Gjest sexysadie Skrevet 30. november 2002 #81 Del Skrevet 30. november 2002 Er det noen her inne som er kristne i det hele tatt??? Bare lurer jeg.. Selv er jeg frelst og på vei til himmelen!!! Klem Nei jeg er ikke en troende og denne kristeligheten m bibelen i hånd mange bekjenner seg til har jeg bare lyst til å spy av: Bibelen er ikke bare ubrukelig som moralsk livsledsager og rettesnor, den er også direkte livsfarlig. Bibelen er ikke moralsk – Bibelen er moralistisk. Moral og moralisme baserer seg som kjent på to vidt forskjellige verdisyn. F.eks. er det slik at Bibelen opererer med et klart og utvetydig forbud mot homofili. Homofili er i henhold til «Skriftens» ord en sikker enveisbillett til Helvete. Noe forbud mot f.eks. pedofili opererer imidlertid ikke Bibelen med. Pedofili er antakeligvis like gammelt som Adam og Eva, for å si det slik. Kristne jeg har snakket med om dette mildt sagt ømtålige tema unnskylder seg vanligvis med at pedofili både i gammeltestamentlig og nytestamentlig tid da som nå foregikk i det skjulte og derfor var vanskelig å oppdage. Dette er i seg selv en forklaring som overhode ikke er holdbar. I henhold til Bibelen «ser» nemlig Gud alt – ja, han «leser» sågar våre innerste tanker. Dersom Gud hadde vært motstander av pedofili, hadde han fått en eller flere av sine profeter og evangelister til å skrive dette i Bibelen. Bibelen opererer med forbud mot de utroligste ting. Forbud mot seksuelt misbruk og annen vold mot barn gidder imidlertid ikke Gud og hans Bibelske skribenter å operere med. Dette er til en viss grad forståelig, da et forbud mot f.eks. barnedrap lett ville kunne hindre selve «religionsutøvelsen». Bibelen pålegger nemlig i mange Bibelvers (på det strengeste) sine troende å drepe både barn og småbarn. – Jordkloden er, før som nå, proppende full av livsfarlige «samvittighetsfanger» som har latt gudene og deres tankepoliti få fengsle sine sinn. Det finnes i «Skriftenes» ord mange eksempler på drap og massedrap av barn, utført av Gud selv og/eller etter tordnende ordre fra en eller flere av Guds profeter. – La oss her ta for oss et tilfelle fra 4. Mosebok, 31. kapittel: «Og de stred mot Midian, som Herren hadde befalt Moses, og de slo alt mannkjønn ihjel – Og de tok byttet og alt de hadde røvet både folk og fe, og de fleste fangene og byttet og det de hadde røvet, til Moses – Men Moses ble vred på dem – og Moses sa til dem: Har I latt kvinner leve? Det var jo de som på Bileams råd forførte Israels barn til troløshet – Så slå nu ihjel alle guttebarn og alle kvinner som har hatt samleie med menn. Men alle unge piker som ikke har hatt samleie med menn, skal I la leve, og de skal høre eder til». Moses gir altså her sitt folk ordre om å drepe alle pikebarn som har vært utsatt for seksuelle overgrep. Dessuten – hva Bibelen og Moses legger i begrepet «unge piker» og «skal høre eder til», er det all grunn til å lure på. Religions«frihet» innebærer i henhold til Bibelens egne ord både frihet, rett og plikt til å drepe voksne så vel som barn og spedbarn. Religions«frihet» er i sannhet litt av en «Menneskerettighet». – Hvilke konsekvenser denne teologien har fått opp gjennom historien, er det all grunn til å lure på. «La de små barn komme til meg og hindre dem ikke for Guds rike hører sådanne til». (Jesus-sitat.) – Det er meget mulig «de små barn» har noe å se fram til etter at de er drept. Ellers da så opererer boken m påbud som de kristne (Spesielt menn) har vært meget nidkjære med å overholde. Et eksempel i så måte er f.eks. Bibelens påbud om at «Mannen skal være kvinnens hode» – et påbud som etter lengre tids praksis har gjort mange kvinner «hodeløse» opp igjennom historien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå