AnonymBruker Skrevet 12. juli #1 Skrevet 12. juli Dater en mann nå som er kjekk og veltrent med sunn bmi, trener flere ganger i uken og spiser veldig sunt til frokost, lunsj og kvelds. Som f.eks havregryn med blåbær til frokost, cottage cheese med musli til lunsj og grove brødskiver med magert pålegg og grønnsaker til kvelds. Men, middagene hans består av enten burger, pølser eller biff. Gjerne burger av storfe, svinepølser og entrecote. Han sier at han ikke er spesielt glad i annen type middag med mindre han får det servert. Så han spiser med andre ord både ultraprosessert OG rødt kjøtt hver eneste dag. Han er glad i middag og spiser relativt store porsjoner også. Vil dere si at dette er en sunn person? Når han spiser slik type middag hver dag... sunnhet er viktig for meg og verken ultraprosessert mat eller rødt kjøtt er det. Anonymkode: e2152...096
AnonymBruker Skrevet 12. juli #3 Skrevet 12. juli Ja. Burgere trenger ikke være ultraprossesert. Rødt kjøtt er ikke farlig, ikke tro på det. Anonymkode: ac1a7...4a7 10 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli #4 Skrevet 12. juli Biff er veldig sunt og magert. Anonymkode: e51a9...603 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #5 Skrevet 12. juli Høres helt greit ut for meg. En annen ting; du skriver at sunnhet er viktig for deg. Hva har egentlig hans kosthold med din sunnhet å gjøre? Du kan fint være opptatt av sunnhet uten å legge deg opp i hans kosthold. Men du fremstår jo noe fanatisk, så skjønner at det faller naturlig for deg å blande deg i det. Anonymkode: e2915...18d 8
AnonymBruker Skrevet 12. juli #6 Skrevet 12. juli Hva av dette er ultraprossrssert? Dette høres veldig bra ut for en som trener mye. Hva får deg til å tro det er noe galt i å spise rødt kjøtt? Anonymkode: 53c53...8e8 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli #7 Skrevet 12. juli Rødt kjøtt er det sunneste mennesker kan spise. Ultraprosessert er ikke usunt, det er nøytralt. Så lenge han spiser mye mat med høy næring (husk at rødt kjøtt har mer næring enn noe annen mat som eksisterer) så er det ingen problem. Om du ikke tror på meg, google opp en liste med hvilke land spiser mest kjøtt, også googler du opp landene i verden som lever lengst, så ser du at de 2 listene er nesten helt identiske. Anonymkode: 55348...509 8
Snublefot62 Skrevet 12. juli #8 Skrevet 12. juli Til å være svært opptatt av hva som er sundt så virker du å mangle litt kunnskap? 13
Sykkelkopp Skrevet 12. juli #9 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dater en mann nå som er kjekk og veltrent med sunn bmi, trener flere ganger i uken og spiser veldig sunt til frokost, lunsj og kvelds. Som f.eks havregryn med blåbær til frokost, cottage cheese med musli til lunsj og grove brødskiver med magert pålegg og grønnsaker til kvelds. Men, middagene hans består av enten burger, pølser eller biff. Gjerne burger av storfe, svinepølser og entrecote. Han sier at han ikke er spesielt glad i annen type middag med mindre han får det servert. Så han spiser med andre ord både ultraprosessert OG rødt kjøtt hver eneste dag. Han er glad i middag og spiser relativt store porsjoner også. Vil dere si at dette er en sunn person? Når han spiser slik type middag hver dag... sunnhet er viktig for meg og verken ultraprosessert mat eller rødt kjøtt er det. Anonymkode: e2152...096 Høres ut som han både er sunn og ikke helt nazi. Du høres ikke sunn ut 7 1
Majer Skrevet 12. juli #10 Skrevet 12. juli Spørs litt på genene, men høres egentlig veldig usunn ut. Jeg la fint spise godteri osv, men ikke søren om jeg hadde spist en sånn middag hver dag. Vil jo holde meg frisk istedenfor å få slag og havne i rullestol, men folk er vel forskjellige. 1
Katten.2.0 Skrevet 12. juli #11 Skrevet 12. juli Majer skrev (4 timer siden): Spørs litt på genene, men høres egentlig veldig usunn ut. Jeg la fint spise godteri osv, men ikke søren om jeg hadde spist en sånn middag hver dag. Vil jo holde meg frisk istedenfor å få slag og havne i rullestol, men folk er vel forskjellige. Slag? Om noe så er jo den forskningen som sier at rødt kjøtt er "farlig" at man har en marginalt forhøyet sannsynlighet for tykktarmskreft. Og den forskningen er meget kritikkverdig, da den i realiteten ikke tok for seg rødt kjøtt, men "altetere". 4 2
