Gå til innhold

Xpeng x9 til norge ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se denne med Norges mest oppriktig begeistra og kunnskapsrike bilanmelder:

Det er første gangen vi får bilnisjen "luksusvan" til Norge. Jeg er helt begeistra jeg også, men, dessverre har kona lagt ned veto mot kinesisk bil. Har du virkelig bestilt denne, hører jeg gjerne om dine inntrykk!

• Liker 1
Skrevet

Fin bil, men når man skal navigere med stemmebruk kommer man til kort. Fordi infotainment er ikke på norsk. 

Anonymkode: cb9ff...024

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Fin bil, men når man skal navigere med stemmebruk kommer man til kort. Fordi infotainment er ikke på norsk. 

Anonymkode: cb9ff...024

I den norske utgaven må man vel regne med at det kommer. Så kan man garantert navigere på andre måter også, ikke minst med Android Auto.

Anonymkode: d8bbb...e24

• Liker 1
Skrevet

Veldig spesielt navn på norsk.

Anonymkode: cb8da...497

Skrevet

Hadde vært førstevalget om setekonstellasjonen var 2-3-2 og ikke 2-2-3. Det gjør den dessverre uaktuell. 

Anonymkode: d4377...644

Skrevet

Ser ut som en gammel voyager, tror neppe det blir særlig salg i Norge, lenge siden suv erstattet det formatet der. I tillegg veldig vulgært og upraktisk interiør.

• Liker 1
Skrevet

Jeg leste nettop at det er 129 bilmerker i Kina og at kun to av dem går med overskudd. Kanskje litt skummelt å satse på kinesisk bil også med tanke på fremtidig støtte og reservedeler . .  . ?

En annen ting (blant mye annet) som jeg ikke tåler fra Kina er prangende og vulgær design. 

Skrevet

@Bokormsen, det er nettopp det at det idiotiske SUV formatet nå har vært etablert lenge, at det kanskje er på tide å prøve seg på smartete konfigurasjoner igjen?

@senior, på et tidspunkt var det over 160 merker. Kjempene som Xpeng, SAIC (m/ bl.a. MG) og, selvsagt, BYD bør man kunne forvente at skal overleve. Om man så kan se bort fra de politiske implikasjonene av å kjøpe kinesisk.

Skrevet

Ubegripelig stygg og all markedsføring er rettet mot de som vil ha LUKSUS, men ikke har penger til det.
Vekker assosiasjoner til Kina-rollsen.

Anonymkode: 94043...7fd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2025 den 9.11):

Bilen er sikkert bra den, men kinabil? Nei takk. Og det av politiske grunner. Og hva med overvåkningsproblematikken?

https://www.tu.no/artikler/kjopte-kinesisk-elbil-for-a-overvake-den-jeg-har-ikke-jobbsamtaler-i-denne-bilen/558146

Anonymkode: 53344...e91

Den gir folk katta i dessverre. Bare man får ting litt billigere hadde de kjøpt bil privat fra Hitler og Stalin også. Er jo en grunn til at nordmenn fremdeles kjøper tesla

Etikk gjelder ikke når det kommer til marked

Anonymkode: 3cc46...d4b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Den gir folk katta i dessverre. Bare man får ting litt billigere hadde de kjøpt bil privat fra Hitler og Stalin også. Er jo en grunn til at nordmenn fremdeles kjøper tesla

Etikk gjelder ikke når det kommer til marked

Og volkswagen er så mye mer etisk med kina-slave-fabrikk og manipulering av eksosverdier?

Går det virkelig an å kjøpe etisk grei bil?

Anonymkode: ebb81...6ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Og volkswagen er så mye mer etisk med kina-slave-fabrikk og manipulering av eksosverdier?

Går det virkelig an å kjøpe etisk grei bil?

Anonymkode: ebb81...6ae

Det går i det minste an å kjøpe en mer etisk en den andre dog viser det seg at folk ikke handler etisk med pengebok. Så i grunn fungerer vel ikke kapital markedet uten strenge regulleringer. 

Manipulering av eksoaverdier er da heller ikke sammenlignbart. Tror du det er tid å redde kloden fra global oppvarming? Det skipet har gått og vi må finne løsninger å leve med dette. Kina, india, russland og india gir blanke og da forsvant den 5% muligheten å gjøre noe ut av vinduet

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tror du det er tid å redde kloden fra global oppvarming? Det skipet har gått og vi må finne løsninger å leve med dette. Kina, india, russland og india gir blanke og da forsvant den 5% muligheten å gjøre noe ut av vinduet

Hey hey hey, Kina lager jo elbiler, og de er jo supermiljøvennlige for all elektrisitet er ren som den hviteste snø. Det har jeg lært av miljøbevegelsen i Norge. Og ikke gi opp håpet, hvis vi får orden i eget hus vil hele resten av verden "look to Norway!"

Bare unnskyld meg litt mens jeg trekker nisselua litt mer over ørene. 

Anonymkode: 82ae1...fb1

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, så mange alarmister her inne. Føles godt å offe seg!

Skrevet

Vi prøvde denne..for en flott bil. Iallefall barna synes denne var knall he he.  Men prisen var drøy og bagasjerommet var merkelig i forhold til ar vi har hundebur 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Rhodiola, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...