Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
WeirdLady73 skrev (2 minutter siden):

☺️det er akkurat det …de trenger ikke det men folk gjør det stort sett uansett og det sier mye om oss som mennesker 

Helt enig i det og hadde ikke løftet et øyebryn, folk får gjøre som de vil. Men dersom du er kvinnen i eksempelet hadde jeg tenkt mer om måten du stiller spørsmålet og svarer i tråden og antatt at du var ganske dømmende og smålig selv✌️

Anonymkode: 15ed1...39d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig i det og hadde ikke løftet et øyebryn, folk får gjøre som de vil. Men dersom du er kvinnen i eksempelet hadde jeg tenkt mer om måten du stiller spørsmålet og svarer i tråden og antatt at du var ganske dømmende og smålig selv✌️

Det samme tenkte jeg da jeg leste HI og svarene hennes.

Tenkte at dette var en "weird" tråd...

Anonymkode: 2358b...608

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja du har kanskje rett i det ☺️

AnonymBruker
Skrevet
WeirdLady73 skrev (1 time siden):

☺️nei jeg er ikke ute etter å shame og jeg beklager hvis du følte jeg brukte feil ord, intensjonen var ikke dårlig.

Jeg sier han er trent for han er det og hun er ikke trent men overvektig …sier jeg noe upassende igjen så får du la det passere for det er ikke en vond tanke bak.

Jeg legger dette frem for det er en gjentagende ting jeg ser i sosiale medier og jeg vil bare prøve forstå hvorfor vi så lett sjanser og vil plassere slanke fit personer sammen.

Vi liker og tiltrekkes ulikt så hvorfor kan ikke folk bare godta det istede for å lete etter feil eller skrivefeil som vel påpekt av andre her oppe.

Hva er det du ser ofte i sosiale medier? Par med 11 års aldersforskjell? Eller shaming av par med så stor aldersforskjell? Eller shaming av hvilke kroppsfasonger folk tiltrekkes av? 

Jeg ser omtrent aldri par hvor mannen er vesentlig yngre enn kvinnen... og dermed heller aldri shaming av det.

Jeg ser en del par hvor det er stor forskjell på vekt/kroppsfasong, men sjeldent jeg ser shaming av det. Men par som har like interesser har gjerne også lik interesse for trening og/eller livsstil. En overvektig person kan være langt mer aktiv og bedre trent enn en slank person. 

De eneste parene jeg kjenner til hvor det er svært stor forskjell på aktivitetsnivå er de som har vært sammen halve livet, og har fått ulike interesser med årene. 

Anonymkode: f77df...eab

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er en dame i snart 50 årene og mammaen min er i slutten av 60 årene og det er 17 års forskjell i alder mellom meg og mannen min. Er det galt? Hva vil dere si er gjennomsnitt alder forskjell mellom dame og mannen sin?

Anonymkode: dd123...c36

Nei det er ikke galt, kjærlighet er kjærlighet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det samme tenkte jeg da jeg leste HI og svarene hennes.

Tenkte at dette var en "weird" tråd...

Anonymkode: 2358b...608

Tenker den er ikke mer weird eller aktuell enn andre tråder her 😂 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så lenge de begge er voksne så hadde jeg ikke brydd meg, eller tenkt noe særlig over det. 

Men jeg stusser mer på at du nevner hvor trent han er, men ikke noe om vekt. På henne fokuserer du på vekt, ikke hvor trent hun er. Man kan være overvektig og fortsatt veldig godt trent. For meg virker det som du er ute etter å shame henne, og måten du legger dette frem på så er det tydelig ett ledende spørsmål hvor du mener hun ikke er bra nok. 

Anonymkode: f77df...eab

Nei. Man omtaler ikke veltrente muskelbunter som overvektige selv om de kanskje ville vært overvektige på BMI skalaen. Her brukes opplagt ordet overvektig som et høfligere synonym til "tjukk".

Anonymkode: c91c8...bf8

AnonymBruker
Skrevet

Ville vel tenkt at de var et litt umake par, og lurte på hva de har til felles (siden han tydelig trener og er aktiv mens jeg antar at hun ikke gjør det, samt alderen.) Ville vel også lurt på om barn er tema, avhengig av hvilken alder de er i. Det viktigste er at de er på samme sted I livet og har nok felles til å bygge et samliv på. Ut fra det lille du skriver ville jeg tenkt at det der ikke blir noe varig. 

Anonymkode: 8fd1a...514

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...