Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #1 Skrevet 22. mars 2006 Finnes det en side med oversikt over hvor mye det kommer til å koste å sende en pakke fra USA (Wisconsin), til Norge? Blir litt lettere å planlegge shoppingen om jeg hadde hatt muligheten til å finne litt informasjon selv, og ikke måtte maile fram og tilbeke med firmaet
Gjest gjest1 Skrevet 22. mars 2006 #2 Skrevet 22. mars 2006 Det kommer helt an på hvordan den blir sendt og hvilket firma som tar seg av frakten.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 22. mars 2006 #3 Skrevet 22. mars 2006 Så her kan det bli et komplisert kaos om jeg begynner å prøve å regne meg fram Men generelt, få og store pakker blir billigere enn mange og små? (Det kommer over 200 NOK grensen uansett). Eller er det noe om at store pakker kan bli dyrere å sende pr kg enn små? (Så på nettsiden “ All orders outside the continental USA are mailed via USPS Air Mail unless we are contacted with specific instructions for alternate shipping. As noted in our FAQ section (see upper right), orders outside the USA do not have shipping costs added to them and costs will be determined by final order weight and applied once the order is ready to ship” så det er visst UPS det går i her så sant det ikke blir bedt om noe annet. Hva det skulle være aner ikke jeg )
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #4 Skrevet 22. mars 2006 USPS er det nasjonale postselskapet i USA, altså tilsvarende som Posten her til lands. Se på www.usps.com , så finner du sikkert en ca pris der.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 22. mars 2006 #5 Skrevet 22. mars 2006 Har sett litt på den, men jeg får ikke helt oversikten over hva som egentlig lønner seg av mange små på rundt 1-2 kg (og 500 NOK) eller en stor på ca 10-15 kg ca 3000 NOK. Noen som vet før jeg bruker 2-3 timer på å vri noe fornuftig ut av UPS?
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #6 Skrevet 22. mars 2006 Avhengig av hva du bestiller kan det komme toll(i tillegg til moms) inn i bildet når verdien på pakken overstiger 1000kr, så da kan det lønne seg å se på hvor mye dette eventuelt utgjør før du bestemmer deg.
Latee Skrevet 23. mars 2006 #7 Skrevet 23. mars 2006 Noen som vet før jeg bruker 2-3 timer på å vri noe fornuftig ut av UPS? ← UPS og USPS er ikke det samme. USPS er mye, mye billigere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå