Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #1 Skrevet 22. mars 2006 Jeg har begynt å gå med skritteller. Målet er 10000 skritt om dagen. innser jo at man ikke får det ved bare å gå inne og sulle. Lurer bare på hvor mange skritt man må gå for at det skal ha noen slankende effekt? Noen som vet? Hater å trene, men å gå er helt greit. lurer bare på hvor mye...
Gjest Elfrida Skrevet 22. mars 2006 #2 Skrevet 22. mars 2006 Du kan gå så langt du vil og vil ikke bli noe tynnere hvis du spiser tilsvarende mye. Du blir slankere hvis du forbrenner flere kalorier enn du spiser. Det fins noen kalkulatorer rundt omkring som gir deg en pekepinn på hvor mye kalorier man forbrenner ved forskjellige aktiviteter. Hvis du for eksempel logger deg inn på www.vektklubben.no , så finner du en trimkalkulator. En times rask gange tilsvarer i følge denne siden nesten 500 kalorier.
Mini_me Skrevet 22. mars 2006 #3 Skrevet 22. mars 2006 Jeg har også skrittteller, og det er kjempegreit å bruke.....
Floja Felíz Skrevet 23. mars 2006 #4 Skrevet 23. mars 2006 På grete roede kurs sier de at hvis du følger deres menyer og går 10.000 skritt om dagen så holder du vekten, går du 12.000 om dagen så går du ned. Bare en pekepinn selvfølgelig.
Ephemera Skrevet 23. mars 2006 #5 Skrevet 23. mars 2006 Jeg vurderer også å kjøpe meg skritt-teller, men jeg har da ingen anelse om hvor mange skritt jeg skal gå hver dag... :klø:
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #6 Skrevet 23. mars 2006 På grete roede kurs sier de at hvis du følger deres menyer og går 10.000 skritt om dagen så holder du vekten, går du 12.000 om dagen så går du ned. Bare en pekepinn selvfølgelig. ← Da går jeg ut i fra at de snakker om vedlikeholdsmenyer? For hvis man spiser en vanlig grete roede-meny for kvinner vil man gå ned selv om man går mindre enn 10.000 skritt pr dag. Dette fordi menyene i seg selv gir kaloriunderskudd.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #7 Skrevet 23. mars 2006 Jeg vurderer også å kjøpe meg skritt-teller, men jeg har da ingen anelse om hvor mange skritt jeg skal gå hver dag... :klø: ← Du vil jo gå ned i vekt, og trener ikke ellers, så jeg vil si 12 til 15.000 skritt.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #8 Skrevet 28. mars 2006 Bare for å gi en pekepinn om antall skritt og tiden det tar. Jeg var ute og gikk en kjapp tur. Jeg talte drøyt 4000 skritt på telleren, og det tok en drøy time.. så ti tusen skritt i mitt tempo vil si to og en halv time.... det er nesten så jeg mister motet før jeg får satt igang.....
-Fisken- Skrevet 28. mars 2006 #9 Skrevet 28. mars 2006 Bare for å gi en pekepinn om antall skritt og tiden det tar. Jeg var ute og gikk en kjapp tur. Jeg talte drøyt 4000 skritt på telleren, og det tok en drøy time.. så ti tusen skritt i mitt tempo vil si to og en halv time.... det er nesten så jeg mister motet før jeg får satt igang..... ← Men så går man mange skritt ellers om dagen som man ikke tenker på. Man går masse på jobben, noe til bil/buss, man gjengjør hus osv.
Gjest Chica Skrevet 29. mars 2006 #10 Skrevet 29. mars 2006 Mamma hadde passert 21000 skritt her en dag da jeg hentet henne i tretiden på jobb... Jobber i helsevesenet, så hun får beveget seg på jobben! (Hun har testet skrittelleren, så antall skritt er riktig)
Floja Felíz Skrevet 29. mars 2006 #11 Skrevet 29. mars 2006 Bare for å gi en pekepinn om antall skritt og tiden det tar. Jeg var ute og gikk en kjapp tur. Jeg talte drøyt 4000 skritt på telleren, og det tok en drøy time.. så ti tusen skritt i mitt tempo vil si to og en halv time.... det er nesten så jeg mister motet før jeg får satt igang..... ← Er du sikker på at du har stilt den inn riktig, og at den er sensitiv nok? Det hørtes ut som for få skritt på en times kjapp gange...
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #12 Skrevet 29. mars 2006 Jeg har begynt å gå med skritteller. Målet er 10000 skritt om dagen. innser jo at man ikke får det ved bare å gå inne og sulle. Lurer bare på hvor mange skritt man må gå for at det skal ha noen slankende effekt? Noen som vet? Hater å trene, men å gå er helt greit. lurer bare på hvor mye... ← hvor får man kjøpt de og hva er prisen?
Gjest Hilde K S Skrevet 29. mars 2006 #14 Skrevet 29. mars 2006 Jeg prøvde å telle skrittene mine mens jeg tok en ryddeøkt på kjøkkenet. Det ble raskt over 100 skritt. Det skar seg da jeg begynte å støvsuge. Hjernen min klarte ikke å la vær å telle "dragene" med støvsugeren, hehe.
Snupsi79 Skrevet 30. mars 2006 #15 Skrevet 30. mars 2006 Jeg har kjøpt meg en skritt teller idag. Den måler antall skritt (kan stille inn på skrittlengde slik at nøyaktigheten blir stor), måler puls og antall kalorier. Får dem i posten om et par dager, gleder meg
Gjest GreenSky Skrevet 31. mars 2006 #16 Skrevet 31. mars 2006 Hva er skritt teller? Hvert skritt teller, eller?
Ladyen Skrevet 31. mars 2006 #17 Skrevet 31. mars 2006 Skritteller ? Skulle ikke denne ha lagt på seksualitets-sidene ? :grine2:
Vela Skrevet 31. mars 2006 #18 Skrevet 31. mars 2006 Jeg har kjøpt meg skritteller på nettsidene til KK, og denne synes jeg funker bra. Den teller skritt, kaloriforbruk og km, det er i tillegg stoppeklokke og klokke på den. (og lys) Det er en liten "kloss" du kan dra ut i bunnen, som er en voldsalarm. HØY LYD! Nå skal jeg bli sprek ja..
Gjest Catwoman Skrevet 31. mars 2006 #19 Skrevet 31. mars 2006 På hvilken måte registrer en slik skritteller alle skrittene du går da?
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2006 #20 Skrevet 31. mars 2006 På hvilken måte registrer en slik skritteller alle skrittene du går da? ← Det lurer jeg og på? Jeg har ikke stilt inn min, likevel teller den helt korrekt... Hvordan fungerer den?? By the way... Jeg har drukket vin og vasket og dullet i huset i kveld, og vips ble det 2000 skritt! Gøy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå