Krista83 Skrevet 2. april 2006 #21 Skrevet 2. april 2006 Sitter med min skritteller nå. Den har også sånn som kan stille inn skrittlengde. Men skrittlengden er til for at antall km du går i løpet av en dag skal bli mest ,ulig riktig, det har ingenting med nøyaktigheten for tellingen å gjøre. Skritteller er gøy, men sambo mener jeg jukser ved å gå litt på stedet og sånn..
Gjest Malina Skrevet 2. april 2006 #22 Skrevet 2. april 2006 Hvis ikke jeg husker helt feil,så sa hun treningseksperten på PULS(NRK) at 1000 skrit er ca. 10 min rask gange. Jeg har av og til skrittelleren med på jobb(jobber på sykehjem) og ofte er det 10000 skritt når jeg er ferdig på jobb
Dru Skrevet 2. april 2006 #23 Skrevet 2. april 2006 På hvilken måte registrer en slik skritteller alle skrittene du går da? ← Det er en pendel inni den, så den teller svingninger som genereres for hvert skritt du tar. For at det skal være en viss nøyaktighet over det, så må det på de fleste tellerne minimum 5-6 svingninger til for at den skal registrere det. Dette for å hindre at andre bevegelser telles.
Ekko Skrevet 3. april 2006 #24 Skrevet 3. april 2006 Kjøp heller pulsklokke! (har aldri forstått vitsen med skittteller...)
Gjest gjest1 Skrevet 3. april 2006 #25 Skrevet 3. april 2006 Kjøp heller pulsklokke! (har aldri forstått vitsen med skittteller...) ← Trodde pulsklokke var til trening jeg? I såfall har den en annen "vits" enn en skrittteller
Gjest gjest1 Skrevet 3. april 2006 #26 Skrevet 3. april 2006 Er du sikker på at du har stilt den inn riktig, og at den er sensitiv nok? Det hørtes ut som for få skritt på en times kjapp gange... ← Tror det stemmer - jeg gikkk sammen med en venninne en kveld tidligere og da var vi ute og gikk i halvannen time og kom oppi åtte tusen drøyt...
Dru Skrevet 4. april 2006 #27 Skrevet 4. april 2006 Kjøp heller pulsklokke! (har aldri forstått vitsen med skittteller...) ← Siden de er ment til ulike formål, så er det jo en vits med den. Jeg kjøpte skritteller for å bli litt mer bevisst på hvor mye jeg beveger meg i løpet av en gjennomsnittlig dag, og pulsklokke ville ikke gitt meg den innsikten.
Gjest Catwoman Skrevet 16. april 2006 #28 Skrevet 16. april 2006 Jeg var ute og gikk en kjapp tur. Jeg talte drøyt 4000 skritt på telleren, og det tok en drøy time.. nå har jeg og prøvd skritteller, på en times tur gikk jeg litt over 6000 skritt. Vi gikk to sammen med hver vår skritteller og kom ut på omtrent samme antall skritt, så den skal stemme. Hadde den på på jobb i går, og i da arbeidsdagen var over hadde jeg gått litt over 17000 skritt. Jobber i butikk. Så titusen skritt er ikke så mye er min konklusjon.
Quirky Skrevet 16. april 2006 #29 Skrevet 16. april 2006 Jeg var nettopp ute i 30 minutter, og skrittelleren målte 3150 skritt. Så 4000 på en times gange hørtes lite ut.
Quirky Skrevet 16. april 2006 #30 Skrevet 16. april 2006 Det er en pendel inni den, så den teller svingninger som genereres for hvert skritt du tar. For at det skal være en viss nøyaktighet over det, så må det på de fleste tellerne minimum 5-6 svingninger til for at den skal registrere det. Dette for å hindre at andre bevegelser telles. ← De mer avanserte modellene (som selvsagt er litt dyrere også), måler steg via sensore, ikke pendel. Det gir mer nøyaktige målinger.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #31 Skrevet 17. april 2006 hvor fester man en skritteller? på foten, leggen, i beltet eller? er ei på jobb som har en og hun har festet den på skoen.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #32 Skrevet 17. april 2006 hvor fester man en skritteller? på foten, leggen, i beltet eller? er ei på jobb som har en og hun har festet den på skoen. ← Jeg fester min forran på buksa/i beltet, mot ene hofta, hvis du skjønner
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå