonymkode: c5f51...633

Skrevet

Jeg elsker ikke jobben min hver dag, men vet at det skal godt gjøres for meg å finne en tilsvarende jobb.

Jobben min er temmelig godt betalt og har ekstremt gode pensjonsordninger. Jeg har et bredt faglig lederskap, men slipper å selv være leder og jeg har stor påvirkningskraft innen virksomhetsstyringen. Jeg synes til tider direktøren jeg rapporterer til er passiv, men jeg har lært meg å bruke dette handlingsrommet til å sette min egen agenda og mål. Jeg har svært gode kollegaer jevnt over. Jeg er også stolt over å jobbe i virksomheten som bidrar til å gjøre livet bittelitt bedre for nesten alle som bor i det sentrale østlandsområdet.

Jobben har alltid vært krevende både personlig og faglig, men etter noen år begynner jeg virkelig å få grep på det. Jeg må legge planer for min neste jobb før jeg mestrer min nåværende jobb 100%, og jeg planlegger for at min neste jobb blir i samme virksomhet.

Skrevet
Flintis skrev (8 minutter siden):

Hva betyr det?

Det betyr at det er usedvanlig dumt å si opp eksisterende jobb uten å engang ha planer for å skaffe en ny.

AnonymBruker
Skrevet

Jaaa! Flyttet fra kvinnedominert arbeidsplass til mannsdominert arbeidsplass. 

Husker jeg pleide å gråte på søndager for jeg gruet meg sånn til å dra på jobb. Det var så ille at min fastlege ville levere en politianmeldelse på min arbeidsgiver samt brev til Arbeidstilsynet. Det var noen andre som kom i forkjøpet. Jeg sa opp den jobben uten å ha en ny å gå til, men fikk erstatning som gjorde at jeg kunne gå uten jobb en stund. 

Nå drar jeg på jobb med et smil om munnen. Kollegaer som faktisk bryr seg om meg, vi henger sammen også på privaten.

Blir stadig påminnet av sjefen om at jeg er en ressurs på jobb. Lønna er ikke så verst den heller. 

Anonymkode: 4685f...e2f

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jaaa! Flyttet fra kvinnedominert arbeidsplass til mannsdominert arbeidsplass. 

Husker jeg pleide å gråte på søndager for jeg gruet meg sånn til å dra på jobb. Det var så ille at min fastlege ville levere en politianmeldelse på min arbeidsgiver samt brev til Arbeidstilsynet. Det var noen andre som kom i forkjøpet. Jeg sa opp den jobben uten å ha en ny å gå til, men fikk erstatning som gjorde at jeg kunne gå uten jobb en stund. 

Nå drar jeg på jobb med et smil om munnen. Kollegaer som faktisk bryr seg om meg, vi henger sammen også på privaten.

Blir stadig påminnet av sjefen om at jeg er en ressurs på jobb. Lønna er ikke så verst den heller. 

Anonymkode: 4685f...e2f

Sånt skal ingen oppleve. Dårlig arbeidsmiljø kan være drepen! Godt du har funnet deg til rette et annet sted. Hvilke bransje byttet du til?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva mener du?

Det jeg sier. 

Jobben er givende, meningsfylt, utfordrer meg på alle plan, gjør en forskjell.

Samtidig er den ekstremt hektisk, liser under kronisk ressursmangel og så full av traumatiske opplevelser og sekundærstress at de fleste jeg kjenner som faktisk er dyktige og engasjerte har blitt utbrent før førti. Det er helt normalt å kræsje og bli sykemeldt i perioder og hver gang jeg har en lengre ferie, fantaserer jeg om å omskolere meg til anleggsgartner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (18 minutter siden):

Det betyr at det er usedvanlig dumt å si opp eksisterende jobb uten å engang ha planer for å skaffe en ny.

Jeg har 3 måneder på meg. Det går nok bra. Kan leve på oppsparte midler en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...