Gå til innhold

Hvor mange her er personlig kristne?

Anede

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Godt å høre Perser!!!

Alltid en godt å høre at andre også er frelst OG PÅ VEI TIL HIMMELEN!!

Broren min døpte meg og forloveden nå i sommer, gikk ned i elva nedforbi huset vårt og under vannet bar det.. he he! En herlig ting å gjøre!

Hadde da utsatt det i ca 2,5 år, så det var på tide! Og så godt det føltes!!

Ønsker deg Guds fred og velsignelser over livet ditt!

Lev for Ham hver dag!!

Klem Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke personlig kristen, men er døpt og konfirmert. mine barn er også døpt. Skal jeg gifte meg en gang er det ikke sikkert det skjer i kirken.

Går ellers i kirken på julaften og ved dåp, konfirmasjoner og bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er ikke kristen. Er medlem av statskirken :oops: (skal melde meg ut så snart jeg har tid og samtidlig husker på det. Muligens når man kan gjøre det via internett :ler: )

Jeg er paganist og troen min dreier seg mer mot wicca.

Jeg respekterer all for for tro og livssyn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..sånne ting tenker jeg egentlig veeeeldig lite på. Om jeg tror på Gud?? Nei, vet ikke helt. Kanskje Gud var / er en ufo? Fra en annen planet? Han kom..han gjorde masse uforklarlige ting..før han dro opp til himmelen. Og jeg tror det er noe "der ute", men hva det er..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er døpt og står i statskirken, men personlig kristen eller troende er jeg ikke. For meg er det viktig å være tolerant, tilgivende og ellers gjøre de tingene jeg mener er rett overfor andre og ikke minst meg selv.

Det fungerer i grunn ganske bra for meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg for en liten avsporing, men hvorfor kaller enkelte seg for personlig kristne, og ikke bare kristne?

Kan man være "upersonlig" kristen?

Jeg synes det uttrykket høres litt sånn latterlig, nesten litt "skinnhellig" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med Arnie, "personlig kristen" er jo et litt snodig uttrykk...

Jeg er ikke kristen. Jeg er agnostiker med ei stortå innenfor buddhistisk filosofi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at utrykket personlig kristen er litt merkelig, det forutsetter liksom at noen er upersonlig kristen som du sa. Det som menes med det er vel at noen døper seg, konfirmerer seg, feirer religiøse dager osv. ut i fra kristen tradisjon, mens andre gjør det pga. det de tror. Altså, troen på Gud påvirker deres daglige liv på et eller annent vis. De siste er de personlig kristne. Har jeg rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du kan ha rett i det Jen. det er jo mange som døper barna, og selv står i statskirka av vane, og likevel ikke oppfatter seg selv som kristne overhodet. Så det å stå i kirka er liksom ikke ensbetydende med å være kristen lenger, det må presiseres ytterligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...