Gå til innhold

Små barn og forkjølelse. Trenger råd....


Lenis

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen....

Var det noen som fikk med seg et inslag som var på God morgen Norge om små barn og forkjølelse? Dette handlet om vitaminer og naturmedisin som skulle fårebygge forkjølelse hos barn. Det kan ha vert i denne uken, men jeg husker ikke helt...

Jeg har en liten pike på 6 mnd. Hun har nå vert syk i nesten 1 uke. Snue og hoste... Ingen feber og hun er blid å fornøyd :)

Har noen noen gode råd som kan hjelpe meg fremover i tid så vi slipper å være så mye hjemme........

Hilsen Lenis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i barnehage og snue og forkjølelse er ikke noe uvanlig på denne årstiden.

Det viktige er jo å få i de masse å drikke.....og så passe på å selvsagt bruke MYKT papir for å tørke bort snuen så de ikke skal bli så såre. har også hørt om å bruke en q-tips og rense inne i neseborene med.

Hvilke naturpreperater som finnes vet jeg ikke ....og vet heller ikke om man kan bruke på så små barn.

Håper den lille blir bra snart ...ikke no gøy å være forkjøla :)

Lille Meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg er utdannet helsekost faghandler og kan gi deg noen tips om naturpreparater mot forkjølsles på små barn:

Et av de beste produktene akkurat nå, er STÅIMOT. Det er en flytende urte mikstur beregnet på barn fra 1 måned alder og oppover.

Et annet er Svarthyll. Feks ren Sambucol. denne er også beregnet til små barn.

Solhatt kan de også bruke, men kun Bioforce sin, og i mindre dose enn på voksne.

en god hostesaft dersom hun har vondt i halsen/hoste, er Propolis mikstur, enten barn eller mild. Mild brukes i halv dosering, den for barn følger du doseringen på.

ellers er det viktig at barnet får i seg all næring hun trenger. gi henne en god barne multi som er orgaqnisk. kan anbefale Sunshine Herbasaurus tuggetabletter. den smaker kjempegodt og gjør godt:)

ellers er forkjølelse et godt tegn, det er bare et tegn på at immunforsvaret jobber som det skal:) men kjedelig, det er det.

klemmer fra Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perser: ja det er kjempebra, det skrev jeg også. men STÅIMOT inneholder endel svarthyll, i tillegg til andre ting, så den er faktisk litt bedre enn ren svarthyll:)

klemmer fra Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kanskje noe for meg?

Jeg hangler stort sett hele tiden, med øm hals m. masse slim osv. Mistenker en mandel med grop , men men...

Alt som kan hjelpe på immunforsvaret er vel verdt å prøve... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...