Gå til innhold

Noen her som har Ford-skam?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tesla-skam er jo en kjent sak, og det er jo noe som er utbredt i Norge. Men vi hører lite om Ford-skam. Ford produseres også i USA, så jeg under meg litt over at Ford-skam ikke er et tema.

Ja, jeg vet at Tesla er knyttet til Elon Musk, men Ford-ledelsen støtter Trump åpent, og har donert millioner av dollar til hans administrasjon. Er det da ikke noe dobbeltmoralsk og hyklersk over at vi kun snakker om Tesla-skam i Norge?

Det er nettopp av denne årsaken jeg ikke deltar i Tesla-boikott eller annen selsektiv boikott. Da bør man boikotte f.eks. Ford og alle kinesiske merker, og selvsat alt annet fra USA som jo i praksis er umulig.

Anonymkode: 8214b...239

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke dette med at man skal skamme seg for alt mulig rart. Den negative sosiale kontrollen i Norge står sterkt

Hilsen VW-eier, som overhodet ikke kjenner på skam :nordvesta:

Anonymkode: d4a7c...9a1

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå må folk slutte å finne opp -skam ditt og datt. 

Anonymkode: 22df6...d61

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor skulle det være en skam å eie Ford.:klo:

Hilsen Mercedes eier, som ikke kjenner på skam. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Henry Ford hatet jøder ganske intenst.

Den første bilen var jo ikke beregnet som transportmiddel, men et verktøy til å flate ut jøder med.

Anonymkode: 0419f...826

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Norske kvinner vil helst kjøpe ting lagd av barneslaver som tjener 8000 kr året, ikke amerikanske arbeidere som tjener 600,000 kr året.

Anonymkode: 6a8fa...703

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ser ikke noen grunn til å føle skam over å eie noe amerikansk på grunn av de som bestemmer i det landet.

Meg jeg skammer meg over at jeg en gang eide en Chrysler. Ikke fordi den var amerikansk, men fordi den var av så dårlig kvalitet og hadde så mye reparasjoner, at jeg skammet meg over at jeg kunne bli så grundig lurt til å kjøpe et sånt pengesluk.

Siden denne fadesen, har jeg holdt meg til Toyota og Lexus. De bilene virker i hvert fall som de skal selv om de passerer 100 000 og 200 000 km. Mye mer fornuftig pengebruk.

Anonymkode: 0ecfe...16a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Norske kvinner vil helst kjøpe ting lagd av barneslaver som tjener 8000 kr året, ikke amerikanske arbeidere som tjener 600,000 kr året.

8000 kr i året er ganske bra hvis man er barn.

Selv hadde jeg en årslønn på 520 kr.

AnonymBruker
Skrevet

Folk mener nok jeg skal skamme meg over denne gamle dieselbilen jeg humper rundt i. 

Ett røkkel av en passat som snart har passert 500 000 på telleren. Går som ei kule gjør den. Er uten billån og sparer tusenlapper hver måned. 

Men, den går igjennom EU kontrollen hver gang, ikke bruker den olje, og er billig i drift selv om den ser noe håpløs ut, får plass til alt mulig i den også, har campet i den, kjørt flyttelass og den rommer både unger og bestemor. 

Så denne dama er skamløs, tenker faktisk ikke på hva naboen tenker om vraket mitt, jeg kommer meg fra a til b uten stress. 

Anonymkode: 1acb6...246

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

8000 kr i året er ganske bra hvis man er barn.

Selv hadde jeg en årslønn på 520 kr.

Oi, i hvilken bedrift jobbet du 12 timer for dag 6 dager i uken i en svettesjappe for 520 kr året?

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det i det hele tatt noe folk ikke skal skamme seg over? 

Fly, kjøtt, temu, harryhandel, diesel, bensin, Tesla, Kinabiler, VW, og nå Ford. 

Har jeg glemt noe? 🤔

Anonymkode: 7636d...996

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå kjenner vel folk skam mot å bli sett med folk som skammer seg :)

Anonymkode: c70dc...e68

AnonymBruker
Skrevet

Musk er mye mer direkte involvert  i politikken enn Ford, så hvis man først skal drive med skam så er det ikke så rart.

Kina er verre enn USA på omtrent alle måter. Vi er bare vant til det og media skriver ikke om det.

Dessverre er Europa blitt helt avhengige av både Kina og USA så vi er ikke i posisjon til å boikotte noen. Da må vi droppe omtrent alt av elektronikk./ Internet/ IT.

Anonymkode: 0fa78...562

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ford-skam burde man jo hatt i 80 år snart, Ford finansierte jo Hitlers vei til makten 

Anonymkode: 25f4f...4e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2025 den 16.50):

Skjønner ikke dette med at man skal skamme seg for alt mulig rart. Den negative sosiale kontrollen i Norge står sterkt

Hilsen VW-eier, som overhodet ikke kjenner på skam :nordvesta:

Anonymkode: d4a7c...9a1

Så du er ok med å kjøre selve nazimerket?

Anonymkode: 25f4f...4e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...