Fjellmannover190 Skrevet 13. juli #12 Skrevet 13. juli Majer skrev (17 timer siden): Spørs litt på genene, men høres egentlig veldig usunn ut. Jeg la fint spise godteri osv, men ikke søren om jeg hadde spist en sånn middag hver dag. Vil jo holde meg frisk istedenfor å få slag og havne i rullestol, men folk er vel forskjellige. Nå er vel sammenheng mellom å spise mat med kolesterol og avsetning av kolesterol i blodårer direkte. Maten som omtales er ikke ultraprossesert og jeg vil tro at hvor sunn middagen er vil avhenge av tilbehøret. Spises det mye grønnsaker og bra tilbehør så er det veldig bra næringsverdi. Er han frisk og sunn og har en god kroppssammensetning, så er han jo sunn! 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #13 Skrevet 13. juli Biff er fantastisk mat spesielt for menn som vil bygge muskler. Disse studiene om rødt kjøtt skilte ikke mellom folk med fedme som spiste mcdonalds hver dag og sånne som han du dater. Anonymkode: 8a835...c25 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #14 Skrevet 13. juli Han høres både sunn og vanlig ut. Har du selv spiseforstyrrelser og et anstrengt forhold til mat? Anonymkode: 1cb79...753 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #15 Skrevet 13. juli Jeg er også opptatt av å spise sunt, og jeg hadde ikke hatt noe problem med at han valgte rødt kjøtt hver dag når han lagde middag selv. Jeg elsker lage mat, og teste ut nye oppskrifter. Og jeg respekterer at ikke alle har samme interesse for matlaging som jeg har. Hadde jeg møtt noen som ikke likte spise annen mat derimot, som ikke ville spise fisk, hvitt kjøtt eller salat, så hadde jeg droppet dem. Når han sier han spiser annen mat om han får det servert, så tenker jeg at det handler om hva han kan/vil lage selv av mat. Det du nevner som han spiser til frokost er også svært enkel mat som ikke krever noe som helst kunnskap eller interesse, noe som styrker min tanke om at han bare ikke har interesse for matlaging. Anonymkode: 643b2...99d 2
Majer Skrevet 13. juli #16 Skrevet 13. juli Katten.2.0 skrev (15 timer siden): Slag? Om noe så er jo den forskningen som sier at rødt kjøtt er "farlig" at man har en marginalt forhøyet sannsynlighet for tykktarmskreft. Og den forskningen er meget kritikkverdig, da den i realiteten ikke tok for seg rødt kjøtt, men "altetere". Det spørs jo litt på andre faktorer- eks genetikk. Dersom har har tatt en full gentest og ikke har noen risikoen, samt velger sunt kjøtt er det jo greit, men det er sjeldent folk gjør det Fjellmannover190 skrev (2 timer siden): Nå er vel sammenheng mellom å spise mat med kolesterol og avsetning av kolesterol i blodårer direkte. Maten som omtales er ikke ultraprossesert og jeg vil tro at hvor sunn middagen er vil avhenge av tilbehøret. Spises det mye grønnsaker og bra tilbehør så er det veldig bra næringsverdi. Er han frisk og sunn og har en god kroppssammensetning, så er han jo sunn! Ja, men det nevnes ikke her og fe fleste er ikke sunne. Det er eks ikke sunt med masse kalorier hver dag uavhengig av om det er muskler eller fett
Fjellmannover190 Skrevet 13. juli #17 Skrevet 13. juli Majer skrev (19 minutter siden): Det spørs jo litt på andre faktorer- eks genetikk. Dersom har har tatt en full gentest og ikke har noen risikoen, samt velger sunt kjøtt er det jo greit, men det er sjeldent folk gjør det Ja, men det nevnes ikke her og fe fleste er ikke sunne. Det er eks ikke sunt med masse kalorier hver dag uavhengig av om det er muskler eller fett Jeg trener mye i perioder, og har også dager med langvarig aktivitet. På de verste dagene trenger jeg 4-5000 kalorier, og da spiser jeg kaloritett mat for å få påfyll. Det er kun for å få balanse, og selv om aktiviteten kan diskuteres om er sunn, så er ikke kaloriinntaket usunt 1
Majer Skrevet 13. juli #18 Skrevet 13. juli Fjellmannover190 skrev (1 minutt siden): Jeg trener mye i perioder, og har også dager med langvarig aktivitet. På de verste dagene trenger jeg 4-5000 kalorier, og da spiser jeg kaloritett mat for å få påfyll. Det er kun for å få balanse, og selv om aktiviteten kan diskuteres om er sunn, så er ikke kaloriinntaket usunt Jeg kan også finne på å spise ekstremt med kalorier. Trener man myr trenger man det jo for å gå i balanse, men man har også de som gjør det utenom, eller ikke for å gå i balanse. Jeg er ikke helt uenig med deg i noe av det du har skrevet, men tenker de færreste som spiser rødt kjøtt til middag hver dag gjør de rette valgene ellers
Fjellmannover190 Skrevet 13. juli #19 Skrevet 13. juli Majer skrev (1 time siden): Jeg kan også finne på å spise ekstremt med kalorier. Trener man myr trenger man det jo for å gå i balanse, men man har også de som gjør det utenom, eller ikke for å gå i balanse. Jeg er ikke helt uenig med deg i noe av det du har skrevet, men tenker de færreste som spiser rødt kjøtt til middag hver dag gjør de rette valgene ellers Er heller ikke uenig med deg. De jeg har møtt som er carnivore er ikke helt korrekt skrudd sammen😅, men det var nok noe som hadde skjedd før de ble carnivore:) Bra med variasjon 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #20 Skrevet 13. juli Trenger ikke være magert alt mulig heller. Hjernen består av mye fett, husk det. Veldig viktig å få i seg nok fett og ikke bare karbohydrater (som i mine øyne er verre enn fett p.ga. blodsukkerstigning). Anonymkode: 50eee...1d8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå