AnonymBruker Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Hei! Jeg og samboeren er uenige, og jeg vil gjerne høres deres meninger. Vi er på ferie med våre små barn, all inclusive i utlandet. Jeg drikker brus og syns det er greit, mens han drikker øl. I dag har han drukket fire øl i løpet av dagen, også gikk han og bestilte to drinker til oss etter middagen. Jeg likte ikke min, syns den var alt for sterk. Han drakk sin, og vil da drikke min også. Jeg ba han om å la det være, da jeg syns det blir mye alkohol. Han ble da fornærmet og drakk den allikevel. Jeg kjenner jeg ble skikkelig sinna. Men kanskje jeg er alt for snerpete, jeg vet ikke. Anonymkode: a46d6...7bb 2 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli #3 Skrevet 11. juli Jeg hadde ikke reagert om det var min mann, men nå er jeg glad i en øl eller vin i sola jeg å😃 Anonymkode: 53d29...3ff 10 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #4 Skrevet 11. juli 6 enheter (eller antakelig mer med tanke på alkoholinnhold) hadde vært for mye daglig. Anonymkode: 96371...22a 13
AnonymBruker Skrevet 11. juli #5 Skrevet 11. juli Jeg syns det er alt for mye når man er på ferie med barna. 1 øl eller 2, ett glass vin eller en drink er helt ok. Men 6 enheter er mye på ferie med små barn. Anonymkode: de731...777 11 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli "Familietur" og "alkohol" hører ikke sammen, syns nå jeg… Å drikke en øl til maten? Ok. En til når barna er lagt? OK. Men drikke mer - når partner tydelig syns det er ubehagelig? NEI. Anonymkode: e4479...de2 13 8
AnonymBruker Skrevet 11. juli #7 Skrevet 11. juli Jeg synes det er helt ok å drikke alkohol med måte rundt barn. Jeg synes nok 6 enheter ila. dagen er å ta i, men det kommer mest an på om han fremstår ruset. Anonymkode: b4578...ee5 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #8 Skrevet 11. juli Fire øl ila en dag og så prøver han seg på en kvelds drink! Løp! (ironi) Anonymkode: 95cf6...e23 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #9 Skrevet 11. juli Ja og nei. Hvis han drikker 4 øl fordelt over hele dagen, og deretter tar en drink etter middag og kanskje en drink på kvelden når barna er i seng, så syntes jeg det er innafor på ferie. Hvis han derimot drikker alt på kort tid og blir synlig beruset av det så er det ikke ok. Anonymkode: 126ab...c89 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli #10 Skrevet 11. juli En øl/ vin eller to til maten og en drink senere på kvelden er helt ok når man er på ferie med barn, men man trenger jo ikke å overdrive. Spørsmålet er jo hvor mange timer det går mellom f.eks. en øl til maten og en drink senere på kvelden. TS: merker du på han at han blir brisen av dette? Anonymkode: 628f9...2ed 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #11 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja og nei. Hvis han drikker 4 øl fordelt over hele dagen, og deretter tar en drink etter middag og kanskje en drink på kvelden når barna er i seng, så syntes jeg det er innafor på ferie. Hvis han derimot drikker alt på kort tid og blir synlig beruset av det så er det ikke ok. Anonymkode: 126ab...c89 Starte dagen med en enhet alkohol, og holde det gående utover dagen? Ja, kjempeårleight… Anonymkode: e4479...de2 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli #12 Skrevet 11. juli Føler selv jeg har et liberalt forhold til alkohol og synes det kan være greit å drikke til maten eller en utepils i sola. Likevel synes jeg familieferie og alkohol skurrer. Tror slike kampanjer som opplyser om alkoholkonsum blant barn i høytider og ferier fraråder mer enn 1-2 enheter, for mer enn det så merker barn endring i atferd hos foreldre. Anonymkode: adbde...87c 6 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli #13 Skrevet 11. juli Det er ikke ok, synes jeg. Anonymkode: 482da...2a8 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli #14 Skrevet 11. juli Foreningen Av og til sier " 0, 1 eller maks 2 enheter". Det syns jeg er en fin pekepinn. Anonymkode: e4479...de2 5 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli #15 Skrevet 11. juli Hvordan fordeler han 4 øl utover dagen , med små barn? Starter på formiddagen?? Anonymkode: 85004...68a
Snublefot62 Skrevet 11. juli #16 Skrevet 11. juli (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Føler selv jeg har et liberalt forhold til alkohol og synes det kan være greit å drikke til maten eller en utepils i sola. Likevel synes jeg familieferie og alkohol skurrer. Tror slike kampanjer som opplyser om alkoholkonsum blant barn i høytider og ferier fraråder mer enn 1-2 enheter, for mer enn det så merker barn endring i atferd hos foreldre. Anonymkode: adbde...87c Barn merker og endring i adferd hos foreldre dersom foreldrene har sovet dårlig, fått dårlige nyheter, slitsomt på jobb, stresser med noe, spist dårlig/lite, syk +++. Det er ingen som er lik seg selv hele døgnet, 365 dager i året. At barn merker at en forelder eller omsorgssvikt endrer adferd er helt normalt. Endret 11. juli av Snublefot62 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli #17 Skrevet 11. juli Enig med deg. Alt for mye når man er på ferie med barn. Vet det er mange som bagatelliserer og sier det er ok. Barn merker at foreldre har drukket lenge før foreldre skjønner det selv. Å si at man er upåvirket av 6 enheter er tull. Da drikker man for mye. Trist at det må drikkes dagen lang sammen med barn. Anonymkode: 368bb...6da 4
Memorangen Skrevet 11. juli #18 Skrevet 11. juli Jeg syns det høres veldig mye ut. Jeg hadde selv vært godt bedugget med et sånt inntak. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #19 Skrevet 11. juli Memorangen skrev (Akkurat nå): Jeg syns det høres veldig mye ut. Jeg hadde selv vært godt bedugget med et sånt inntak. Det betyr ikke at andre hadde vært det. Svært bedugget av 6 enheter hørtes rart ut Anonymkode: df3c4...855 2 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli #20 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det betyr ikke at andre hadde vært det. Svært bedugget av 6 enheter hørtes rart ut Anonymkode: df3c4...855 Det kan hende folk som er sammen med deg, mener du er mer bedugget enn du selv mener…. Anonymkode: e4479...de2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå